Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen, zondag 11 juli 2021 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen, zondag 11 juli 2021

Hallo fietsers,

Aanstaande zondag is het alweer de tweede zondag van de maand, dus tijd voor een rondje Groningen. We verzamelen zoals gebruikelijk weer bij het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation van Groningen waar we om 10 uur vertrekken voor een rondje van zo'n 75 km. Onderweg maken we een koffiestop op een terras. Heb je zin om mee te fietsen, geef je dan op via een reactie op dit bericht. Voorstellen voor een leuk rondje en een gezellig terras zijn welkom.

Tot zondag, Petra.
Natuurlijk fietsen wij mee.
De voorspelling voor zondag is nu NW-wind. Een mogelijk rondje:
Via Niehove en Electra naar het terras van de Theefabriek in Houwerzijl. Daarna via Zoutkamp, Ulrum, Leens, Rodehaan, Saaksum en Ezinge terug naar de stad. Het laatste stukje kunnen we dan kiezen tussen Garnwerd en Aduard.

Groetjes, Geke en René
Nieuwe dag, nieuwe voorspellingen: op dit moment lees ik op de site van buienradar dat we zondag een oostenwind hebben :shock: Slechts windkracht 2, dus echt veel wind is dat niet...
Hmmm, weeronline geeft ZW aan 🤔
Schermafbeelding 2021-07-08 151450.jpg
Meteorologen is de verleden tijd van Meteoroliegen, dus het is gewoon een kwestie van de juiste app kiezen. Windy geeft zuidwest, draaiend naar Noordwest aan...
IMG_3928.jpeg
IMG_3927.jpeg
Maar als we daar vanuit gaan zitten we straks weer bij Hingstman.. :D

We kunnen ook de andere kant eens proberen; is dit wat?
Meerstad-Harkstede-Danemeer, terrasje in Steendam, Appingedam langs het Boterdiep, Stedum, Noordwolde en de stad weer in? 72KM met ruime afkortingsmogelijkheden na Steendam?
Schermafbeelding 2021-07-08 om 21.21.58.png
Hoe dan ook; ik rijd graag weer mee!
Tja, de vorige keer zei iemand dat als je maar hard genoeg fietst dan heb je de wind altijd tegen. Nu is daar wel meer over te zeggen, maar dat zal ik niet doen en zondag gewoon meerijden.

tot dan,
Kees
Doe ook mee (mits de bijwerkingen van de 2e AZ op zaterdag meevallen).
Vandaag geeft buienradar weer NO aan 😂
Met een WK 2 is het alle kanten op heerlijk fietsen lijkt me.
Ik ben er 10 uur en laat me verrassen.
Tot morgen. Cilia
ik fiets ook mee morgen.

groetjes, Rikie
Hallo,
En daar gingen we vanmorgen met zijn twaalven van start vanaf het Peerd van Ome Loeks: René en Geke, Cilia, Rikie, Bert, Kees, Marten, Ronnie en Linda, Jan-Joost, JanH en Petra. We volgden de route van Jan-Joost die ons op een heel eigen wijze de stad uit manoeuvreerde, langs Harkstede; uiteindelijk kwamen we binnendoor bij het Schildmeer aan. Het eerste terras was dicht, maar bij de zeilvereniging konden we wel terecht. Heerlijk aan de koffie (en cola) met gebak, helaas met bewolkt weer maar in een aangename temperatuur. Het tweede rondje koffie liet enorm op zich wachten en op het moment dat we gingen betalen, kwam ie toch nog door. Uiteindelijk ging er blijkbaar met de betaling iets mis en kreeg Jan de melding dat er nog dik 13 euro miste, maar waarschijnlijk zijn niet alle betalingen van dezelfde rekening afgetrokken, want iedereen heeft toch gewoon betaald (toch?).
De route ging verder om het Schildmeer, richting Appingedam en langs het water (o.a. door Wirdum) en via Stedum. Daarna zakten we nog even neer op een picknickbank. Inmiddels waren we al drie heren kwijt die eerder naar huis wilden. Daarna door, met donkere wolken voor ons, via Zuidwolde waar we van man nr. 4 afscheid namen en in de Hunze sloeg nr. 5 af. Alle dames bleven keurig meedoen en zo arriveerden we met zijn zevenen net na drie uur weer bij het Peerd. Lekker bijgekletst, nog even nagepraat en toen kon er een mooie punt achter dit heerlijke tochtje.
Groet, Petra.