Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 13 juni 2021 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 13 juni 2021

Hallo beste fietsers,
Exact negen maanden geleden fietsten wij ons laatste Rondje Groningen. Met de versoepelingen van afgelopen weekend is het weer mogelijk om met een grotere groep op pad te gaan en onderweg wat te drinken op een terras. Bovendien zijn de weersvoorspellingen goed.

Hierbij nodig ik jullie uit voor een rondje. We starten zoals gebruikelijk bij het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation van Groningen en fietsen dan door het Groningse en Drentse landschap voor een koffiestop bij café Hingstman in Zeijen; dit café heeft een groot terras waar we waarschijnlijk makkelijk terecht kunnen. Het totale rondje is ongeveer 70 km.

Heb je zin om mee te fietsen, reageer dan op deze uitnodiging en laat je bericht hier achter.
Tot ziens!
Groet, Petra.
Ik sluit graag weer aan.
Ik ben er ook, Kees.
Tot zondag!

Jan-Joost
Wij zijn er zondag natuurlijk ook weer bij, om 10:00 uur.
Tot dan.
En ik ben ook van de partij.
Eindelijk mogen we weer,
En dan ook nog prachtig weer erbij.
Tot morgen Cilia
Leuk!! Ben er ook!
Bert
Ik ga ook mee, tot morgen bij het Peerd!

groet, Rikie
Hallo fietsers,

Wat hadden we het weer leuk en gezellig vandaag na maandenlange afwezigheid van het Rondje Groningen. We fietsten vandaag met zijn tienen (René, Geke, Jan-Joost, JanH, Rike, Cilia, Annelies, Bert, Kees en ondergetekende) via de Hoornsemeerwijk, achterlangs en door Paterswolde, door het plaatselijke bos, langs het vliegveld, door Yde, even zwaaien naar het meisje, door Vries en belandden rond half twaalf bij Café Hingstman in Zeijen op het terras. Met verschillende stukken taart, koffie in allerlei varianten en een glaasje cola voor de benjamin kletsten we gezellig bij.

Toen we het toch een beetje koud hadden gekregen van het zitten in de schaduw vervolgden we onze weg richting het Noord-Willemskanaal waar Kees een verzoekje voor het Balloërveld indiende. Daarop bogen we af om richting Loon en Balloo een prachtige doorsteek over het Balloërveld te maken, waarna we via Taarlo (met het zoveelste ooievaarsnest) langs Oudemolen snelden om nog een lekkere boterhamstop te maken op de brink in Zeegse. Via zandafgraving, eendenkooi, De Punt, langs en over het kanaal langs de bossen van Harendermolen, om via Haren op het Hoornse Dijkje te belanden waarna we meer achter elkaar dan naast elkaar (want veel dagjesmensen) de stad weer in peddelden. De Emmabrug als laatste beproeving, waarna iedereen zijn of haar rondje rond het Peerd voltooide en we met gem. 73 km op de teller konden terugkijken op een heerlijke, zonnige fietsdag.

Voor wie denkt "hè, wat jammer dat ik niet ben meegefietst", is er op zondag 11 juli een volgende mogelijkheid. Zelfde starttijd, zelfde startplek en dan maar hopen dat het minstens zo gezellig wordt 😉

Groet, Petra.
ah leuk! ik ga proberen binnenkort een keer mee te fietsen. Al heb ik nog nooit meegereden, maar ooit moet de eerste keer zijn ;-)

is er ook een gpx bestand van jullie route om eens na te fietsen?:)
De route in 3 plaatjes. De route ná de boterhampauze heb ik er zelf ingetekend (batterijen waren op).
Knipsel1.JPG
Knipsel2.JPG
Knipsel3.JPG
De route komt dan uit op 73 km.
Alpineflower schreef:
zo 13 jun, 2021 16:46
is er ook een gpx bestand van jullie route om eens na te fietsen?:)
Ja, ik heb er één, zie het bericht hiervoor.
Ik kan deze volgens mij niet via het forum delen en ik zag ook bij de PB geen bijlage mogelijkheid.
Als je middels een PB jouw emailadres mailt kan ik je een gpx toesturen.
Fijn om weer met elkaar te kunnen fietsen! Dank allemaal voor een leuke tocht! Tot 11 juli!
JanH schreef:
zo 13 jun, 2021 19:16
Alpineflower schreef:
zo 13 jun, 2021 16:46
is er ook een gpx bestand van jullie route om eens na te fietsen?:)
Ja, ik heb er één, zie het bericht hiervoor.
Ik kan deze volgens mij niet via het forum delen en ik zag ook bij de PB geen bijlage mogelijkheid.
Als je middels een PB jouw emailadres mailt kan ik je een gpx toesturen.
Heb ik gedaan!
Alpineflower schreef:
zo 13 jun, 2021 21:11
JanH schreef:
zo 13 jun, 2021 19:16
Als je middels een PB jouw emailadres mailt kan ik je een gpx toesturen.
Heb ik gedaan!
Hmm, niet ontvangen. 🤔
Heb jou nu een PB gestuurd.