Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets&Wandelbeurs - Forum Wereldfietser

Fiets&Wandelbeurs

Iemand hier die er geweest is?
Pardon, ingelogd heeft.
En hoe was het?
Gisteren en vandaag wat lezingen gevolgd, o. a. Emo's reis naar Rome 😉
Op een paar stands heb ik kort rondgekeken. Het ging me vooral om de lezingen.
Het is prettig dat de lezingen nog 2 weken kunnen worden bekeken.

Het was een goed alternatief voor een fysieke beurs.
Maar het haalt het natuurlijk niet bij de 'echte' beurs.

Jan
Ik heb mijn verhaal gehouden en er zaten best veel mensen. Maar live is wel veel leuker. Het komt best wel weer goed.
Wim schreef:en er zaten best veel mensen.
O , je had inzicht in hoeveel mensen zaten te kijken? Hoe deed je dat? Voor mij, en met mij vele anderen, was er geen enkel inzicht in hoeveel mensen er waren.
Noch op de beurs, noch bij de lezingen.
Hoorde ik van de organisatie: 55.
Ik was informant bij de virtuele Wereldfietser stand. Enige persoon die contact zocht met mij, was verkeerd verbonden. Hij was naar iemand anders op zoek.....

Heb zelf 2 lezingen gezien en die waren wel vermakelijk

Het was duidelijk dat er echt wel nagedacht was over de digitale organisatie, dat vond ik mooi om te zien. Maar het was vooral allemaal een beetje net niet.

Maar ik geloof dan ook dat het vrijwel onmogelijk is om een event als dit naar online te verplaatsen. Vraag me af of er andere online conferenties zijn geweest die bepaalde dingen beter deden, en zo ja hoe.
Hilver schreef:Het was een goed alternatief voor een fysieke beurs.
Vanuit de standhouder gezien absoluut niet. Omdat je niemand ziet, heb je geen flauw idee wat er gebeurt. Je moet maar afwachten of iemand contact met je opneemt. Op een fysieke beurs kun je mensen aanspreken. Soms leidt dat tot niks, maar soms komen daar leuke gesprekken van.

Wim schreef:Hoorde ik van de organisatie: 55.
Dat is interessant. Vanuit de PnR (vereniging Pelgrimswegen naar Rome) is een aantal keer gevraagd, en steeds was het antwoord dat er pas aan het einde van de beurs inzicht gegeven kon worden.

mrboot schreef: Enige persoon die contact zocht met mij, was verkeerd verbonden.
Van de enkeling waarvan ik hoorde dat er contact werd gezocht, faalde de techniek, en kwam er geen contact tot stand.

Één van de lezingen van de PnR werd 10 minuten voor tijd afgebroken. En vanuit de organisatie wer alleen maar gereageerd, kort samengevat, dat het jammer was. De lezinggever zelf heeft helemaal geen reactie gegekregen van de organisatie.


Vanuit de PnR worden er met enige regelmaat lezingen via Zoom gehouden. Daar weet je al van tevoren hoevel mensen zich hebben aangemeld, en zie je aan het begin van de sessie ook alle mensen nog. Er kunnen actief vragen per chat worden gesteld, en aan het einde kunnen er ook nog gewoon vragen worden gesteld.
Dat heeft voor mij toch veel meer waarde dan een vooraf opgenomen presentatie, waarbij je alleen maar tegen een camera zit te prarten.
Hierbij mijn indrukken van de beurs.

Lezingen
Vrijdag en zaterdag heb ik wat lezingen gevolgd. er waren er goede en minder goede, zoals ook bij een 'echte' beurs. Soms hadden mensen iets teveel het online 'format' voorbereid, en was het te duidelijk dat ze een tekst aflazen.
Voordeel van dit format was wel dat je snel van lezing kon veranderen zonder anderen te storen.
Je kon een idee van het aantal deelnemers krijgen via een icoon in het menu aan de rechterzijde.

Exposanten
Op een echte beurs ga ik makkelijk naar een exposant voor wat vragen en informatie (brochures).
In dit formaat sprak het me toch niet aan om een videogesprek te starten met een exposant, ik heb enkel via instant messaging (chat) wat informatie gevraagd.
Handig was wel dat je documenten met informatie kon downloaden (pdf van brochures, kaarten).

Techniek
De online omgeving was duidelijk voor mezelf, en ze werkte vrij goed, op wat kleine punten na (lezing die in verkeerde zaal startte, verkeerde informatieve tekst bij lezing,..).
Praktisch vond ik de Informatiebalie (ook een chat)

Conclusie
In deze online omgeving vond ik de lezingen zeker de moeite, exposanten iets minder. Ik vraag me ook af of de exposanten veel reacties hebben gekregen.
Het opzet was alvast heel professioneel: knappe website, vlotte manier van inschrijven en zomeer.
Ik was ingeschreven maar door omstandigheden kon ik de lezingen niet bijwonen.
Weet er iemand vanaf wanneer we die online kunnen herbekijken? (ik probeerde daarstraks, maar dat lukte niet, althans ik vond niet waar de toegang was naar de opnames)
In een vooroverleg werd gezegd dat de beurssite zondag niet zou worden gewijzigd. Maandag word de boel omgebouwd. Ik hoop inderdaaddat het lukt om de lezingen nog 2 weken online te houden.
Ik wil ook nog een paar zien.
Probeer morgen, maandag 26 april nog eens.
Is je dat al gelukt om de lezing opnieuw te bekijken?
Lezingen terugkijken.

In het mailtje dat ik vorige week donderdag van de organisatie kreeg, staat:

''Toegang na de beurs
Nadat de Fiets en Wandelbeurs Online Experience is afgelopen, krijg je nog 14 dagen lang toegang tot de stands en de opgenomen lezingen. Exposanten en lezinggevers zijn dan niet online aanwezig.
Je krijgt dan toegang tot het platform volgens dezelfde bovengenoemde inlogprocedure. We zullen je nog berichten over vanaf wanneer dat precies mogelijk is. ''

Jan
Het werkt inderdaad.
Log in zoals je eerst deed voor de beurs.
Dan niet naar de lezingzaal!
Ga links bovenin naar Menu.
Kies dan een lezingzaal.
En rechts krijg je alle lezingen op een rij die in die "zaal"gehouden zijn.
Zelfs de afgebroken lezing waar ik eerder over schreef, staat er in zijn geheel op.