Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aangereden door een E Bike - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Aangereden door een E Bike

Blackbelt schreef:
ma 05 okt, 2020 16:44
Khalid schreef:
ma 05 okt, 2020 16:20
[...]Advies bij aanrijding met fietser die wil niet mee werken politie bellen. [...]
Goed advies, en altijd zeggen dat je pijn hebt aan je voet of arm of zo. Dan moeten ze komen en PV opmaken.
Ik begrijp verkeerd dat je hier mensen aanbeveelt om dingen te melden bij de politie die niet waar zijn, toch?

Groetjes,

Carl
Ik begrijp uit bovendtaande discussie dat TS blij is met de wending die deze zaak heeft genomen, nadat de "dader" schuld had bekend.
Ik heb helaas moeten ervaren dat de WAverzekering waar een fietser op is aangewezen niet is ingericht op afwikkeling van de schade wanneer de "dader" niet wil meewerken.
Dat is bij een aanrijding met een auto beter geregeld.
Dan kan je een beroep doen op het Waarborgfonds.
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je, als slachtoffer, goed door dit fonds wordt geholpen.

Het is hoog tijd voor een waarborgfonds voor fietsers onderling.

https://waarborgfonds.vereende.nl
Carl schreef:
ma 05 okt, 2020 18:55

Ik begrijp verkeerd dat je hier mensen aanbeveelt om dingen te melden bij de politie die niet waar zijn, toch?

Groetjes,

Carl
Op zich vind ik die aanbeveling nog niet zo gek.
Ik ben geen dokter maar kan me voorstellen dat de fysieke gevolgen van een aanrijding zich pas later manifesteren, dat je niks abnormaals merkt maar de ochtend daarop opstaat met verschrikkelijke rugpijn of zo.
Ga achteraf maar eens bewijzen dat het ongeval de oorzaak was, als je op het moment zelf de politie er niet bijgehaald hebt.
spoorzoeker schreef:
ma 05 okt, 2020 19:15
Ik heb helaas moeten ervaren dat de WAverzekering waar een fietser op is aangewezen niet is ingericht op afwikkeling van de schade wanneer de "dader" niet wil meewerken.
Dat is bij een aanrijding met een auto beter geregeld.
Dan kan je een beroep doen op het Waarborgfonds.
Het is allemaal niet overduidelijk (kuch), maar er zijn zat bronnen die stellen dat je bij aanrijding door een elektrische fiets wél aanspraak kunt maken op het waarborgfonds. Want de fiets met trapondersteuning is volgens wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen wél een motorrijtuig (vrijgesteld van verzekeringsplicht).
Carl schreef:
ma 05 okt, 2020 18:55
Blackbelt schreef:
ma 05 okt, 2020 16:44
Khalid schreef:
ma 05 okt, 2020 16:20
[...]Advies bij aanrijding met fietser die wil niet mee werken politie bellen. [...]
Goed advies, en altijd zeggen dat je pijn hebt aan je voet of arm of zo. Dan moeten ze komen en PV opmaken.
Ik begrijp verkeerd dat je hier mensen aanbeveelt om dingen te melden bij de politie die niet waar zijn, toch?

Groetjes,

Carl
Ooit gehoord van het effect van adrenaline?
Als je aangereden bent is dat zeker en vast een dik stressmoment, waardoor je lichaam adrenaline aan maakt, en je veel minder pijn voelt.
Ik wil helemaal niet aanraden om iets te zeggen dat niet waar is, maar als je ook maar het minste voelt is het geen slecht idee om dat te melden, en nadien naar de dokter te gaan. Een blauwe plek is ook een verwonding, en kan later nog last veroorzaken.

En wat verzekeringen betreft, als je slachtoffer bent, dan zal jouw rechtsbijstand zorgen dat je schadeloos gesteld wordt. Als je enkel een verzekering hebt voor de schade die jij veroorzaakt, dan doet die niks. Wel is het zo dat beide dekkingen in één polis gecombineerd worden.

Als je zelf een advokaat moet aanstellen of naar de rechtbank gaan om je schade terug te krijgen, dan duurt het wel even. En sowieso is lichamelijke schade altijd wat complexer.
Blackbelt schreef:
di 06 okt, 2020 10:35
Carl schreef:
ma 05 okt, 2020 18:55
Blackbelt schreef:
ma 05 okt, 2020 16:44

Goed advies, en altijd zeggen dat je pijn hebt aan je voet of arm of zo. Dan moeten ze komen en PV opmaken.
Ik begrijp verkeerd dat je hier mensen aanbeveelt om dingen te melden bij de politie die niet waar zijn, toch?
Ik wil helemaal niet aanraden om iets te zeggen dat niet waar is,
Ah, gelukkig.

Groetjes,

Carl
Nu, dit misverstand is opgehelderd, blijft de vraag voor het "slachtoffer" hoe kom Ik aan bewijsmateriaal.
Voor een onbenullig krasje aan een auto wordt de hele politiemacht opgetrommeld om de weg weer vrij te maken.
Maar de doorsnee fietser werkt zichzelf hier tegen.
Een fietser op de grond wil maar een ding; zo snel mogelijk weer op de fiets, zo snel mogelijk weg van deze plek des onheils.
Dat gedrag zal zich later tijdens het juridisch geharrewar tegen hem wreken.

Blijven liggen is geen optie.
Maar zodra je opstaat, zal men zeggen dat je niets mankeert.
spoorzoeker schreef:
di 06 okt, 2020 14:55
Nu, dit misverstand is opgelost, blijft de vraag voor het "slachtoffer" hoe kom Ik aan bewijsmateriaal.
Voor een onbenullig krasje aan een auto wordt de hele politiemacht opgetrommeld om de weg weer vrij te maken.
Maar de doorsnee fietser werkt zichzelf hier tegen.
Een fietser op de grond wil maar een ding; zo snel mogelijk weer op de fiets, zo snel mogelijk weg van deze plek des onheils.
Dat gedrag zal zich later tijdens het juridisch geharrewar tegen hem wreken.

Blijven liggen is geen optie.
Maar zodra je opstaat, zal men zeggen dat je niets mankeert.
Je gaat er vanuit dat elke automobilist of andere fietser vluchtmisdrijf wil plegen....

Als je echt aangereden wordt, en de tegenpartij vlucht weg bij gewonden, dan wordt er wel gezocht.
Je moet als aangeredene dan ook aandringen op het uitwisselen van gegevens en forceren dat er een aangifte gedaan wordt aan de verzekering.

Mijn zoon werd een paar jaar geleden relatief traag aangereden door een auto, waarbij hij op de motorkap van de auto terecht kwam. Blauwe knie, een paar diepe krassen op zijn splinternieuwe fiets en een vernield voorwiel.
Die autobestuurder heeft mijn zoon toen naar huis gebracht (en die was toen 23 of zo), en daar hebben we dan papieren ingevuld. Zoon is dan de dag nadien naar de dokter geweest, en ook naar ziekenhuis voor een paar x-rays, maar dat is vanzelf hersteld.
Voor de fiets is er dan nog een expertise gebeurd. Resultaat: 800€ voor een nieuw wiel en het herlakken.
Zoon heeft de krassen voor lief genomen, en enkel een nieuw wiel laten steken, en dan alvast de rest van het geld in een spaarpot gestoken voor de volgende fiets.
Ook de dokterskosten werden mooi vergoed dankzij onze familiale verzekering met rechtsbijstand.

Moet wel zeggen dat de tegenpartij toen minstens 10 keer excuses heeft aangeboden, en om de 2 weken belde om te vragen of de knie in orde was en of de schade mooi vergoed werd. Het kan ook goed lopen hoor.

En zo zou ik het ook doen. Ik moet eerlijk zeggen dat een voetganger of fietser aanrijden mijn grootste angst is als ik met de auto rijd. Ik wil dit echt niet meemaken.
@Blackbelt. Dit Topic zou er niet zijn geweest als iedere "dader" zo handelde.
Mijn ervaringen hebben vooral betrekking op mensen zonder rijbewijs, zonder verblijfspapieren, zonder verzekering, zonder vaste- woon- en verblijfplaats, enz
Volgens opgave van de politie is die groep niet te verwaarlozen.
Ze hebben er dagelijks werk aan.

Sindsdien geef ik alle autos en ebikes die door uitzendbureaus ter beschikking zijn gesteld, overvloedig ruim baan.
@moderator
Verplaatsen naar ander topic.