Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dutch Divide Week: self-supporting bike-packing tocht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Dutch Divide Week: self-supporting bike-packing tocht

Fedor schreef:
di 06 apr, 2021 18:56

Sorry Jurr dat ik mij met de mountainbike bemoei ;)
Ach, ik pakte ook al een stukje racefiets mee... teamwork toch? ;)
De Dutch Divide Week (DDW) staat gepland voor de 1e week van september. En inderdaad op Fietsatelier27.nl maar ook op Baobab-Bikes.nl kun je meer info vinden en je aanmelden. De tracks komen tzt beschikbaar op de site van Baobab Bikes.

En natuurlijk is het helemaal afhankelijk of de maatregelen dat toelaten.

De Dutch Divide (XL) is de lange variant van wat ooit is gestart als de Dutch Divide. De korte liep van de grens met Duitsland nabij Groesbeek tot aan het strand bij Bloemendaal, maar deze wordt (voorlopig) niet meer georganiseerd. De eXtra Lang (XL) start bij de meeste noordelijk grens met Duitsland en de finish is bij de meeste westelijke grens met België (excl. Zeeuws Vlaanderen). Tijdens de DDW rijden we de XL variant dus.

Het betreft een massastart maar stel je daar niet te veel bij voor: vorig jaar ongeveer 10 deelnemers. En daarna staat het je vrij om of in een razend tempo naar de finish te knallen of met de groep de DDXL in 7 dagetappes te rijden of er gewoon lekker 3 weken over te doen...

De route volgt heel veel MTB tracks die verbonden zijn met gravelpaadjes, klinkerwegen, asfalt, enzovoorts.
Correct – de dropper gebruik ik voor serieus offroad, niet voor rechtdoor. Dus die tijdelijk verwisselen is een optie. Ga ik even induiken, net als de bandenopties voor de racefiets. Dank voor het meedenken, boys!

En dank, Marc. Ik ga m’n huiswerk doen. In m’n eentje het hele land doorkruisen kan op ieder moment, dus wat mij betreft is in september met een groepje juist een toegevoegde waarde.
Correct – de dropper gebruik ik voor serieus offroad, niet voor rechtdoor. Dus die tijdelijk verwisselen is een optie. Ga ik even induiken, net als de bandenopties voor de racefiets. Dank voor het meedenken, boys!

En dank, Marc. Ik ga m’n huiswerk doen. In m’n eentje het hele land doorkruisen kan op ieder moment, dus wat mij betreft is in september met een groepje juist een toegevoegde waarde.
Rode Fee schreef:
di 06 apr, 2021 20:29
Correct – de dropper gebruik ik voor serieus offroad, niet voor rechtdoor. Dus die tijdelijk verwisselen is een optie. Ga ik even induiken, net als de bandenopties voor de racefiets. Dank voor het meedenken, boys!

En dank, Marc. Ik ga m’n huiswerk doen. In m’n eentje het hele land doorkruisen kan op ieder moment, dus wat mij betreft is in september met een groepje juist een toegevoegde waarde.
Afhankelijk van de zadeltas die je hebt, kan je die gebruiken met een Wolftooth Valais. Daarmee bescherm je je dropper post en kan je hem toch nog gebruiken. Ik heb hem afgelopen weekend een paar dagen gebruikt met de kleine tas van Ortlieb.
start bij de meeste noordelijk grens met Duitsland en de finish is bij de meeste westelijke grens met België
Bad Nieuweschans - St. Anna ter Muiden? :shock: