Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 12 juli 2020 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 12 juli 2020

Hallo fietsers,
De weersvoorspellingen voor komende zondag zien er, zeker na alle regen van de afgelopen periode, heel zonnig uit. Iedereen die coronavrij is (en niet hoest of stevig verkouden is) nodig ik hierbij van harte uit om zondag mee te fietsen met een Rondje Groningen. We starten zoals gebruikelijk om 10 uur bij het Peerd van Ome Loeks op het stationsplein voor het hoofdstation van Groningen. We maken een rondje van ong. 75 km met een koffiepauze onderweg.
Ik heb er wel weer zin in!
Groet, Petra.
Hoi Petra. Wij fietsen zondag mee. Gezellig.
Ja leuk, fietsen.
Ik kom ook, tot zondag,
Kees
Ik doe ook mee. Tot morgen!

Edit: stoppen we ergens of nemen we zelf koffie mee?
Lijkt me leuk! Count me in...
Lijkt me erg leuk, hoeveel kilometer is het rondje ongeveer?
Mr Wojtas schreef: Lijkt me erg leuk, hoeveel kilometer is het rondje ongeveer?
Petra137 schreef:
di 07 jul, 2020 18:31
(...)
We maken een rondje van ong. 75 km met een koffiepauze onderweg.
(...)
Hallo,
We stoppen onderweg om ergens koffie te drinken.
We zijn op dit moment met 7-8 mensen, dat kan volgens mij prima op een terras.
Groet, Petra.
Ik fiets morgen ook mee.

Jan
Hallo,
Op de eerste zomerse dag na een eeuwigdurende periode van regen fietste ik vanmorgen naar het Peerd. Even na tienen vertrokken we daar met een ploegje van negen richting zuiden: JanH, JanB, Jan-Joost, Geké en René, Josje, Kees, Marten en ik. Eerst via het nieuwe fietspad langs het spoor, over de Paterswoldseweg en vervolgens erlangs. Via het Hoornse Dijkje door Haren, langs de Punt, door Yde, terug richting kanaal, over het bedrijventerrein van Tynaarlo richting Vries. Even wachten voor de brug duurde Marten te lang, maar de rest toog door Vries naar Zeijen, waar wij neerzegen op het zonnige en lege terras van Hingstman voor een kop koffie/thee (en cola voor mij) met een stuk appeltaart. Keurig met 1,5m afstand.
Daarna was de tocht niet echt meer gepland, maar bleken we na afloop volgens mijn fietsapp toch een heel aardig rondje gefietst te hebben. Dat ging via Peest, Norg, Een en over lange bomenlanen naar Leek. Daar hielden we een fijne boterhammenstop op wat kunstige betonblokken. Ouderwets langs de vaart over de steile brug om al slingerend door het Leekstermeergebied uit te komen in Roderwolde, waarna we al meanderend door de Onlanden weer in de bewoonde wereld kwamen (Hotel Van der Valk) en we uiteindelijk via de Peizerweg de stad weer naderden. Klokslag 3 uur en dik 73 km later fietsten we ons rondje om het Peerd en was het tochtje weer gedaan.
Een heerlijke dag, met leuke gesprekken en in prettig gezelschap.
Laat nu de tijd van de zomer maar komen!
Groet, Petra.
Volgens mij is het juist erg lang droog geweest, zo ongeveer van midden maart tot eind juni en heeft het nu gelukkig twee weken een beetje geregend. (misschien was het in Groningen anders?)
Ik ben niet mee geweest omdat het de eerste droge dag in tijden was en er dringend in de tuin gewerkt moest worden.
Heerlijke tocht, leuke mensen leren kennen, en mijn nieuwe 'bikepacking' setup heeft zijn vuurdoop goed doorstaan. Klaar voor de vakantie! Voor ik thuis de tuinstoel kon pakken stond er toch weer ruim 99 km op de teller. Voor mij was dit het eerste 'rondje' maar zeker niet het laatste. Dank voor de organisatie, Petra!
Fietste eind van de ochtend langs Hingstman, dacht al wat een klandizie. In een ooghoek zag ik een pak fietsen staan eentje met bikepacker setup. En die kleine bootjes . . . . de afgelopen weken voor de open bruggen al vele te schaars geklede uit model geraakte captains in slow motion voorbij zien komen. Beloofd nog wat wanneer heel NLD in Drenthe vakantie gaat houden.
Ja, dat was weer een heerlijk en leuk rondje Groningen. Mooie natuur, prettig gezelschap en rustieke route.
Het rondje Groningen gaat nooit verloren!
De route van vandaag.
Knipsel02.JPG
Het was een rustig rondje. Mooi weer, een kalm tempo en leuke gesprekken.