Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 50 Hollandse Mijl Tocht (3 juli 2020) - Forum Wereldfietser

50 Hollandse Mijl Tocht (3 juli 2020)

Beste bikkels,

Op vrijdag 3 juli organiseren we een offroad tocht van 50 Hollandse Mijl. Vertrek vanaf een camping in Maarn. De route gaat over de Utrechtse Heuvelrug, de Veluwe en via de Gelderse Vallei terug naar Maarn. Check wijkipedia even hoe ver een Hollandse Mijl ook al weer is;-)

Meer info kun je ook vinden op de site van www.fietsatelier27.nl

Aanmelden kan ook via Fietsatelier27.

Met groet,

Marc
Leuk Marc! Staat in de agenda :)

Edit: andere datum die eerder op de website stond weggehaald.
Voor de duidelijkheid: de 50 Hollandse Mijl Tocht is vrijdag 3 juli. Website is aangepast.
Niet dat ik mee ga doen maar wat wordt er door jullie verstaan onder een Hollandse mijl? Volgens Wikipedia is dat 1 uur gaans oftwel ongeveer 5 km. Dat zou betekenen dat je 250 km af gaat leggen op 1 dag, niet bepaald iets wat veel wereldfietsers hier even doen.(Mijn top ligt op 200 met bepakking)
Dat zou betekenen dat je 250 km af gaat leggen op 1 dag
Dat lijkt me correct. Zie de bovengenoemde website. Een dagtocht zonder bagage, een heel gangbare afstand bij randoneurclubs e.d. waar volgens mij ook wel wereldfietsers actief zijn. Ik ga als het even kan meedoen, maar wel op de racefiets met robuste een beetje bandjes. Het is een van de lange dagen in het jaar, dus bij vroeg vertrek voor velen wel haalbaar.
EelkeG schreef:
za 23 mei, 2020 12:57
Ik ga als het even kan meedoen, maar wel op de racefiets met robuste een beetje bandjes.
Ik hoop wel dat je racefiets wat cyclocrosser of gravelracer kenmerken heeft dan. ;)
Jurr schreef:
Ik hoop wel dat je racefiets wat cyclocrosser of gravelracer kenmerken heeft dan. ;)
[/quote]

Ach, ik heb de indruk dat je tegenwoordig voor iedere activiteit een andere fiets nodig hebt. Een gravelracer lijkt me heerlijk, maar die heb ik niet (later als ik groot en rijk ben). Op mijn racer past ternauwernood een 25mm bandje. Ik fiets heel veel over gravelpaadjes met de racefiets op 23mm, gaat hard, beetje glibberen in de bochten en het kan comfortabeler. Maar het is nog steeds leuk. Laatste 7000km op Kenda bandjes (die hebben een goeie laag rubber) van 8 euro met redelijk wat gravel ertussen niet lek gereden... Maar misschien piep ik na 50 Hollandse gravelmijlen wel anders, ik zal rapporteren :) Of zie je me langs de kant staan met platte banden en trillende handen.
ik wil meedoen
Hi Marc,

Ik ook….maar we zitten dan ergens aan de Moezel. Ook mooi om wat heuveltjes te pakken (of door het dal te peddelen)

Groeten, BertV
Beste Wf-ers (die van een beetje uitdaging houden).

De route is zo'n beetje klaar: 250 km schoon aan de haak, meer dan 80% onverhard en ik schat in ongeveer 1500 hoogtemeters (die gps komt op het dubbele uit, maar die vertrouw ik niet). O ja, er zitten twee afstekers in van 50 en 25 km (zie kaart).

Als je je al hebt aangemeld bij info@fietsatelier27.nl dan krijg je volgende week de track. Als je mee wilt en je hebt je nog niet aangemeld stuur dan nog ff een mailtje. Verwachte vertrektijd 05:30 uit Maarn en dan heb je ruim 16 uur de tijd om voor zonsondergang weer terug te zijn. In Maarn zijn enkele campings...

Groet, Marc

Bijlagen

20200703_054308.jpg
Zo. 175km in 12 uur en 57 minuten. Toch best fijn die shortcuts in de route. En zelfs de shortcuts waren fraai en goed voorbereid.

Deelnemers bedankt voor de gezelligheid!

En bovenal Marc en Suzanne bedankt voor de organisatie.

En succes met de Baobab bikepacking bikes!