Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 10 jaar! zondag 10 november 2019 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 10 jaar! zondag 10 november 2019

Hallo fietsers,

Komende zondag vieren we met elkaar dat het Rondje Groningen 10 jaar bestaat! Al dik 100 rondjes dus door Groningen, Drenthe en soms een stukje Friesland.

Ook dit weekend gaan we weer lekker een Rondje Groningen fietsen. We verzamelen zoals gebruikelijk om 10 uur bij het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation van Groningen. We fietsen dan een rondje van ong. 75 km met een koffiestop en, speciaal vanwege de verjaardag van het rondje, een tweede stop bij mij thuis voor de jaarlijkse kop soep!

Wil je meefietsen, laat dan even van je horen, dan weet ik hoeveel soep ik moet klaarmaken :lol: .
Tot zondag,
Groet, Petra.
Als organisator van het allereerste rondje Groningen wil ik natuurlijk niet ontbreken. En zo denkt Mevr. van der Veeke er ook over. Ik hoop wel dat er deze keer wel ballen in de soep zitten :P
Vond in de oude, digitale, doos nog een paar foto's Rondje Groningen met EXIF datering 1 juli 2006. Een Samsung Digimax A7/Kenox D7 camera(niet mijn camera). Camera instellingen niet correct? Stuur één van de plaatjes mee, die zal de AGV doorstaan mag ik hopen. /J

Bijlagen

Dat was dan vóór de georganiseerde rondjes Jan, een zogenaamd 'wild' rondje.
Tot zondag incl de heerlijke soep.
Gr edith
Staat genoteerd! Tot zondag.
Als eerste rondje Groningen fietsers kunnen wij natuurlijk niet ontbreken. Dus wij zijn present Petra. En soep zonder ballen is ook lekker hoor :D
Ik kom ook,
Kees
Hallo,
Leuk dat zich al een aantal mensen gemeld heeft.
Ik zit op dit moment op 8 fietsers/soepeters: Hans en Saskia, René en Geke, Edith, JanH, Kees en ikzelf.
Wie fietst en eet er nog meer mee?
Groet, Petra.
Ben er ook. Bert
Bij die biijzondere gelegenheid past een lied
https://www.youtube.com/watch?v=Gwxn4NUSi8A
Ook in Flamenco-stijl
https://www.youtube.com/watch?v=AA6bhdNKZyQ
@ Bert: dit is prachtig :lol: Deze vertolkingen kende ik niet.

@Petra en de anderen, ik ben ook van de partij, lekker fietsen en soep eten :)
Tot zondag!

groetjes, Rikie
Om een of andere reden is het er nog nooit van gekomen om eens een rondje mee te fietsen. Maar komende zondag moet het er maar eens van komen.

Tot zondag.
Ik ben ook van de (verjaars) partij. 😄
Verzamelen bij het dooie Peerd van ome Loeks ?
En afsluiten met soep met zonder ballen bij bijna jarige Petra. 🥳
Cilia
Ik fiets morgen ook mee.
Leuk Petra dat je ons allen uitnodigt!
Als vegetariër hoef ik me gelukkig niet druk te maken over ballen in de soep.
Ook zijn wij er bij,tot morgen. Co en Paulus.
Door plotselinge omstandigheden moet ik mij afmelden voor morgen. Jammer, jullie allemaal een fijne tocht ,et lekkere soep.
En ze zijn op weg
F544FA5B-1CB6-4120-9F51-A28E8ED58191.jpeg
Hallo,
Het was een praaaachtig mooie dag (aldus Daniël Lohues)! In de ochtend waren er vooral ten noorden van de stad nog wel wat wolken te zien, maar met een groep van 14 vrolijke fietsers (Hans en Saskia, René en Geke, Kees, JanvdB, Kees, Edith, Cilia, Paulus en Co, Rikie, Remko en Petra) togen we zuidwaarts. Eerst langs de nieuwe fietsonderdoorgang bij Niemeijer, om het Paterswoldsemeer, door Vosbergen, langs vliegveld Eelde en door Yde om een eerst brood- en boom-(=plas)stop te houden bij het monument van het meisje van Yde. Menigeen had de bordjes naar deze plek meermaals gepasseerd, maar bijna niemand was er eens gaan kijken. Daarna door via Vries naar Zeijen waar we bij café Hingstman aan de koffie/thee/cola met appeltaart/cake/wafel met kersen zaten.

Na de pauze gingen we door bezettingsgebied (van knooppunt 40 naar 45) om in de buurt van Rolde een extra rondje te pakken, omdat het landschap daar, in de zon, schitterend was om doorheen te fietsen. Daarna toch de goede weg gevonden om over het fantastische Balloërveld te fietsen, langs het ooievaarsnest in Taarlo, over prachtig nieuw geasfalteerd fietspad voor een laatste brood- en boomstop net ten zuiden van Zeegse. Het laatste stukje ging door Zeegse en daarna slingerdeslang naar Glimmen om achterlangs in Haren te arriveren. Bij Petra waren René en Geke al aanwezig en zij hadden het vuur en de kachel lekker opgestookt, zodat we direct aan de snert en paprikasoep konden. Jammie! Om 16u werd het hoog tijd om terug te fietsen richting het Peerd, omdat een aantal op een fiets zonder licht reed. Een rondje om het Peerd en het Rondje Groningen was weer een feit. Bedankjes over en weer voor deze heerlijke dag, heerlijke tocht en heerlijk gezelschap.

Groet, Petra.
PS: Op de laatste pauzestop liggen nog een ANWB-gids van zomer 2019 en een mooie bidon te wachten op hun eigenaar.

Een paar lichtbeelden ter ondersteuning:
DD0DB75C-4987-476F-9298-9745937F394D.jpeg
682F0DA3-104E-4808-8813-7035E185EDBE.jpeg
C6E0C380-F112-42A7-BC76-C13E0F5E2F98.jpeg
D972F974-2175-450B-A232-B71961240879.jpeg