Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 8 september - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 8 september

Zondag 8 september is er weer een rondje Groningen. Vertrek om 10 uur vanaf het Peerd voor het station Groningen.
Het belooft prima fietsweer te worden: weinig wind en droog. Misschien een idee om naar het noorden te fietsen, bijvoorbeeld Noordpolderzijl of Lauwersoog? Andere ideeen ook welkom. :D
groet,
Margo
Hoi Margo,
Wij fietsen weer graag mee, tot morgen.
Ik doe ook mee. Noorpolderzijl lijkt me een goed plan, zo vaak komt de wind niet uit het Noorden.
Oooi, wat moooi!
Ja, de tocht van vandaag was prachtig. Margo zei dat ze 'm in vijf minuten in elkaar gezet had, maar wat reden we toch over leuke tussendoorpaadjes en wegen die ik nog niet eerder gezien had. Nadat we uitgezwaaid waren door Cilia, trokken we met zijn zevenen (Geke en René, JanH, Paulus en Co, Margo en ik) aan de noordoostkant de stad uit om via Zuidwolde naar Onderdendam te fietsen en daarna door naar Warffum. Onderweg kwamen we een hoop fietsers van de TKP-tocht tegen. De paar sputters mochten de pret niet drukken, net als het cafetaria in Warffum dat alleen maar koffie met een koekje serveerde en er ons nog één teveel in rekening bracht ook. Even later stonden we in Noordpolderzijl op de dijk, waar de zon doorbrak en Borkum, Rottumeroog, Rottumerplaat en Schier goed te zien waren. Daarna langs de dijk, een korte stop bij de klutenplas en door via Pieterburen, langs de molen en het Appeltje, naar Eenrum. Bij de mosterdmakerij zaten René en Geke al heerlijk te genieten in de zon en konden wij even later een stevig stuk appeltaart naar binnen werken.
Paulus en Co namen in Garnwerd afscheid van ons, na een prachtig slingerpad dwars door de velden langs het water. Dat de brug bij Dorkwerd net voor onze neuzen naar beneden ging, ach, dat gaf ons weer de mogelijkheid om er eens achter te komen hoe oud iedereen eigenlijk is. En zo reden we na dik 80 km het stationsplein weer op, om het Peerd van Ome Loeks en was deze prachtige tocht voorbij. Margo, dank nogmaals voor de mooie route.
Groet, Petra.
Is er zondag 13 oktober 2019 een Rondje Groningen?
Gr edith