Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 12 mei 2019 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 12 mei 2019

Aanstaande zondag is het weer de 2e zondag van de maand en dus weer tijd voor een rondje Groningen. :lol:
We verzamelen voor het Station Groningen bij het 'Peerd van ome Loeks'.
Vertrektijd 10:00 uur.
We rijden een rondje van ongeveer 80 km. Omdat de wind zondag uit het noordwesten waait, stel ik voor dat we op de heenweg richting Zoutkamp te rijden, om zo op de terugweg de wind in de rug te hebben.
Voorstel voor de route:
https://www.gpsies.com/map.do?fileId=nedbglfjuvykrldx
Deze route gaat via Zoutkamp en is ongeveer 80km. (Is een paar km in te korten...)

Wellicht tot zondag.

Eelke
Ziet er goed uit. Mooi rondje.
Weer dreigt goed te worden. Droog, zonnig, beetje fris.
Ik hou nog even een slag om de arm, maar ik streef ernaar om mee te gaan.

-Jan
Lijkt een mooi rondje Eelke. Wij fietsen een deel van het rondje mee.
leuk. wij fietsen mee.
groet, Frenk en Margo
Ben er ook!
Bert
Ik fiets ook mee, maar ik moet wat eerder terug, dat kan misschien met Geke en René samen
Kees
Het was weer gezellig! Om tien uur waren we met 11 personen present bij het "Peerd", en begonnen we aan de tocht. Frenk, Margo, Geke, Rene, Jan, Bert, Kees, Jos, Marten, Irma en ondergetekende reden westwaarts via het stadspark de stad uit. Via de vloeivelden en rondweg van Hoogkerk naar Westpoort om daar het fietspad aan de zuidzijde van het Hoendiep op te pakken. Bij de Poffert namen we afscheid van Irma die verplichtingen had voor Moederdag. Wij namen daar de weg omhoog en reden via Den Horn naar Aduard. In Aduard moesten we voor de (nieuwe) brug even wachten, en dat was een mooi moment om de waterflessen even ter hand te nemen. Eenmaal over het van StankenBorgkanaal reden we een stuk langs het kanaal waarna we het westerkwartier indoken. Er stond een pittige wind, maar de toch redelijk aanwezige zon, de met fluitekruid en koolzaad begroeide bermen, geurende meidoorns en vers gemaaid gras maakten het allemaal heel fijn fietsen. Tussen Niehove en Oldehove door reden we over het weidelandschap richting Electra. Na Electra was het nog een klein stukje richting Houwerzijl waar we bij het Theemuseum koffie gingen drinken. Na de koffie reden Geke, Rene, Jos en Kees weer richting de stad, en ging de rest nog even een lusje noordelijker. Via Zoutkamp naar het meest noordwestelijke puntje van de route, Vierhuizen. Vanaf daar hadden we meest de wind in de rug. Via Niekerk, Houwerzijl, Zuurdijk, Warfhuizen, Schouwerzijl naar Schaphalsterzijl, waar we bij de sluis over het Winsumerdiep even een korte rustpauze namen. Met nog 22 km voor de boeg reden we via Garnwerd, Hekkum en Wierumerschouw weer richting de stad.
Even na drie uur waren we terug bij het Peerd, met een keurige 83,8 km op de klokjes.
Omdat het volgende rondje Groningen precies in het pinksterweekeinde valt, gaven de meeste mensen aan dat we elkaar waarschijnlijk in juli weerzien.
Eelke