Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Utrecht 2 september - Forum Wereldfietser

Rondje Utrecht 2 september

Op zondag 2 september gaan we (eindelijk) weer een Rondje Utrecht doen.

Route, tijdstip en locatie volgen. Laten we eerst maar eens inventariseren wie er komt en wat de wensen zijn.
Beste mensen uit Utrecht. Jullie kunnen ook op 2 september een leuke tocht maken van de Harskamperdennen naar Utrcht.
I could go as I said in the other Topic. It is my first time, I only speak english (sorry, my dutch is not fine yet,I am Spanish).
So, the place of begining is Tolsteegbrug at 9:30 h., or another?...
Thank you,
Greetings,
Indurain99
Leuk initiatief om weer eens een rondje Utrecht te organiseren. Wellicht dat ik er bij ben.
And finally...there is 'rondje' this Sunday 2th September or not?

Hallo, Hoi, is er iemand in Utrecht?
jejeje :)

Groeten,
Indurain99.
Ik kan mijn openingsbericht niet meer aanpassen :?

Laten we gewoon het gebruikelijke tijdstip en locatie aanhouden.

Zondag 2 september, 11:00 bij café Ledig Erf, Tolsteegbrug.

(Redonda Utrecht: Sunday 2nd of september 11:00 from Tolsteegbrug)

De heide is weer paars.
Ik zal een route uitstippelen ten oosten van de stad, met een beetje dijken en wat klimwerk.
Goedemorgen,

Ik wil wel mee met het rondje Utrecht zondag.
Hoeveel km fietsen jullie dan en ik ben geen geboren klimmer :shock: ?

Fijne dag Christiane
Ok, I will be there, Café Ledig Erf, Tolsteebrug at 11h.
I have a black touring bike Trek 520 Disc(to recognize me).Since it is a touring bike it is not very fast to cycling at 20 kms/h.average ,but at 16-17 kms/h, I hope it will be enought and I don't left behind.
A Question, Do you have the Track of the 'rondje' in .Gpx, .kml or another electronic format in order to follow the Route in a Gps or Smartphone device?
Or if not, a route approximately in Google Maps?
I think it will be a good thing for everybody.

Dank u veel,
Groeten.
Indurain99.
De meeste rondjes variëren van 60 tot 80km met een streefgemiddelde van 75km. Het één en ander hangt uiteraard af van de creativiteit van de routemaker en of er nog een bepaald thema aan de ronde zit. Gezien het wat latere tijdstip van vertrek zal dit eerder een iets kortere route worden, denk ik.

Zolang Erik van S nog geen route gemaakt heeft (of gedeeld) kan je natuurlijk wensen aangeven.

Ik weet zelf nog niet of ik (wij, 2 personen) mee kan gaan, hangt af of we zaterdag of zondag een feest heb (hangt af van de gezondheid van de jarige)
Leuk idee afhankelijk of ik een andere afspraak kan verzetten kom ik ook meefietsen. Ik denk dat mijn vriendin ook meegaat. Misschien ook nog een vriend van me.
Het lijkt morgen mooi zonnig weer te worden.
Ik heb een route uitgezet van ca. 70 km door het zuidoosten van de provincie. Veel polder, bos en heide. Klein stukje over de Lekdijk, beetje golvend terrein over het Let de Stigterpad.

Afstand en tempo laat ik altijd afhangen van wie er mee fietsen. De route is wat korter dan gebruikelijk, omdat ik vermoed dat morgen de meeste deelnemers nieuw zijn. Mocht het toch wat te lang zijn, dan kunnen we bij Leersum een stuk afsteken.

En dan hierbij het lastige deel van rondjes plannen:
een poging om de route in GPS te zetten, bij benadering!
Nou vooruit, nog een hoekig getekend exemplaar op ridewithgps.

want zoals altijd is de Fietsersbond-planner nòg eigenwijzer dan ikzelf en lukt het niet om met de beperkt aantal tussenpunten de mooiste paden en lanen in de route op te nemen. Google Maps maakt er zowiezo een potje van. In RidewithGPS zijn een aantal recente fietspaden nog niet opgenomen. Vriendelijk verzoek om morgen niet blind de GPS te volgen.
The GPS routes are approximately. I still did not find any routeplanner which includes the nicest lanes.
Al eens komoot geprobeerd? Die planner is het dichtste bij 'perfect' wat er in mijn ogen momenteel is. De track/route sleept erg makkelijk en het plannen gaat zeker op de pc heel erg fijn. Tot slot kan je fijn de onderliggende kaart aanpassen en het type fiets dat je hebt (race / tour / mountainbike)

Wij kunnen helaas niet mee, maar het belooft een mooie fietsdag te worden. Veel plezier alvast en Amerongen is wel een leuke plek om de halverwege pauze te houden!
Dank u Veel @Erik v s! !
Thank you very much! @Erik!! .
I already have the Route in .Gpx and .kml .
Below I attached a .zip archive with the Routes in .gpx y .kml of the Rondje of tomorrow, for anybody that need it.
I use the App -Oruxmaps-, http://www.oruxmaps.com/cs/en/ ,
in a Smartphone Android,
I think is one the best for maps and routes.
See you Tomorrow.
Groeten,
Indurain99.

Bijlagen

Ik kom morgen ook :) Hoop dat ik het een beetje kan bijbenen, vandaag ook al een flink stuk gefietst en mijn conditie is niet zo geweldig, weinig gefietst laatste tijd.
Goedemorgen,

De afstand is vandaag voor mij te ver.
Volgende keer probeer ik opnieuw.
Fijne fietsdag.

Christiane
Het was gezellig gisteren! Erik, bedankt voor de mooie route en het voorrijden.
Hey boys,
Was zeker gezellig! Bedankt voor de mooie route. Wij zijn uiteindelijk in Zeist op de trein gestapt omdat iemand niet wilde toegeven hoeveel pijn ze had. Zeker toen na de lunch de pijnstillers waren uitgewerkt.

Best zorgwekkend nu nog zoveel last van je stuitje na een valpartij begin Juni.
Aï, sterkte en beterschap! Die hobbelweg naar Amerongen had zeker ook niet geholpen..
Leuke rondje,
Nice route and nice participants. Above all the last part of the route from Amerongen to Zeist with those uphills in the forest , it was really nice cycling there since the Netherlands is almost flat everywhere.
I keep the track for doing another day by myself.

Thank you to @Erik v s for doing the Route, and I hope the next to be similar.

Groeten,
Indurain99.
Indurain99 was vooral enthousiast over het stukje Let de Stigterpad. Die zit vaker in rondje Utrecht.

You might like this one too: Heuvelrug (+400 m elevation)

12th of july 2015 (one week after the start of Tour de France in Utrecht) was a special edition of Rondje Utrecht. We started at a trainstation in the east of the country and drove back, about 20 hills. (Alltrails sais this recorded route is 2500m elevation, but I think 1300m is more realistic)