Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Zwolle 4 februari - Forum Wereldfietser

Rondje Zwolle 4 februari

Aankomend weekend is het weer de eerste zondag van de maand en tijd voor een rondje Zwolle.
Het verzamelpunt is zoals gewoonlijk aan de Hanzelaan aan de achterzijde van het station en om 10 uur tref je ondergetekende in ieder geval en hopelijk nog meer gegadigden.
Het belooft een zonnige dag te worden met een lichte bries vanuit het noorden. Een mooie gelegenheid richting De Wieden te fietsen en te pauzeren bij de Blauwe Hand tussen de Beulakker-en Belterwiede. Het streven is een afstand van ongeveer 70 km gefietst te hebben bij terugkomst.
Uiteraard ligt er niets vast en zijn andere opties qua route ook welkom.

Alfred
Ik doe mee.
Frans
Hoe snel gaat het ongeveer?
Max2015 schreef:
wo 31 jan, 2018 20:59
Hoe snel gaat het ongeveer?
De snelheid zal zo rond de 20-22 km/u liggen maar de nadruk ligt op gezelligheid.
Als ik mijn fiets optijd in elkaar heb zitten en het weer zo blijft dan ben ik er bij.
Ik ben er morgen niet bij helaas :(
Kan het zijn dat ik jullie zag staan op de Mastenbroekerbrug rond 11 uur (ik zag in het voorbijfietsen een groepje en een blauwe Santos). Nu is de Santosdichtheid in Zwolle behoorlijk, maar toch.
robhuls schreef:
zo 04 feb, 2018 15:34
Kan het zijn dat ik jullie zag staan op de Mastenbroekerbrug rond 11 uur (ik zag in het voorbijfietsen een groepje en een blauwe Santos).
Rond die tijd waren we drukdoende om de kerkgangers in Hasselt de stuipen op het lijf te jagen. Bij het het nemen van de bocht om de kerk bleek de dienst net afgelopen. Gelukkig had iedereen een engeltje op de schouder.
De tocht zelf werd vandaag gereden door Hans, Frans (met blauwe Santos!) en ondergetekende.
2018-02-04 rondje Zwolle.jpg
Wachtend voor de brug in Zwartsluis
Zoals te zien was er voldoende blauwe lucht en hebben we flink wat zonuurtjes gehad. Dat hadden we ook wel nodig met de stevige wind frisse wind die er was. Helaas bestond het restaurant niet meer waar het appelgebak genuttigd zou worden bij een knapperend haardvuur. Als pleister op de wonde hebben we de warmte opgezocht in de theeschenkerij De Wieden achter het bezoekerscentrum van Natuurmonumenten.
De wind leek vervolgens wat gedraaid want de verwachte rugwind viel in eerste instantie tegen. Niet veel later was daar dan toch het duwtje in de rug en zoefden we over de dijk, langs het Zwarte Water, terug naar huis.

Zoals te zien op de foto kan het rondje Zwolle wel wat meer animo gebruiken. Voel je vrij om ook een keer aan te sluiten. De omgeving van Zwolle is erg divers en aantrekkelijk.
Sorry, wilde wel komen maar nog te druk met het nieuwe huis. Volgende keer probeer ik er ook bij te zijn want het lijkt me erg leuk. Ik fietste vorige week zelf wel een kleine ronde rond het Veluwemeer. Was ook erg mooi.
Omgeving Zwolle is zeker mooi, ik fiets er al jaren rond :-). Die brug van de foto zit soms in mijn woon-werk rit, hoewel ik meestal over Genemuiden met het pondje ga.