Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen, zondag 12 november 2017 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen, zondag 12 november 2017

Hallo fietsluitjes,
Komende zondag 12 november 2017 vieren we de achtste verjaardag van ons Rondje Groningen. Vertrek is zoals altijd om 10 uur 's morgens vanaf het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation Groningen. Van daaruit rijden we een rondje van zo'n 75 km met na een km of 30 een koffiestop en bijna aan het einde van de rit een soepstop bij mij thuis. Dus als je meefietst, lees ik dat graag hier in de komende dagen, dan weet ik op hoeveel fietsers ik ongeveer kan rekenen voor de soep.
Tot zondag!
Groet, Petra.
Hoi Petra,

Ik ben er bij! :D

Paul
Hoi Petra,
Wij zijn zondag present.
Heb je nog een soeproerder nodig?
Hallo Petra,
Zoals afgesproken in Zeeland, sluit ik zondag aan voor het ritje Groningen.
Wat doen jullie met slecht weer?
Groet,
René uit Lelystad
Hallo René Ester,
Leuk dat je ook reageert. Tja, bij veel regen ga ik meestal niet mee (ik ben namelijk een beetje van suiker :D), maar aangezien het dit weekend soep eten bij mij is, ga ik gewoon lekker door de regen. Fingers crossed dat we niet al te veel regen hebben...
En leuk dat ik Paul en René en Geke er ook al bij zie staan. Dat wordt een niet al te grote pan soep tot nu toe. Maar ik zal zaterdagochtend nog een keertje kijken en dan ga ik mijn inkopen voor de soep doen. Voor wie er dus nog zin en trek heeft, je hebt nog een paar dagen :lol:
Groet, Petra.
Mooi dan ben ik er gewoon. Hoe zit het met parkeren in Groningen op zondag? Ik ga namelijk op de terugweg bij een vriend langs waardoor de trein geen optie is. Of kan ik de auto beter buiten de stad parkeren en zo ja waar zou ik dat dan het beste kunnen doen? Groet René
Om diverse redenen kunnen we er niet bij zijn. Evengoed veel plezier bij het rondje en de soep. Dat laatste moet goed komen in de prachtige nieuwe keuken van Petra.

@René: Ik parkeer de auto altijd onder het Emmaviaduct, als je van het Julianaplein richting de stad gaat. Er is die kant op geen afrit, dus je moet even lussen om het Emmaplein heen.
Bedankt Hans. Ga ik doen.
Hallo,
Met zijn vijven zijn we nu. Met het oog op het mogelijke snertweer morgen heb ik alvast bijpassende soep gemaakt :lol:
Om mogelijke twijfelaars over te halen: het wordt waarschijnlijk niet een rondje van 75 km, maar wat korter, want almaar in de regen rijden is natuurlijk niet erg fijn. Mocht het plots toch nog prachtig worden, dan kan er in overleg natuurlijk een lusje aangebreid worden.

De soeppan met 5 liter liter soep staat dan als lekkere beloning klaar!
Groet, Petra.
Hallo fietsvriendjes in Groningen en omstreken,

Dat was me een toch een heerlijk fietstochtje. Het weer vandaag liet wel weer zien dat aan weersvoorspellingen weinig waarde gehecht moet worden: een heerlijk frisse novemberdag, vrijwel windstil met alleen vlak na vertrek een paar sputters maar verder droog. En dat terwijl er flink wat regen en ander onheil voorspeld was.

Met zijn zessen (René en Geke, Paul, Klaas (broer van Gerlof) en René uit Lelystad met wie ik, Petra, tijdens mijn zomerfietsreis van Bretagne naar huis in Zeeland 2,5 uur opgefietst ben) gingen we even na tienen op pad. Een mooie tocht door de Onlanden, achter Peize langs, dwars door de mooie, herfstige bossen vol rood, oranje en geel. Een lekkere koffiestop met taart in Roderesch, waar ook Margo en Frenk met leenhond Peppa gezellig aanschoven. Daarna via Leek, langs het Leekstermeer, Roderwolde, opnieuw door de Onlanden en met een hele grote bocht door Haren via Onnen uiteindelijk even na tweeën bij mij thuis om een grote pan snert soldaat te maken.

Heel wat mooie verhalen verder weer op de fiets gestapt en teruggereden naar het Peerd, waarmee de teller op dik 65 km stond. En nu zit ik heerlijk gedoucht met schone haartjes op de bank, lekker aan het nagenieten.

Groet, Petra.
Hallo allen,
Bedankt voor de mooie rit, gezelligheid onderweg en de heerlijke soep. Ik heb een heerlijke dag gehad.
Volgend jaar hoop ik er weer bij te zijn.
En ik zal onderzoeken om een rondje Lelystad te gaan organiseren.

Groet,
René