Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 13 november 2016 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 13 november 2016

Hallo fietsvrienden,

Komende zondag is er weer een fietsrondje Groningen (verzamelen om 10u bij het Peerd van Ome Loeks voor het station). Daarbij vieren we met elkaar dat we inmiddels 7 jaar bestaan als fietsrondje Groningen...

...en ook een beetje dat ik weer een jaartje ouder ben geworden. Daarom ook dit jaar weer aan het einde van het rondje een paar lekkere soepen van mijn hand. Echter niet bij mij thuis (daar is een flinke verbouwing aan de gang), maar bij Rene en Geke. Nu alleen nog duimen voor een beetje goed fietsweer.

Tot zondag,
Groet, Petra.
Veel plezier uit Parijs, waar het inmiddels nog maar net boven nul is.
Wim
Hier is het ook koud, maar wij zijn er natuurlijk bij zondag.
Zullen wij een rondje bedenken?
Hallo, leuk om weer eens in Groningen te fietsen, ik poog er bij te zijn!
Groet, Paul
Ook veel plezier uit Heerenveen, waar het zelfs iets onder nul is... Naar verluid zijn de rayonhoofden al bij elkaar gekomen... :P Helaas hebben wij andere verplichtingen.
Jippie, weer een rondje kado voor mijn verjaardag :lol:
Het lijkt mij ook erg leuk om weer een keer mee te fietsen!
Groet Ee1ke.
Dag allemaal,

Ik ga weer mee, mogelijk zelfs "op volle sterkte" met Ingrid en onze zoons Menso en Peter. En ik zal ook voldoende mandarijntjes meenemen zodat de dames zich niet meer hoeven te beklagen . . . .

tot zondag
Kees
Hoi,
Ik zit als ik heel positief tel inmiddels op 9. Er kunnen er qua soep nog wel een paar bij, hoor :lol:
Groet, Petra.
Hoi,
Lekker Petra! Ik fiets en eet morgen mee.
Groet, Annelies
Zou bijna vergeten me aan te melden maar ik ga ook mee, wil Petra's soep niet missen :lol:
Tot morgen
Rikie
Veel plezier,
Wim
Ik ga ook mee hoor. Zie net dat mijn berichtje van eerder vandag niet verzonden is ? Cilia
Hallo allemaal,
Petra, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Tot mijn grote spijt kan ik toch niet mee, er staat voor vandaag een afspraak die al een half jaar geleden is gepland, en dat moet ik voor laten gaan. Hopelijk december beter... een hele fijne fietstocht en vast heerlijke soep erna! Jammer dus. :(
Met fietsgroet,
Nou,
Dat was me een dagje wel. Vanmorgen sneeuwerig en miezerig weer, niks an. Maar het vooruitzicht van de soepen aan het einde van de rit bracht toch heel wat mensen op de been/fiets. Met zeven mannen en zeven vrouwen (Cilia, Annelies, Rikie, Geke, Petra, Ingrid en Edith, René, Roel, Eelke, Paul, Kees en zijn twee zonen) togen we westwaarts de stad uit, via Roderwolde, langs Roden en Donderen naar uiteindelijk Vries. In het tweede café heerlijk aan de koffie, thee, cola, appeltaart en Drents turfje en ondertussen opwarmen.
Na de stop was het weer een stuk beter en werd het uiteindelijk toch nog best aardig weer. Daarna mochten bij René en Geke genieten van de twee soepen die ik aldaar in elkaar gedraaid had (want mijn huis is in verbouwing, housewarming komend voorjaar). Naast pompoensoep had ik ook een spannende soep bereid: courgettesoep met kip en olijven. Voor degenen die de soep nog eens willen maken of voor degenen die deze tocht en daarmee deze soepen gemist hebben, hierbij het recept. Smul ze en tot een volgende Rondje Groningen! En René en Geke, bedankt voor jullie gastvrijheid!
Groet, Petra.

Courgettesoep met kip en olijven (8 personen)
Ingrediënten:
1 kilo courgettes
250 gram aardappelen
1 ui
1,5 liter kippenbouillon
400 gram kipfilet
50 gram groene olijven met piment
0,5 liter melk
1/8 liter slagroom

  • Maak de groenten schoon, snijd de courgettes en aardappelen in blokjes en snipper de ui.
    Verhit de boter in een grote pan en bak de gesneden groenten ca 3 minuten. Schep ze af en toe om.
    Giet de bouillon erbij en breng de vloeistof aan de kook. Voeg de kipfilet toe en laat de soep ca 15 minuten zachtjes koken, tot het vlees en de groenten gaar zijn.
    Schep de kipfilet uit de bouillon. Pureer de soep met een staafmixer, snijd de kip in stukjes en de olijven in plakjes.
    Doe de melk en de slagroom bij de soep. Voeg de stukjes kip en olijf toe en laat ze door en door warm worden.
    Breng de soep op smaak met zout en peper en geef er stokbrood met boter bij.