Als vereniging hebben we een "Virtueel Clubhuis" een plaats waar de leden elkaar ontmoeten en onder elkaar kunnen discussiëren. Je moet jezelf daarvoor aanmelden, dat gaat niet automatisch.

Clubhuis - aanmelden

De Wereldfietser heeft ook een clubhuis. Een virtueel clubhuis om precies te zijn, exclusief voor leden van Vereniging de Wereldfietser. Wil je toegang tot het Clubhuis, volg dan de onderstaande stappen:
1.Zorg eerst dat je lid bent van Vereniging de Wereldfietser. Dat kun je worden door hier te klikken en de procedure te volgen. Dit is geen geautomatiseerd proces, dus dit kán enige dagen duren.
2.Het clubhuis is onderdeel van ons forum. Zorg daarom dat je geregistreerd bent als forumgebruiker. Mocht je dat nog niet zijn, dan kun je je hier registreren. Daarvoor moet je een paar stappen doorlopen.
3.Stuur daarna een e-mail naar ikbenlid@wereldfietser.nl met je forum-gebruikersnaam, je postcode en je echte naam. Gebruik in het onderwerp het woord "Clubhuis" voor makkelijker administratie onzerzijds. Deze e-mail komt namelijk terecht bij het bestuurslid Internet van de vereniging.
4.Met een paar dagen tot enkele weken ontvang je een e-mail waarin je toegang als Clubhuislid wordt bevestigd. Ook dit is geen geautomatiseerd proces, dus afhankelijk van vrijwilligers.



Clubhuis - veel gestelde vragen
•Wat tref ik aan in het clubhuis?
In ons virtuele clubhuis vind je niet alleen bestuursverslagen en ander verenigingsnieuws, maar ook de "wie was waar" database, waarin onze leden laten zien waar en hoe ze gefietst hebben. Andere leden kunnen dan bij vragen rechtstreeks contact met ze opnemen. In ons clubhuis kunnen leden ook vrijelijk hun ideeën uiten over het beleid van de vereniging, zonder hinder van niet-leden.

•Waarom is het virtuele clubhuis exclusief voor leden van De Wereldfietser?
Niet-leden liften gratis mee met de meeste faciliteiten die ons forum biedt: prima. Maar wil je zelf je zegje doen, meer weten van elkaar, van gedachten wisselen met andere leden, redactie of verenigingsbestuur, dan willen we graag weten wie je bent en we hopen dan dat je lid bent van onze vereniging.

•Waarom moet ik voor het clubhuis mijn naam en woonplaats doorgeven?
Uit een gebruikersnaam kunnen we vaak niet afleiden om wie het gaat. Met je naam en woonplaats kunnen we controleren of je lid bent (en de jaarcontributie hebt betaald..).

•Ik ben ook donateur van Europafietsers. Moet ik me dan toch als Clubhuislid registreren?
Ja, want Wereldfietser en Europafietsers doen veel samen maar ze hebben gescheiden administraties.