Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen met Kinderen kampeerweekend 2015: 12-14 juni, Ommen - Forum Wereldfietser

Fietsen met Kinderen kampeerweekend 2015: 12-14 juni, Ommen

Na een onderbreking van twee jaar door privéomstandigheden is het de hoogste tijd de oude traditie nieuw leven in te blazen: het jaarlijkse Fietsen met Kinderen kampeerweekend!

De bestemming is dit jaar camping De Roos in Ommen (zie http://www.campingderoos.nl). Het idee achter het weekend is heel simpel: een weekendje op een camping voor gezinnen die met kinderen op fietsvakantie gaan. Hopelijk wordt het weer een gezellig weekend waarin circa 15 gezinnen onderling bijpraten, ervaringen over materiaal en fietsroutes uitwisselen terwijl de kinderen lekker samen spelen en merken dat ze niet de enige op aarde zijn wiens ouders per se op de fiets op vakantie willen.

Camping de Roos is een camping midden in de prachtige natuur van Ommen. De camping ligt direct aan de Overijsselse Vecht en onze plekken kijken uit op deze mooie rivier. Als het weer meezit, behoren zwemmen en kanoën tot de mogelijkheden. Op de camping zijn ook sportvelden, een tafeltennistafel, een tafelvoetbaltafel en diverse speeltuintjes

Het programma is geheel vrijblijvend maar in grote lijnen als volgt:

Vrijdag: aankomst, kennismaken en bijpraten
Zaterdag: fietstocht door de prachtige omgeving. ’s Avonds gezamenlijk eten.
Zondag: korte fietstocht. Na de middag vertrek / naar huis fietsen.

Er zijn geen bijzondere kosten aan het weekend verbonden, alle kampeerkosten en kosten voor eten en drinken zijn voor eigen rekening.

Als je wilt deelnemen aan het weekend, stuur me dan even een mailtje via ddv400@gmail.com. Ik stuur je dan meer gegevens over hoe je je kunt aanmelden bij de camping.

Ik hoop jullie allemaal weer te zien tijdens het weekend!

Met vriendelijke groet,
Dennis de Vries
Schitterend gebied Dennis. Veel plezier allemaal. Lijkt me een leuk weekend.
Goed initiatief Dennis!

Met twee pubers zijn wij het 'fietsen met kinderen' inmiddels wel ontgroeid. Voor ons geen luiers, fietskar, aanhangfiets en speeltuintjes meer, maar vier volwassen Koga's in de schuur. Zoon Bas is inmiddels de grootste en sterkste van ons alle vier en zal ons er komende zomer in IJsland wel genadeloos uitfietsen.

We zullen dus niet naar het kampeerweekend komen, maar kijken met veel plezier terug op de eerdere Fietsen met Kinderen weekenden. Absoluut de moeite waard!

Groet, Sandra
fantastische camping, leuk om die naam weer te horen, brengt veel mooie herinneringen naar boven.
Ha, deze drie reacties had ik nog niet gezien: en dan nog wel van de organisator van het allereerste Fietsen met Kinderen weekend ooit (onwaarschijnlijk maar dat was toch echt Marco Meijerink...) en de organisator van het tweede weekend (Sandra!). Leuk dat jullie het meer dan tien jaar na dato nog steeds volgen.

Inmiddels staat de teller op 8 gezinnen die zich aangemeld hebben, dat betekent dus al ruim 30 grote en kleine deelnemers. Nieuwe aanmeldingen blijven welkom.

Groeten,
Dennis
Hoi Dennis,

Zou je mij wat meer info kunnen sturen?

Groeten
Henk
Hoi Henk,

Wat zou je nog meer willen weten? Het is een heel simpel weekend waarbij fietsende gezinnen elkaar op een camping ontmoeten. Net een Wereldfietser weekend maar dan voor fietsende gezinnen. Verder vrijheid blijheid, niets hoeft en er kan veel. Meestal hebben we op zaterdag en zondag een fietstocht met een flinke groep, maar ga je er liever zelf op uit, even goede vrienden. De kern van het weekend is gezellig samen zijn met andere gezinnen met dezelfde hobby en de ervaring leert dat dat vaak erg leuk is.

Als je concrete vragen hebt, hoor ik het graag!

Groeten,
Dennis
Wat ik zou willen weten -als ik zou overwegen te gaan- is hoe oud de betreffende kinderen zijn. Varieert dat van pak 'm beet 1,5 tot 15 jaar...?
Met het bijhouden van de kinderleeftijden van ik gestopt, dat wordt een dagtaak op zich...

Meestal zijn de meeste kids tussen de 2 en 12 jaar, met een enkele uitschieter naar beneden (een paar weken was het jongste) en naar boven. Het is dus meer een weekend met jonge kinderen dan met tieners.

Groeten,
Dennis
Thanks!
Ik heb daar de afgelopen dagen gefietst. Prachtige omgeving. Lijkt mij ook leuk voor kinderen.
Tip: verse aardbeien eten bij RozemArrie in het fraaie buurtschap Arrien bij Ommen: http://www.rozemarrie.nl
Voor kinderen een feest!