Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 11 januari - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 11 januari

as zondag zal het eerste rondje in 2015 worden.
Wie gaan er mee?
Ik wil wel, mits het niet al te bar en boos stormt en regent. Cilia
Hoi Cilia,
Zie dat je net, op jouw dinsdagavond en mijn woensdagochtend, dit berichtje erop gezet hebt. Ik ga zondag niet mee fietsen ;-)
Ik zit deze week in Melbourne, logeer bij een oude studievriend van mij en zit heftig in de relaxstand na 2400 km in de eerste zes weken vanaf Adelaide naar Melbourne (Fleurieu Peninsula, Grampians NP en Great Ocean Road) en een rondje Tasmanie, samen met Michael uit Engeland (zie zijn 'wereldverhaal' op Facebook: https://www.facebook.com/spikeonthebike?fref=ts, met op Tasmanie ook een klein rolletje voor mij).
Have fun zondag!
Groet, Petra.
we zijn van de partij.
tot zondag,
frenk en margo
Ik herinner me nog goed een errug natte, winderige tocht die we ongeveer een jaar geleden met zijn 3-en hebben gefietst.
Wordt dit een herhaling?? Of zijn er nog meer 'bikkels" die het aandurven?
Ben er ook bij.
Wind is zondag pal uit het westen, windkracht 6.
Wat is dan de beste keus voor een rondje? Eerst wind tegen en terug wind mee?

-Jan
Wij zullen er niet bij zijn. Morgen vliegen we naar Nieuw Zeeland om daar nog 3 maanden te gaan fietsen :D
Bofferds! veel plezier!!

Houden jullie ons op de hoogte van jullie belevenissen.
Dank je!
We zullen regelmatig een update op onze site zetten.
Voor de mensen die morgen met het rondje meegaan alvast veel plezier!
Ronnie en Linda jullie weten ook niet van ophouden!
Een mooie reis maar weer, en mocht je Geke en Rene tegenkonen, doe ze de groeten. Cilia
Super!
Veel plezier. Ik zit nog in Duitsland.
Ik fiets in principe mee, tenzij het net zo stormt als vandaag. :)

Paul
Suggestie voor een rondje. Voor de wind fietsen naar Nieuweschans (of Leer) en dan met de trein terug. Heb ik vrijdag gedaan en was heerlijk. Fiets meenemen in de trein 3,60.
Een ander rondje is om naar Drachten te fietsen via Leek Marum. Je hebt tegen de wind de relatieve beschutting van bebouwing en terug aan de andere kant van de A7 voluit voor de wind. Een alternatief is om bij Marum richting van Starkenborg kanaal te gaan en dan terug.
Richting westen Enumatil, Lutjegast, Augustinusga en via van Starkenborg terug.

Als ik vroeg genoeg wakker ben, fiets ik mee.
Allerlei voorstellen, maar een beetje lastig als je er zelf niet bij bent, Patria.
Wij zijn er wel. Ons voorstel is: tegen de wind in beschut door het bos naar Bakkeveen. Daar een koffiestop in de theeschenkerij van Natuurmonumenten en via een wat opener route met de wind in de rug terug via oa Leekstermeer naar Groningen. 73 km.
Is dat een alternatief?
Tot morgen,
Frenk en Margo
Wat een keu!. Ik heb voorkeur voor Frenk's voorstel.
En P & P fijn als jullie doorgeven als je niet meegaat. Ik check het forum nog wel om 9.45u
Goedemorgen! Als ik naar buiten kijk wordt ik niet vrolijk van het weer en de vooruitzichten. Ik laat verstek gaan. Goede tocht gewenst!
En ik ben om half tien weer bij bewustzijn gekomen, dus te laat om nog mee te doen. Tot een volgende keer.
Paul, zo gaat dat met voorspellingen....terwijl we op het punt stonden te vertrekken viel er een heftige hagelbui voor ons neer.
En daarna hebben we geen druppel, hagelsteentje, sneeuwvlokje meer gezien!
Terwijl de zon ons prachtige plaatjes cadeau deed.
Wind was er natuurlijk in overvloed, maar Margot had een perfecte, zo veel mogelijk bos,beschutting en afwisseling zodat we nergens een lang stuk tegen de wind in hadden, en mooie route uitgestippeld.
Helaas moest Jan het in Bakkeveen opgeven.
Goed thuisgekomen Jan? Jammer dat je het "cadeau" van de vliegende wind mee naar huis hebt moeten missen.
Volgende keer beter! Cilia
Ben goed thuisgekomen. Kreeg nog een kan koffie aangeboden (met koekjes) dus dat zat wel goed. Jammer dat ik de rugwind niet heb meegemaakt. Heb de "payoff" van het harde werken gemist :( Ondanks dit, de tocht was mooi :D Hoop er de volgende keer weer bij te zijn.

-Jan