Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Najaarsweekend Eifel 7 - 9 november 2014 - Forum Wereldfietser

Najaarsweekend Eifel 7 - 9 november 2014

Beste outdoorvrienden!

Nu de zomervakantie er toch echt op zit, wordt het de hoogste tijd plannen te smeden voor het najaar! Om er nog eens een lekker weekendje op uit te gaan, hebben we een echte berghut (de Düsseldorfer Hütte in de Eifel) gehuurd in het weekend van vrijdag 7 tot en met zondag 9 november.

Het idee is voor het weekend is dat we de hut als basiskamp gebruiken voor leuke outdooractiviteiten in de omgeving. Iedereen die houdt van fietsen, mountainbiken, wandelen of klimmen is van harte welkom om aan te haken. Overdag gaan we er in onderling overleg in kleinere groepjes erop uit. ‘s Avonds kunnen we dan gezellig met elkaar eten en er een gezellige avond van maken in de hut.

Voor de kosten hoef je het niet te laten, een overnachting kost maar EUR 9 per persoon per nacht! Vervoer er naar toe kunnen we in onderling overleg regelen. De plaats van de hut (Nideggen-Abenden) is ook per trein bereikbaar vanuit Heerlen.

Dus hierbij de grote vraag: wie gaat er mee?? Aanmelden kan via ddv400@gmail.com.

Met sportieve groet,
Dennis de Vries

Gegevens hut:
Düsseldorfer Hütte
Hausener Gasse 5,
52385 Nideggen-Abenden
http://www.eifelhuetten.de/cgi-bin/hseite.cgi?6
Ik heb me allang via mail aangemeld, maar zet hier nog maar maar even bij dat ik van de partij ben! En ik ben niet de enige.... Nu lijkt het namelijk net of er geen animo voor is :-)

Leuk, Eifel, nog nooit geweest :-D

Groetjes,
Niki
Hoi Niki,

Er is zeker animo voor het weekend, mijn teller staat al op 14 deelnemers en 8 officiële geïnteresseerden! Je helpt zelf natuurlijk flink mee met de aanmelding van je vriendenclubje! En dat nog geen week na publicatie.

Als het goed is, wordt het weekend ook nog opgenomen in de officiële online agenda van de WF en in het tijdschrift. Ik moet maar eens na gaan denken over wat eigenlijk het maximum aantal deelnemers eigenlijk is.

Er heeft zich een vrijwilliger gemeld om op zoek te gaan naar leuke offroad routes. Ook is er een basisgroep van zes wandelaars die ongetwijfeld ook leuke plannen gaan maken. Mijn klimvrienden hebben interesse maar beraden zich nog.

Op dit moment verwacht ik dus een weekend met minimaal een groep wandelaars, offroad fietsers en asfaltfietsers. Als iemand zich geroepen voelt een asfaltroute te verzinnen, dan hoor ik dat graag! Zoals bekend zal mijn natuurlijke neiging zijn me bij de offroad groep aan te sluiten.

Groetjes,
Dennis
Je zou het niet zeggen aan het aantal post op dit onderwerp, maar het loopt zo erg storm met de aanmeldingen dat het maximum aantal deelnemers van 25 in zicht begint te komen. Snel zijn dus als je nog mee wilt!

Net nog een leuke tip ontvangen: je kunt vanuit Roermond naar Nideggen toe fietsen via het Roeroeverfietspad: http://www.eifel.info/roeroever-fietspad-eifel.htm

Groeten,
Dennis
Prima initiatief van onze oud-penningmeester en oud-voorzitter!
Gelukkig kent de Wereldfietser tal van leden die op eigen kracht leuke activiteiten weten op te zetten.

Een aanbeveler is de route langs de Urftsee. Vele jaren was dit een militair oefenterrein. Door de afsluiting kon de natuur zijn gang gaan. Nu is het een nationaal park. De route langs de Urftsee is niet off road, maar loopt ook niet over asfalt. De verharding bestaat uit uitstekend befietsbare gravel.
Je kunt ook de Rurtal route volgen naar Monschau.
Het stadje Nideggen zelf ligt hoog boven de Roer.
Haha, Bert weet alles. Je vraagt je echt af waar hij de tijd vandaan haalt om exact 5555 forumberichten te posten. Een felicitatie waard!

Dennis
Dank voor de enorme stroom aanmeldingen voor dit totaal nieuwe concept! Ik zit op 24 deelnemers met een aantal voorlopige aanmeldingen voor de 25e en laatste plaats. Hierbij is de inschrijving gesloten, nieuwe aanmeldingen komen op de wachtlijst.

Aangezien een flink deel van de aanmeldingen niet uit Wereldfietsland komt, zal verdere correspondentie primair via mail verlopen.

Dennis
Dennis de Vries schreef: Aangezien een flink deel van de aanmeldingen niet uit Wereldfietsland komt, zal verdere correspondentie primair via mail verlopen.
Dennis
Ik dacht dat dit een van de activiteiten was van de Wereldfietser (staat zelfs op de homepage vermeld!), en die zijn toch eigenlijk bedoeld voor leden van de Wereldfietser dacht ik...
Dennis de Vries schreef:Het idee is voor het weekend is dat we de hut als basiskamp gebruiken voor leuke outdooractiviteiten in de omgeving. Iedereen die houdt van fietsen, mountainbiken, wandelen of klimmen is van harte welkom om aan te haken.
De fietsers komen bij de Wereldfietser vandaan, de wandelaars bij Outdoorfriends en de klimmers zijn gewoon mijn klimvrienden aangevuld met onze eigen hoofdredactrice van ons prachtige tijdschrift! Ze komen dus uit alle hoeken en gaten!

Dennis
MTB routes

De routes die ik gemaakt voor het eifel weekend zijn een aanbod van bestaande routes op internet maar dan aan elkaar gekoppeld.

Ik ben voor de middag vrijdag bij de hut, daarna ga ik een kleine route (42km)rijden. Mochten er liefhebbers zijn dan kan je aansluiten.
Zaterdag route 1 als basis 31 km,daarna is er een keuze voor een lange (28km) of korte route.(23km)
Zondag 2 routes een kleine (48km) en grote (60km) net hoe laat je terug naar huis wil.

Mocht je dit alles te veel of te zwaar vinden, op http://www.gpsies.com zijn andere routes te vinden.

succes,

Groeten Peter


Wil je de routes ontvangen stuur dan je email adres dan stuur ik je ze toe. pmvand@yahoo.com
En,
het weekend is voorbij.
Schitterend weer, goede locatie van de hut, gezellig groep mensen, spannende heftige uitdagende mtb routes, koffie met puntje taart :lol:

Iedereen bedankt en tot..... word vervolgd?

Peter

https://picasaweb.google.com/1158688245 ... oicw-_3hAE#