Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beilen > Dwingelderveld - zondag 15 december - 10.45 uur!! - Forum Wereldfietser

Beilen > Dwingelderveld - zondag 15 december - 10.45 uur!!

Hallo allemaal,

Kom genieten van de prachtige natuur in het Dwingelderveld.

Naar aanleiding van de vele Rondjes, zou ik óók graag een mooi, afwisselend Rondje Dwingelderveld (45-50 km) organiseren. Het doel van dit rondje is om jullie te laten genieten van het prachtige natuurgebied Dwingelderveld, het grootste natheidegebied van Europa.

Wij vertrekken vanaf het NS station te Beilen om 10.45 uur. IJs- en weder (Pro-Rail) dienende komt de trein vanuit Groningen om 10.24 uur en vanuit Zwolle om 10.35 uur.
Voor degene die per auto komt, er is voldoende parkeerruimte aanwezig. Helaas is in de directe omgeving van het NS station géén horeca gelegenheid.

Via het Ter Horsterzand of Wijster steken wij de A28 over en doorkruisen vervolgens over verharde, sintel- en schelppaden het Dwingelderveld en de Dwingeloose Heide. Op de Brink te Dwingeloo maken wij een (sanitaire)tussenstop voor oa. appelgebak met of zonder slagroom en eventueel een heerlijk warm soepje. Na Dwingeloo doorkruisen wij wederom het Drentse land om vervolgens in Beilen te eindigen. Afhankelijk van belangstelling kunnen wij dit rondje mogelijk afsluiten in een plaatselijk etablissement welke ca. 1 km verwijderd is van het NS station.

Het zou kunnen zijn dat wij dit eerste Rondje Dwingelderveld af moeten leggen met dikke sokken, muts en handschoenen, echter zal dat toch onze pret niet drukken!!

Mijn intentie is om dit rondje vaker te organiseren, welke natuurlijk afhankelijk is van eventuele interesse.

Wij hopen met een leuke groep jullie kennis te laten maken met een geweldig mooi Drents natuurgebied.

Graag tot ziens op zondag 15 december – tussen 10.25 en 10.45 uur

Hartelijke fietsgroet,
Frits
Leuk initiatief. Ik ben er niet bij i.v.m. andere plannen.
Maar het is zeker een mooi gebied.
Leuk rondje gewenst.
Leuk idee Frits. Dat rondje lijkt me voor de fiets techneuten onder ons ook goed te kombineren met Tubes & Coffee bij Marten http://www.dirty-pages.nl/forum/viewtopic.php?p=652842
Gaat deze fietstocht nog van start, ik wil wel graag meefietsen, voor mij de eerste keer dat ik zoiets mee ga doen, fietsen jullie dan in een groep! of ieder voor zich!
kirsten schreef:Gaat deze fietstocht nog van start, ik wil wel graag meefietsen, voor mij de eerste keer dat ik zoiets mee ga doen, fietsen jullie dan in een groep! of ieder voor zich!
Jazeker gaat deze fietstocht door!!
Wij fietsen in een groep, omdat ik de route (en het prachtige gebied) ken.

hartelijke groet,
Frits
Hoi Frits,
Sluit mij graag aan voor het rondje Dwingelerveld en omgeving!
Al was het mijn verleden, mijn achtertuin!
Groet, Ton
Gezellig ik kom, met de auto naar Beilen en zie jullie bij het station.
kirsten schreef:Gezellig ik kom, met de auto naar Beilen en zie jullie bij het station.
Leuk Kirsten, daar is voldoende parkeerplaats.
Tot dan.
Eerlijk gezegd had ik op een beetje meer animo gerekend.

Desalniettemin een prettig weekend met z'n allen.

hartelijke groet,
Frits
Ik doe morgen graag mee.
Ik kom iets eerder, volgens de NS komt de trein uit Groningen om 9.54 uur aan.Trein gaat een keer per uur.

Ik heb er zin in. :D
Wij hebben tijdens dit rondje een gezellig mazzeltje. Tussen 14.00 en 16.00 uur heeft men in de Bospub aan de Bosrand van het Dwingelderveld een presentatie midwinterhoornblazen.
Lees ook https://www.facebook.com/pages/Bospub/191649204212387 of www.bospub.nl

hartelijke groet,
Frits
Bedankt lieve Kirsten, Jeroen, Lex & Ton.
Het was een gezellig Rondje Dwingelderveld (55 km). Dit is zeker voor herhaling vatbaar en ik ga met frisse moed wederom een nieuw Rondje plannen.

Hartelijke groet,
Frits
Afbeelding
Vol verwachting klopt het hart voor Kirsten & Jeroen.
Afbeelding
Het bleek maar weer eens dat de wereld voor Ton & Frits wel erg klein is.
Afbeelding
Lex komt vriendelijk vragen of wij nu eindelijk eens kunnen vertrekken.
Afbeelding
Vogelkijkplaats langs het Commissaris Cramerpad thv Holtveen.
Afbeelding
Een van de vele vennen in het Dwingelderveld.
Afbeelding
De prachtige Brink te Dwingeloo moest natuurlijk met ons bezoek worden vereerd.
Afbeelding
Het Smitsveen, óók in het Dwingelderveld.
Hoi Frits

Super bedankt voor het organiseren van het rondje, ik heb erg genoten van de tocht en van de mannen natuurlijk :D :D zeker voor herhaling :)
Hoi Frits,

Super, heb genoten van het mooi rondje wat je georganiseerd heb en leuk om jou weer te ontmoeten van de leuke herinneringen over Lhee en omgeving.
Ja Wfietsers, jullie hebben wat gemist, het stukje mooie Drenthe (Dwingelerveld) wat Frits op de kaart heeft gezet.
Ja zet maar al vast 19 jan. in de agenda weer een Drenthe tocht!!!
Tot de volgende keer.
Gr. Ton
Frits,
Dat was een mooie route aan de plaatjes te zien! Het volgende rondje heb je op 19 jan gepland, echter op die dag is er ook de wintertocht en het rondje ysselvallei/veluwezoom.
Lijkt mij voor de klandizie beter als je het (een week) verplaatst.

Ben
ben huve schreef:Frits,
Dat was een mooie route aan de plaatjes te zien! Het volgende rondje heb je op 19 jan gepland, echter op die dag is er ook de wintertocht en het rondje ysselvallei/veluwezoom.
Lijkt mij voor de klandizie beter als je het (een week) verplaatst.

Ben
Hallo Ben,

hartelijk dank voor je reactie.
Het nieuwe Rondje Dwingelderveld heb ik inmiddels geannuleerd.

hartelijke groet,
Frits
afgelopen weekend twee dagen hier rondgefietst en gecombineerd met het Drents Fries Wold.

Wat is dat een mooi gebied 8)
jasmon schreef:Wat is dat een mooi gebied 8)
Dank Jan, het is écht een schitterend (fiets)gebied.

Ik zou graag wederom een nieuw rondje willen uitzetten, maar ja ............ ik houd ook vast aan mijn principes.

Frits
Ventie schreef:
Ik zou graag wederom een nieuw rondje willen uitzetten, maar ja ............ ik houd ook vast aan mijn principes.

Frits
geen idee wat je hier bedoeld