Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meerdaagse Off Road tocht in NL - Forum Wereldfietser

Meerdaagse Off Road tocht in NL

Enthousiast geworden door de Off-Road tocht in ons Limburg ben ik gaan zoeken naar een meerdaagse tocht door NL. Ik vond er een van 1000 Km door oost Nederland uitgepuzzeld voor motor fietsen. Lijkt me ook prima te fietsen, van Groningen naar Goirle. Graag wil ik de track met jullie delen. Ik ga delen bij mij in het Zuiden fietsen en hier de ervaringen met jullie delen. Mogelijk dat anderen dat in andere delen van het land willen doen.
Gehele track: https://docs.google.com/file/d/0B0Q_M6i ... sp=sharing
Verdeeld in 12 etappes: https://docs.google.com/file/d/0B0Q_M6i ... sp=sharing
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gr Leo Jansen
Prachtige vondst, dankje wel!! :D :D
nvt
Da's zeker toeval... volg al een tijdje de mannen van Dirty-Pages die off-road route's gemaakt hebben dwars door NL en dan van noord naar zuid en een route van west naar oost. De zgn Trans-Nederland. TNNZ en TNWO.

Alleen voor ingewijden is de GPS-track beschikbaar, en terecht want er is een hoop werk ingestoken.

Ben benieuwd hoe dit uitpakt.

http://www.dirty-pages.nl/forum/viewforum.php?f=56
Mooi...met die tractorbanden door dat mulle zand.
Die schaapskudde ging aan de kant toen je "SHOARMA" riep zeker? :lol:
Even lekker na zomeren!

Heb de route in de gps staan, dank daarvoor Peter.
Ik ga vanaf maandag 16 september de route rijden, beginpunt word ter hoogte van Maarssen.
Rij hem dus tegenover gesteld omdat de mooie stukken in Gelderland liggen denk ik.
Even vijf dagen offroad, zie wel waar ik eindig vrijdagmiddag.

Groetjes Peter

Heb je zin om mee te gaan, aansluiten kan altijd
Wat een supergaaf filmpje zeg, Peterv! (Kek muziekje ook, wat was het eigenlijk?). Schitterend mountainbiken zo. En wat een mogelijkheden biedt zo'n Pugsley, als een tractor kom je blijkbaar overal door/overheen. Fiets het niet zwaar?

Groet,
Joris
Super cool filmpje. Nadat ik de Ronde van Nederland heb gereden in 9 dagen zie ik hier alweer een nieuwe uitdaging in.
Bedankt Peterv voor dit bericht en de tip.

greetz Rob
nvt
Vanmorgen in Den dolder de atb-route opgepakt. De weersvoorspelling zijn gunstig voor de komende dagen dus gaan.
Via schitterende doorsteekjes en heidevelden richting het oosten. De route op de gps is duidelijk al is het pad soms dicht begroeid en niet echt zichtbaar, twee maal de atb over een hekje moeten tillen.
In de route zijn ook vaste atb route`s opgenomen en als ik word ingehaald is steeds de vraag, waar naartoe met een atb vol bagage.
De route bevat geen noemenswaardig asfalt en dorpen zijn niet zichtbaar, dus de koffie stops zijn schaars.

In Rhenen draai ik bewust het asfalt op richting Arnhem, overnachten bij Stayoke, in Doorwehrt zit dat kl#$%@ hotel vol dus nog effe 13 kilomter verder.
Nu lekker gedoucht en gegeten, de recreatiezaal/bar is goed bezet (30x)en het is warm, bedje is opgemaakt dus ik kan er straks zo in.
Even de lijstjes invullen: 13 kg bagage, 147 km gereden waarvan 110 km offroad.

Morgen richting het noorden over de veluwe.

grtjes Peter
Peter_m schreef:Vanmorgen in Den dolder de atb-route opgepakt. De weersvoorspelling zijn gunstig voor de komende dagen dus gaan.
Via schitterende doorsteekjes en heidevelden richting het oosten. De route op de gps is duidelijk al is het pad soms dicht begroeid en niet echt zichtbaar, twee maal de atb over een hekje moeten tillen.
In de route zijn ook vaste atb route`s opgenomen en als ik word ingehaald is steeds de vraag, waar naartoe met een atb vol bagage.
De route bevat geen noemenswaardig asfalt en dorpen zijn niet zichtbaar, dus de koffie stops zijn schaars.

In Rhenen draai ik bewust het asfalt op richting Arnhem, overnachten bij Stayoke, in Doorwehrt zit dat kl#$%@ hotel vol dus nog effe 13 kilomter verder.
Nu lekker gedoucht en gegeten, de recreatiezaal/bar is goed bezet (30x)en het is warm, bedje is opgemaakt dus ik kan er straks zo in.
Even de lijstjes invullen: 13 kg bagage, 147 km gereden waarvan 110 km offroad.

Morgen richting het noorden over de veluwe.

grtjes Peter
Goed bezig!!! :) best wel pittig 150km op atb waarvan 110 offroad, lekkere training!
pics please :)
Respect hoor. Ikzelf doe regelmatig een rondje Heemskerk/Schoorl. Met de route van Schoorl als keerpunt. Uit en thuis zo'n 80km en alleen een rugzakkie mee.

Ik had al eerder gemeld dat op Dirty-Pages, forumleden bezig waren om een TransNederland route in elkaar te flansen en wel van Noord naar Zuid. De TNNZ.

Een kleine 600km met de mountain bike off-road in eigen land...hoe mooi is dat!
De route voor de GPS is openbaar gemaakt en staat op...

https://sites.google.com/site/endurancemtbnl/tracks

Van Groningen naar Limburg en zelfs onze techneut M.G. te KielW heeft er aan meegewerkt, al heeftie er met geen woord over gerept.
Begrijpelijk, de route was alleen voor ingewijden.

Ikzelf wil de onderste helft graag doen, en snurken in blokhutten.
Wie weet wordt er wel een "Lets Ride" aangewakkerd?
nvt
Zelfs `s nacht kan je last hebben van wandelaars! :sick:

Ik lig met 3 van hen op een slaapzaal, en snurken dat ze doen, helaas ben ik te moe om ze met n kussen te bewerken. :lol:

Na een onbijtje weer alles opgezadeld en op weg naar de route, deze route gaat lopen richting Hattem.
Eerst richting de atb route Rheden, de atb route er naar toe is al pittig de rest weten jullie wel!
Bij het afdalen begint mn achterwiel te slingeren, terwijl ik toch vrij behouden fiets. Het slingertje word en echte slinger en ik heb helaas geen spaken bij me, nieuwe fiets he!
Dan toch maar ff stoppen, spaken nazien en geen spaak stuk! Tussen de oortjes :silly: weer verder voordeel van hoog naar laag maar de fiets begint toch steeds meer te slingeren. Daar laat de buitenband zien wat er aan de hand is, de wang scheurt van het karkas.
Wat te doen want zo knal hij, ff banden wisselen en met een zachte voorband ga ik verder.
Wijsheid is om misschien toch een band te gaan kopen maar als ik de route onderbreek om een fietsenboer te zoeken blijkt hij er geen op voorraad te hebben.
Terug maar weer en verder richting Apeldoorn. Stil erg stil is het in de bossen maar gaaf en de route is goed te doen al loop ik soms evenwijdig er aan.
Ter hoogte van Apeldoorn kom ik een hek tegen, toegang gesloten! De kroondomeinen zijn van 15 september tot 25 december gesloten.
Dan maar langs het hek, wist niet dat er zoveel hekwerk op de Veluwe stond.
Evengoed via de gps een route gevonden en voor Apeldoorn kom ik het bos uit, ff de weg over steken en veder de bossen in bij Uggelen.
Na enkele kilometers weer gesloten hekwerken, niet echt makkelijk en het dwalen kan weer beginnen.
Dan bij het oversteken van een provinciale weg een bankje, de eerste. Broodje en drinken, de kilometerstand inmiddels al weer over de 80. Hattem is een mooi dorp denk ik maar te ver weg. :P ( +_ veel)
Te vroeg om te stoppen, half 3, slingerend voorwiel, domeinen gesloten. Overleg met mezelf, ikke, me eigen B) over de weg richting auto.

Off road in Nederland, schitterend, gaaf en mooi.

De lijstjes, 127 km gereden, waarvan 83km off road.

Word vervolgd!!!!

PeterV bedankt voor je route en de andere voor de leuke berichten

groetjes Peter
nvt
nvt
De achterband is gescheurd niet door het gewicht, fabricagefout en ik verwacht dat hij vergoed word door schwalbe.
Het gewicht was met tent en keuken, was de bedoeling om te gaan overnachten maar misschien toch te koud om zo lang op een camping te vertoeven.
Afstanden, dag is lang en alleen rij je toch meer door.
Omdat ik de afstanden inschatten en vaste slaapplaatsen zocht ga je te ver, rond de negentig kilometer is genoeg voor een dag, camping zoeken en stoppen en beentjes omhoog.



Dank 55er voor de TransNederland route, nu alle route`s aan elkaar zien te krijgen, kan je een mooie ATB vakantie maken in Nederland.

Volgend jaar ga ik zeker, wie?

grt Peter
55er schreef: Een kleine 600km met de mountain bike off-road in eigen land...hoe mooi is dat!
De route voor de GPS is openbaar gemaakt en staat op...

https://sites.google.com/site/endurancemtbnl/tracks
Bedankt voor de tip! Hier was ik ook naar op zoek. Trans Nederland route. Noord-Zuid.
Peter_m schreef:
Dank 55er voor de TransNederland route, nu alle route`s aan elkaar zien te krijgen, kan je een mooie ATB vakantie maken in Nederland.

Volgend jaar ga ik zeker, wie?

grt Peter
Ik ga zeker. Binnenkort een korte overnight in Limburg, een deel van de transnederland. Ik ben nu ook bezig mijn ortliebs tassen te vervangen voor een bikepacking setup voor kortere tripjes tot max 1 week. Frametas en zadeltas. custom Frametas van alpkit.com is besteld.

gr Patrick
De Trans Nederland Noord Zuid link is inmiddels "off-road" en werkt dus niet meer. Als je Nederland van Noord naar Zuid dus off-road wil rijden, stuur dan een pb met je mailadres.
Wat een geweldig topic is dit! Zie nu pas de berichten en wordt hier erg enthousiast van! Mooi om te horen dat er meer bikers bezig zijn met een rondje Nederland op de mtb! Om ook mijn bijdrage te leveren kan je de Wereldfietser Off Road tochten van 2011 t/m 2013 aan elkaar koppelen en dan kan je van onverhard van Bergen op Zoom via Maastricht naar Nijmegen! Voordeel van deze routes is dat meestal campings en koffietentjes zijn opgenomen 8)

Bergen op Zoom - Den Bosch (194km)
http://www.bikemap.net/en/route/1036760 ... ocht-2011/
Eindhoven - Roermond (221km)
http://www.bikemap.net/en/route/2104722 ... ocht-2013/
Roermond - Nijmegen (138km)
http://www.bikemap.net/en/route/1599201 ... 37/terrain