Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meerdaagse Off Road tocht in NL - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Meerdaagse Off Road tocht in NL

Ook een fantastische site is de mtb routeplanner van Bloso, de mtb organisatie van onze zuiderburen. Die hebben alle mtb routes al aan elkaar geknoopt! (Met dank aan Roald!)

http://www.bloso.be/sportpromotie/Mount ... /Home.aspx

Mogelijk wordt de WF OR tocht eind juni 2014 een rondje Belgie...
Rapro schreef:Ook een fantastische site is de mtb routeplanner van Bloso, de mtb organisatie van onze zuiderburen. Die hebben alle mtb routes al aan elkaar geknoopt! (Met dank aan Roald!)

http://www.bloso.be/sportpromotie/Mount ... /Home.aspx

Mogelijk wordt de WF OR tocht eind juni 2014 een rondje Belgie...
Leuk, nog even en je kunt van Noord-Groningen onverhard naar Limburg, Eifel, Luxemburg en via de Ardennen en Vlaamse Ardennen terug naar de kust om het laatste stukje van Duinkerken naar Schiermonikoog via het strand te doen.
Voor dat 'laatste stukje' rechte weg Duinkerken-Schiermonnikoog over het strand gaan we maar geen track maken 8) Wel even een fat-tire bike regelen...
Rondje Nederland is in de maak. Er is inmiddels al zo'n 1000km aan tracks klaar.
Rapro, er is idd gebruik gemaakt van deze route's. Lastig is Zuid-Holland, mn het stuk Dordrecht Zoetermeer. Iemand? Een local zou mooi zijn die daar in zijn achtertuin een route weet.
nvt
Goed idee PeterV. Die track zou welkom zijn, als je die zou kunnen maken. Ook jouw route's zijn gebruikt in midden nederland en PeterM van dit forum is er ook mee bezig. Zou mooi zijn als dit tot stand kwam.

Ik stuur je een pb voor een sneak-preview.
Lekker voorbereiden hoor.

ik ben inmiddels een aardig eind op weg. Zit met het stuk Wezep- zwolle, 26 km, Dit is even te ver weg om voor te bereiden maar als iemand in de buurt woon of is, graag.

Route loopt inmiddels van Den Dolder, Ede, Apeldoorn, Wezep, Zwolle, Hoogeveen, Almelo, via grens NL/D Nijmegen, Maastricht, Eindhoven, Berg op zoom.
Kleine 26 harde weg rest onverhard!
Staat voor aankomende jaar op de agenda voor mij!!!

Stuk Maastricht Eindhoven is de route van Martijn dit jaar maar dan andersom.

groeten Peter
Lekker bezig die "Petertje's" Zullen we de route zo maar noemen dan? Peter's Ride.

Maarre, PeterM... ik zie je maandag...
Johan, te veel eer :D 8)

Zie je maandag :roll:
nvt
Ik neem aan dat te zijner tijd de gehele route beschikbaar wordt gesteld aan een ieder die er in geïnteresseerd is?
Like! Ik wil graag op die verzendlijst.. Yvon
55er schreef:De Trans Nederland Noord Zuid link is inmiddels "off-road" en werkt dus niet meer. Als je Nederland van Noord naar Zuid dus off-road wil rijden, stuur dan een pb met je mailadres.
Hoi. Ik ben "eigenaar" van TNWO en TNNZ. De track wordt continue verbeterd, maar helaas ook iets te actief verspreid. Hij gaat al over het randje van wat officieel mag dus graag alleen delen met mensen die je kent en die respectvol met wandelaars/natuur/hekken/beesten omgaan.

TNNZ is uitgezet als mountainbike route met minimale bagage; bikepacking. De kwaliteit van de track is leidend. Het is Nederland, dus meer dan 90% kun je op elke off-road fiets doen maar klaag niet als je hier en daar moet lopen en bij afdalingen in Limburg een keertje over het stuur vliegt.
Peter_m schreef:...Zit met het stuk Wezep- zwolle, 26 km, Dit is even te ver weg om voor te bereiden maar als iemand in de buurt woon of is, graag.

Route loopt inmiddels van Den Dolder, Ede, Apeldoorn, Wezep, Zwolle, Hoogeveen, Almelo, via grens NL/D Nijmegen, Maastricht, Eindhoven, Berg op zoom.
Kleine 26 harde weg rest onverhard!
Zwolle-Hoogeveen-Duitsland met minimale km's asfalt? Tipje van de sluier?

Ik kan je stuk Den Dolder - A'doorn becommentariëren als je wilt.

Wezep-Zwolle: Vermijden, onderlangs door Zwolse bos gaan en bij Hattem de brug over. Je mist wel een heel singletrack paradijs door Ermelo, Hardewijk, 't Harde over te slaan :)
Afbeelding
Bedankt Willem12 voor je understatement en tip vwb Zwolle. En dat stuk Hardenberg-Hattem hadden we al offroad erin zitten . Het gaat om het stuk Hattem-Zwolle. Kan niet anders of we zullen onder Zwolle door moeten.
Voor de WF Off Road tocht van 13-15 Juni wil ik een stukje van de TNNZ 'lenen'. Hopelijk is dat ok. Ik zal de deelnemers (uiteraard) instrueren om respectvol met de omgeving en andere trail gebruikers om te gaan.

De geplande route loopt vrijdag van Hengelo naar Enschede en zaterdag/zondag van Enschede naar Nijmegen. Iemand nog tips?
ik wil deze topic even nieuw leven in blazen
erg leuk om routes te zien van mensen die ze posten
en ben ook geïnteresseerd in routes in en rond Nederland
zijn er mensen met nog meer suggesties ??
lijkt mij geweldig om bikepacking wat routes te gaan fietsen
en ben voor het voorjaar al een beetje aan het plannen
dus als mensen nog ideeën of routes hebben ,graag
Op Dirty-Pages (dat moet je lezen als modderig ;-) )zijn ze meer bezig met off-road als hier.

http://www.dirty-pages.nl/forum/viewtopic.php?t=61880

Er is een route beschikbaar van zo'n 200 km, en da's een rondje door de Achterhoek. En met een rondje kom je altijd weer bij de auto.

Als bikkel heb je 1x een plek nodig om te snurken. Zelf zou er 2x een camping voor zoeken, en staan ook ingetekend, om dan relaxt 3 dagen te fietsen. Je hebt toch tassen aan de bike hangen.

Wil deze route zelf ook nog doen dit jaar. Msg wat afspreken?
55er schreef: Er is een route beschikbaar van zo'n 200 km, en da's een rondje door de Achterhoek. En met een rondje kom je altijd weer bij de auto.

Als bikkel heb je 1x een plek nodig om te snurken. Zelf zou er 2x een camping voor zoeken, en staan ook ingetekend, om dan relaxt 3 dagen te fietsen. Je hebt toch tassen aan de bike hangen.

Wil deze route zelf ook nog doen dit jaar. Msg wat afspreken?
Ook voor deze route geldt dat je deze het liefst een beetje selectief verspreid :D

Om niet teveel overlast te verzorgen rijdt je 'm het best met de klok mee. Je komt ook langs een aantal treinstations (inkorten kan dus ook), veel (kleine)campings, hier en daar wat foerage plekken en vooral veel verschillende achterhoekse landschappen. Route is grotendeels vlak, alleen rond Lochem/Barchem zit wat hoogteverschil. Verder niet al teveel gekkigheid, al zul je met bepakking een tweetal keer moeten improviseren :lol:
bedank voor de tip van deze site http://www.dirty-pages.nl/forum/viewtopic.php?t=61880

die kon ik nog niet
zijn er ook sites met zulke routes voor landen in Europa
heb wel gezocht maar nog niks goeds gevonden
alvast bedankt
Voor als je een beetje Frans kunt http://www.utagawavtt.com/randonnee-vtt-gps-search
Je moet wel oppassen met de buitenlandse tracks. In Nederland rijdt je met een beetje techniek elk MTB paadje af op een cross fiets, maar vanaf de Ardennen is offroad vaak echt MTB. Mijn werkwijze is dan: gpx track zoeken, google earth checken, foto's zoeken van de route en via panoramio en dan krijg wel een beeld van de route. Het helpt vaak ook om verslagen te zoeken van cross/gravel/split veldtochten.

In Nederland verdwijnen veldwegen in een rap tempo, Peel en Achterhoek zijn helaas uitzonderingen, maar in Duitsland kun je nog mooie tochten vinden.

Met dit slechte weer veel tijd investeren. Twee laptops naast elkaar openzetten, Basecamp, Google maps...en aan het werk :)