Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje/weekendje Groningen 14-15 mei of rondje 8 mei? !! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Rondje/weekendje Groningen 14-15 mei of rondje 8 mei? !!

De rondjes Groningen gaan mij niet lukken vanuit Utrecht :wink:

Maar aankomende zomer vertoef ik twee weken in Vlagtwedde,
Om praktische redenen heb ik niet de eigen fiets bij de hand, en zal ter plekke ergens wat huren om enkele dagtochten samen met mijn vrouw te maken.

jullie hebben vast tips of kennen (deel) routes om vanuit vlagtwedde rondjes van 30-50 km te maken. (eventueel kunnen we ook naar andere startpunten, mits we daar over fietsen kunnen beschikken (huren).
Als ik het goed begrijp zijn er nog geen knooppunten?

alvast bedankt
jasmon schreef:Als ik het goed begrijp zijn er nog geen knooppunten?
alvast bedankt
Nee, in Groningen zijn er volgens mij nog geen knooppunten. Een duidelijke landkaart, de rood-witte wegwijzers en ANWB-paddestoeltjes zijn voldoende zat. Ook over de grens bij Bourtange is het mooi fietsen in het Emsland. Wel paspoort mee! :wink:
Martin E. van Doornik schreef:
jasmon schreef:Als ik het goed begrijp zijn er nog geen knooppunten?
alvast bedankt
Nee, in Groningen zijn er volgens mij nog geen knooppunten.
Met een beetje zoeken zijn ze echt wel te vinden. ik hoef er het dorp niet voor uit. Maar ze gaan idd nog niet diep de provincie in ;)
Martin E. van Doornik schreef: Nee, in Groningen zijn er volgens mij nog geen knooppunten. Een duidelijke landkaart, de rood-witte wegwijzers en ANWB-paddestoeltjes zijn voldoende zat. Ook over de grens bij Bourtange is het mooi fietsen in het Emsland. Wel paspoort mee! :wink:
ok zal ik eens kijken of ik fatsoenlijke kaarten kan bemachtigen van het Emsland gebied
jasmon schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Nee, in Groningen zijn er volgens mij nog geen knooppunten. Een duidelijke landkaart, de rood-witte wegwijzers en ANWB-paddestoeltjes zijn voldoende zat. Ook over de grens bij Bourtange is het mooi fietsen in het Emsland. Wel paspoort mee! :wink:
ok zal ik eens kijken of ik fatsoenlijke kaarten kan bemachtigen van het Emsland gebied
Bij de VVV in Bourtange denk ik.
Zoals het er nu uitziet wordt het zondag 8 mei een (zonnig) rondje Groningen en bewaren we het weekendje Groningen voor 9 en 10 juli.
Voor het rondje van as zondag hebben we een route uitgezet die ons door 3 provincies zal voeren. Vanuit Groningen via de bossen bij Norg (Drenthe)en het Fochteloerveen naar het Blauwe Bos bij Haulerwijk (Friesland). Het is een ronde van zo'n 80km. Wanneer dit te lang blijkt is er de mogelijkheid om een stuk af te snijden.
Omdat de ravitaillering op 15km voor de finish zal plaatsvinden (groenten- en tomatensoep voor de liefhebber) is het aan te raden om zelf een broodje of krentebol en de thermosfles mee te nemen voor onderweg. Natuurlijk zorg ik voor brownie bij de koffie.
Tot zondag 10.00 uur bij "het Peerd" voor het station in Groningen.

Ineke en Ronald.
Tel:06-22909149
Hoi,
Gezellig dat we morgen 8 mei weer gaan fietsen, ik ben erbij.
Groet, Petra.
Dag allemaal,

Ik ben er morgen bij, voor zover ik het kan beoordelen hebben Ineke en Ronald een afwisselend rondje gepland. :D

Jan
Ik haak af. Ben s-sn-sno-snot verkouden, hatsjie.

groet, J
We hebben het wat groter aangepakt en zijn net van een rondje Nederland terug :D

Morgen lukt ons niet, deels omdat ik na de vele kilometers van afgelopen week wel even bij wil komen maar wat nog belangrijker is dat ik morgen een rondje met mijn moeder ga doen. Het is tenslotte Moederdag dan.

Het weer ziet er nog steeds prima uit en Ineke heeft een jaloersmakende route uitgezet met lonkende brownies, dus volgens mij kan het niet stuk!
Veel plezier en tot de volgende keer.

Hans en Saskia
Wat een mooie dag: het mooie rondje,het gezellige kletsen,lekkere soep van Ineke Ronald,het live optreden van Ronald,ons gezellige fietsgroepje en de volle wind.

Paulus en Co
Beste mensen,

Inderdaad, dat was een en al genieten vandaag. De wind was stevig, maar speelde ons niet echt parten, omdat we grote delen van de route door het bos fietsten. Ook de zon verleende de hele dag zijn medewerking.
Met z'n allen hebben we er weer een superdag van gemaakt! Bedankt alle meefietsers!
In juni valt Pinksteren in het 2e weekend. Veel van ons hebben dan al het e.e.a. gepland, daarom heeft Co ( en Paulus natuurlijk ook een beetje) ons uitgenodigd om op haar verjaardag 5 juni (1e zondag in van de maand) langs te komen voor koffie/thee met wat lekkers. Zo kunnen de wereldfietsers die niet kunnen wachten tot juli toch een gezamelijke tocht naar Rasquert maken. Ik zal hierover volgende week een berichtje op dit forum zetten.
Na onderling overleg hebben we besloten in juli ons weekendje te plannen. Hierover volgt begin juni meer informatie. (kan iedereen vast nadenken over een mooie route en overnachtingsmogelijkheden)

Nogmaals iedereen bedankt voor het meefietsen en de gezelligheid.

Tot in juni,

Ineke en Ronald