Additionally, paste this code immediately after the opening tag: PINKSTERTREKTOCHT NAAR LUXEMBURG - Forum Wereldfietser

PINKSTERTREKTOCHT NAAR LUXEMBURG

Met Pinksteren naar de Ardennen

Gewijzigd programma


Vrijdag 29 mei vanaf camping de Bosrand. Op Pinkstermaandag keren we daar weer terug. De deelnemers die met de auto komen kunnen daar weer in hun voertuig stappen. De treingangers fietsen terug naar station Maastricht.

Programma Pinkstertrektocht

Donderdag 28 mei. ’s Avonds verzamelen op de bij veel Wereldfietsers welbekende Camping de Bosrand bij Eijsden. Ca 10 km van station Maastricht.

Vrijdag 29 mei: om 10:00 uur vertrek vanaf de Bosrand naar Camping Le Confluent in Comblain-au-Pont.
Deze dag kan gekozen worden voor een route over een voormalige spoorbaan en over het voormalig jaagpad langs de Outhe (de RAVel 5) of een route met klimmetjes.
Vlakbij de camping is het station van Rivage. Als je die dag nog moet werken, kun je ook 's avonds met de trein komen.

Zaterdag 30 mei via Durbuy naar Camping Le Vieux Moulin in La Roche en Ardennes. Deze camping is vlak bij de Place Bronze met cafes en terrassen, waar je kunt kiezen uit een scala aan Belgische biertjes (63 km vanaf Comblain-au-Pont).

Zondag 31 mei Langs de kabouterbrouwerij Le Chouffe fietsen we naar camping le Plage in Robertville.

Maandag 1 juni van Robertville over de Hoge Venen terug naar Eijsden.
Onderweg maken we een terraspauze op dre binnenplaats van de voormalig Abdij van Godsdaal. Hier is ook een brouwerij.


Meld je aan bij: b(punt)sitters(apenstaartje)pz(punt)nl



Deze tocht is natuurlijk een uitstekende training voor Wenen - Praag.

Groetjes,

Bert

[i]Deelname is voor eigen risico. De organisator kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan jezelf of derden. Zog dus zelf voor een reis-, ongevallen- en/of aansprakelijkheidsverzekering.[/i]
Hoi Bert,

Goed plan. Durbuy en La Roche zijn me uiteraard zeer goed bekend.
Ik wil wel mee. Kan ik mooi de route uit mijn boek "fietsen langs brouwerijen" volgen.

Groeten,

Rutger
www.rutgersreizen.nl
Rutger schreef:Hoi Bert,

Goed plan. Durbuy en La Roche zijn me uiteraard zeer goed bekend.
Ik wil wel mee. Kan ik mooi de route uit mijn boek "fietsen langs brouwerijen" volgen.l
:?: :?: Je gaat toch mee met Bert.....waarom ga je dan je eigen boekje volgen :roll: :roll:

Leuke tocht Bert! Helaas kan ik niet.
Bert volgens moi heeft mei 31dagen dus !! gaan we maandag 1 juni terug !! p.s hoop ik dat mijn collega"s je fiets heel hebben gehouden ,heb ze nog gebeld( maak er aub geen vouwfiets van,want dan mag moi het ontgelden) het is de fiets van Bert houd hem heel ... :lol: :lol: :lol: later...... p.s hoop dat ik nog mee mag ,Rene.
Blanche schreef: Je gaat toch mee met Bert ..... waarom ga je dan je eigen boekje volgen?
Rutger schreef:Hoi Bert,

Goed plan. Durbuy en La Roche zijn me uiteraard zeer goed bekend.
Ik wil wel mee. Kan ik mooi de route uit mijn boek "fietsen langs brouwerijen" volgen.l
Blanche,
Bert geeft de keuzemogelijkheden aan. De fietsroute die ik heb beschreven volgt vanaf Luik eerst de oevers van de Ourhte. Na Hamoir en Comblain gaat de route richting Durbuy. Ik denk dat Bert zo'n beetje hetzelfde idee heeft op dit gedeelte. Daarna gaat de "fietsen langs brouwerijen" meer op en af om in La Roche te komen. O.a. via de brouwerij van Fantome. :D :D

Groeten,
Rutger
http://www.rutgersreizen.nl
Noem het dan maar "De Bierroute" ;)
Verleidelijk om me te gaan als training voor Zuidfrankrijk... Ik ben alleen geen bierliefhebber... :roll:
Veel plezier gewent. Het is er echt mooi. Tot in Clervaux aan toe.
Mocht iemand nog daar willen overnacht in een tent, raad ik de stadscamping aldaar aan. Vele malen beter voor trekkers dan de camping Reilerweiler even buiten Clervaux. In mijn ervaring dan ;)
Ha Bert,

Ik ga mee en neem terug de trein van 12.07 Clervaux-Luik. Ik heb je nog een apart mailtje gestuurd.

jim
Ha die Rutger,

Kun jij de biergroep doen?
Vrijdagmorgen vertrekken van Camping de Bosrand naar Aubel en daar de brouwerijenroute oppakken. Die route komt toch ook in Comblain-au-Pont? Je kunt vanaf Comblain-au-Pont de brouwerijenroute volgen naar La Roche: voor liefhebber van jouw gemene klim bij Durbuy.
Helaas zijn we op Pasen in Wiltz. Zie jij met al jouw brouerijcontacten toch een ontvangst bij Brouwerij Simon te regelen?

Oef, foutje Rene! Mei heeft 31 dagen.

Groetjes uit Cyprus,

Bert
Reboli schreef:Noem het dan maar "De Bierroute" ;)
Verleidelijk om me te gaan als training voor Zuidfrankrijk... Ik ben alleen geen bierliefhebber... :roll:
Veel plezier gewent. Het is er echt mooi. Tot in Clervaux aan toe.
Mocht iemand nog daar willen overnacht in een tent, raad ik de stadscamping aldaar aan. Vele malen beter voor trekkers dan de camping Reilerweiler even buiten Clervaux. In mijn ervaring dan ;)
Helaas heeft de leuke stadscamping van Clervaux weinig plaatsen voor trekkers. Het is ook nog Pinksteren. Voor een grote goep wereldfietsers valt deze camping dus af. Camping Kaul in Wiltz heeft veel plaatsen.
bert sitters schreef:Programma Pinkstertrektocht
Donderdag 28 mei. ’s Avonds verzamelen op de bij veel Wereldfietsers welbekende Camping de Bosrand bij Eijsden.
Vrijdag 29 mei: om 10:00 uur vertrek vanaf de Bosrand naar Camping Le Confluent in Comblain-au-Pont.
Helaas kan ik niet mee. Ook de toevallig/geplande ontmoeting onderweg van vorig jaar zal dit jaar niet lukken. Op vrijdag vetrek ik met mijn locale vrienden namelijk in noordelijke richting.
Groetjes,
Leon
rene 57 schreef:Bert volgens moi heeft mei 31dagen dus !! gaan we maandag 1 juni terug !! p.s hoop ik dat mijn collega"s je fiets heel hebben gehouden ,heb ze nog gebeld( maak er aub geen vouwfiets van,want dan mag moi het ontgelden) het is de fiets van Bert houd hem heel ... :lol: :lol: :lol: later...... p.s hoop dat ik nog mee mag ,Rene.
Ha die Rene,

Jouw collega's zijn goed met mijn fiets omgesprongen.

Bedankt voor de verbetering. Inderdaad: mei heeft 31 dagen. 2 juni moet ik al weer met de nachttrein naar Oostenrijk.

Groetjes,

Bert
Hallo Bert,

Ik ga ook mee fietsen in de Ardennen, kan ik alvast warm draaien voor de buitenlandtocht.
Kaartje heb ik besteld bij treinreiswinkel, ik reis dus mee met trein van Clervaux-Luik.
Ik zal zorgen dat ik vrijdagmorgen op camping in Eijsden ben, waarschijnlijk met auto.

Oja, heb jij of iemand anders toevallig een gps-track van de route?of een kaart waar de route op staat? Dan kan ik hem zelf eventueel natekenen.

Mvg,

Raymon.
Lijkt mij een hartstikke mooi tochtje,

zelf ben ik dan al een heel eind op weg richting Wenen. VOlgeden keer beter

Roald
Beste mensen,

Graag heb ik een indicatie hoeveel mensen er meegaan. Dit i.v.m. met het reserveren van de campings en het opgeven van het aantal fietsen in de trein van Clervaux naar Luik.

Heb je zin om mee te gaan, geef je dan snel op!
Hallo Bert,

Ik heb je een persoonlijke mail gestuurd.
Kun je mij zeggen of je die gelezen/ontvangen hebt?

Groet,

Raymon.
Ik ga helaas niet mee. Van uit luxenburg Den Haag
58 euro voor de fiets 12 euro. Voot dit geld ga ik liever fietsen.

mario
Ik verheug me weer op een WF tocht in de Ardennen.
De hemelvaarttocht moeten we missen omdat we dan in Marokko zijn.
Maar met Pinksteren zijn we weer getraind terug ;-)
3 aanmeldingen dus:
John, Harm en Gudy
Bert alvast bedankt voor de voorbereidingen.
Ik overnacht op 2 Mei op camping Camping Le Confluent in Comblain-au-Pont.

Ik zal op het mededelingen-bord (als ze die al hebben) een welkomstberichtje ophangen voor de WF-ers. Ik hoop dat het er nog hangt als jullie arriveren.

Ik maak er een foto van en plaats het hier als ik thuis ben op vrijdag 8 Mei.
Ik neem aan dat jullie op het trekkersveld staan aan de Ourthe op het puntje van de camping.

Beetje zin in "Treasure Hunting" ? 8)

Ik zal in ieder geval op dat puntje van de camping een "schat" verstoppen...
en diegene die het vind mag de inhoud hebben, na er eerst een foto van gemaakt te hebben en hier geplaatst.

Kan nu nog geen zinnig woord zeggen over de locatie natuurlijk maar als ik terug ben krijgen jullie de details...
WIJZIGING


Nog net voor mijn vertrek naar Servië ontving ik vandaag het bericht van de Luxemburgse spoorwegmaatschappij, dat er geen groot fietsenrijtuig meer aan de trein hangt van Luxemburg via Clervaux maar Luik. Er kunnen nu nog maar maximaal vijf fietsen mee in deze trein. Dit in tegenstelling tot informatie die ik onlangs nog ontving van de Luxemburgse spoorwegen. Deze trein rijdt slecht een keer in de twee uur, dus deze mogelijkheid is nu geen optie meer.

Ik ga nu het programma omgooien.

Tot La Roche blijft de tocht hetzelfde. Van La Roche fietsen we nu naar Robertville. Daar overnachten we op de camping. Vervolgens fietsen we over de Hoge Venen via Eupen terug naar Eijsden.
Bert,

Het lijkt me handig dat de wijziging van het programma ook op de hoofdpagina van de Wereldfietser staat en dat er dus gewoon terug gefietst wordt naar Eijsden.

Rutger