Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietserscafé Achterhoek (Lochem, 18 maart 2023) - Forum Wereldfietser

Fietserscafé Achterhoek (Lochem, 18 maart 2023)

Op 18 maart organiseren een aantal enthousiaste fietsers het 1e Fietserscafé Achterhoek.
Dit Fietserscafé beoogt een platform te bieden voor “verder weg’-fietsers (d.w.z. tenminste regio-grensoverschrijdend) voor ontmoeting, informatie en kennisuitwisseling.
Het programma valt uiteen in twee delen:
a) een aantal (8 – 10) korte presentaties[/b][/u] (ca. 12 - 15 minuten) over specifieke fietstochten, fietsonderhoud, navigatie ontwikkelingen , veiligheid e.d. en
b) een ‘beurs’-gedeelte met korte workshop fietstechniek en gebruik van een professionele hometrainer met beeldscherm (virtuele bergfietstocht) en informatie uitwisseling met de presentatie-gevers.

Dit 1e Fietserscafé Achterhoek vindt plaats op zaterdagmiddag 18 maart van 13:30 u – 17:00 u in het Stadshúus aan de Markt 3 in Lochem.
Zaal open om 13:00 u. De toegang is gratis (om de kosten te dekken is een vrijwillige bijdragen achteraf welkom).

Dit Fietserscafé wordt mede mogelijk gemaakt door Lochemse bedrijven Goossens Way to Bike, Abelleisure en More Travel Books.
Lijkt me leuk en ik zet het in mijn agenda.
Is er een website van dit initiatief? Want ik zie het niet in de agenda staan van de locatie.
Organisatie van Fietserscafés is een initiatief van Europafietsers. Het is de bedoeling om minstens éen keer per jaar een regiobijeenkomst te organiseren in verschillende regio's in Nederland.
Doel: elkaar informeren over fietstochten, materialen, navigatie, elkaar te leren kennen, iets organiseren
enz enz enz. In Utrecht bv is er een op 2 april in centrum EMMA. Meer info volgt ongetwijfeld via de website van Europafietsers. (www.europafietsers.nl)
Leuk initiatief! Als ik in de buurt ben (kleine kans) kom ik zeker langs.
Het Fietscafé Achterhoek heeft een eigen Facebookpagina en is afgelopen woensdag 08-03 nader belicht in alle aangesloten bladen van DeBerkelbode.nl.

Het programma (zaterdag 18 maart, aanvang 13:30 u) omvat 6 presentaties en een mini-Workshop Fietstechniek.
Locatie: het Stadshúus, Markt 3 in Lochem.

Dit Fietscafé is nadrukkelijk een eigen initiatief van enkele lokale fietsfanaten.

Bijlagen

inderdaad keurig en duidelijk artikel in enkele streekbladen. ik heb me aangemeld want lijkt me leuk!
Rix schreef:
wo 15 feb, 2023 09:53
Leuk initiatief! Als ik in de buurt ben (kleine kans) kom ik zeker langs.
https://www.youtube.com/watch?v=zDTFN0V5wEo
En voor degenen die niet in de Achterhoek wonen zijn er 10 fietserscafés verspreid over NL. En deze zijn wel georganiseerd door EF. Lijkt me een aanrader.

Bijlagen

gisterenmiddag deze bijeenkomst bijgewoond: het was zeer de moeite waard!
in het eerste deel is drie kwartier voor mij verstoord door mensen die achter de achterste rij heen en weer bleven lopen én bleven praten... nee, er staat vóor de groep iemand die het woord heeft!
dit werd ruimschoots gecompenseerd zeg maar door de verhalen over enkele fietsreizen, navigatie met gpx-gebruik enzovoort: vol tips en vanuit bezieling en enthousiasme: heerlijk.
daarna aan tafels de sprekers en alle gelegenheid tot vragen stellen en verder bespreken.
het Stadshuus wordt bemensd door vrijwilligers: 1,50 euro voor een bakkie troost en er waren koekjes, gebakken door de partner van één van de presentatoren: top!