Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 13 november 2022 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 13 november 2022

Hallo fietsers,

Komende zondag vieren we met elkaar dat het Rondje Groningen 13 jaar bestaat! Maandelijks fietsen we met een groter of kleiner groepje door Groningen, Drenthe en soms een stukje Friesland.

Ook deze tweede zondag van de maand is er weer een Rondje Groningen. We verzamelen zoals gebruikelijk om 10 uur bij het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation van Groningen. We fietsen dan een rondje van ong. 75 km met een koffiestop en, speciaal vanwege de verjaardag van het rondje, een tweede stop bij mij thuis voor de jaarlijkse kop soep!

Wil je meefietsen, laat dan even van je horen, dan weet ik hoeveel soep ik moet klaarmaken :D

Tot zondag,
Groet, Petra.
Hoi,

Ik wil graag zondag meefietsen

Matthieu
Hoi Petra,

Robert wilt ook meerijden, (maar e.e.a. is afhankelijk van zijn rug)

Groet Matthieu
Wij fietsen graag mee zondag.
We hebben ook een leuk rondje samengesteld met een verrassende ‘nieuwe’ koffiestop.

Geke & René
Ik kom zondag ook.
Edith
Ben er ook graag weer bij!
Bert
Ik fiets ook mee.
Daarna een heerlijke warme kop soep is heel aantrekkelijk.

Annelies
Het gaat mij ook lukken! Tot morgen!

Jan-Joost
Ik ben er ook morgen.
Hallo,
Wat was het opnieuw een prachtige dag voor een Rondje Groningen. Vanmorgen vertrokken we met een clubje van twaalf mensen, onder wie drie nieuwe enthousiastelingen: René (die de route verzorgde), Geke, Jan-Joost, Annelies, Cilia, Edith, Petra, Gert, Bert en nieuw: Matthieu, Robert en Marianne. Via het stadspark en het gelukkig weer toegankelijke tunneltje bij Piccardhof rijden we zuidwaarts richting Norg en slingerdeslang, met soms veel tegenliggers, richting Steenbergen waar het restaurant in nieuwe handen is en ons een prima stop biedt. Heerlijk aan de koffie/cola/spa met appeltaart en cheesecake terwijl Matthieu zich vooroverhangend over de kaart verbaast over de route die we reden en ziet dat Groningen best ver van de kust ligt. Het is een gezellige club met een boel stoere en minder stoere verhalen. Na de koffiepauze duiken we prachtig gebied in, langs meertjes, hei, door de bossen om vervolgens Lieveren te kruisen. Dan hebben we ineens nog even een boterhammenstop en staan we her en der in kleine groepjes te kletsen. Even later nemen we afscheid van Gert en fietsen we via een verrassende route richting Haren waar we bij mij thuis heerlijk aan de snert en de pompoensoep kunnen.
Uiteindelijk rijden we in een relaxt tempo terug naar Groningen en ronden we het Rondje Groningen af met een rondje om het Peerd. Bedankt René, voor de mooie route!
Groet, Petra.
Heerlijke tocht, met heerlijk weer, en heerlijke soepstop! Voor degenen die niet meer wisten waar ze waren: dit was het rondje..
Schermafbeelding 2022-11-13 om 17.08.26.png
Dank voor de tocht, het gezelschap en de soep, en tot het volgende rondje!
Het was een fantastische tocht door het mooie Groningen.
Heel veel dank aan de leuke, lieve medefietsers voor de uitbreiding van mijn geografische kennis...
Liefs Matt