Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 14 november 2021 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 14 november 2021

hallo ,

Zondag 14 november is er weer een rondje Groningen. Vertrek om 10 uur vanaf het Peerd bij het station.
Belangstelling om mee te fietsen? Suggesties voor een mooie route?
Het lijkt erop dat het mooi fietsweer wordt.

groetjes, Margo
Hallo,
Ja, ik fiets graag mee. We vieren dan meteen dat ons Rondje Groningen alweer 12 jaar bestaat!
Groet, Petra.
Ik fiets ook graag weer mee. Het wordt geloof ik een wat grijze dag met een beetje wind (NO 3).

Misschien maar weer eens naar het Drouwenerzand op de Hondsrug? Heen met de wind mee via Kiel-Windeweer en Spijkerboor en de kleine fietspaadjes naar Eext, en terug in de beschutting van de bomen naar Anloo, 50 bunder, Appelbergen?

Kees
Ik fiets ook gráág weer mee! Mijn naamgenoot heeft ook wel trek om weer mee te gaan... zijn we weer een duo ;-)
Qua route vind ik Kees' idee een mooi plan. Maar ik laat mij verrassen :D

Gerard
Ik ben ook van de partij. Tot morgen.
Wij fietsen ook graag weer mee.
En voorstel van Kees is helemaal top 👍🏼
Fiets weer graag mee! Achter Kees aan :-)
Bert
Tot zo!
Edith
Hallo,
En terwijl de groep nog niet bij het Peerd is, schrijf ik al dit verslag. Vandaag met bewolkt maar verder prima weer (amper wind, geen drup) een Rondje Groningen/Drenthe. Met zijn elven (Kees, GerardV, GerardS, René, Geke, Margo, Maarten, Bert, Edith, Cilia, Petra) vertrokken we even na tienen onder aanvoering van Kees. Via bedrijventerrein ZO, langs het kanaal en bij Waterhuizen door de Westerbroekstermadepolder. Een paar doorsteken, door Kiel-Windeweer, even gezwaaid naar Marten en op naar Spijkerboor. Daar zat het café bomvol, dus nog een km of tien over schelpenpaadjes naar Gieten. Bij hotel Het Zwanemeer aan de koffie/cola met appeltaart/bosvruchtentaart. Terug en via Eext door de bossen. Daar verloren we GerardV (gele Gerard), die het koud had en voor ons uit langzaam uit het zicht verdween. Bij de campings van Zuidlaren nog even een boterhammenstop waarna we over de bospaadjes van Vijftig Bunder en door het afgeladen Appèlbergen Haren bereikten. Daar sloegen Kees en ik rechtsaf naar huis. De rest toog verder over (waarschijnlijk) de Helperzoom weer richting stad.
Prima tochtje, dus ik bedank namens eenieder Kees voor het uitzetten van de route, wens iedereen nog een fijne middag en avond en tot de volgende keer!
Groet, Petra.
Bedank voor je verslag, Petra. Het was gezellig om als alleen geboren Grunninger, niet getogen :wink: mee te fietsen. En wat is het daar toch mooi. Kon lelijker, die omgeving. Kees, bedankt voor de route. De rest voor jullie gezelschap!

Maarten