Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VSF fiets, waar te koop? - Forum Wereldfietser

VSF fiets, waar te koop?

Hoi,
M'n eerste post en gelijk een vraag. Maar laat ik me eerst even voorstellen. M'n naam is Niels, ik ben 33 jaar oud en een fietsliefhebber. Ik wil dit jaar (voor het eerst) met vrouw en kinderen op fietsvakantie en ben daarvoor op zoek naar een geschikte fiets. Nu weet ik dat er veel te koop is en op dit forum al veel over dit onderwerp geschreven is. Ik heb volgens mij alle discussie's gelezen. Ook heb ik vele fietsen vergeleken. M'n oog is gevallen op de T-400 van VSF. Solide fiets, mooi afgewerkt, 26 inch, niet te opvallend, goede kwaliteit/ prijs verhouding en ook prima geschikt voor woon-werkverkeer. Na een testrit was ik overtuigd.

En nu komt mijn vraag. Ik wil de fiets aanschaffen via het fietsbedrijfsplan van m'n werkgever. Weet een van jullie misschien een dealer die hieraan mee doet en ook VSF fietsen levert? Ik heb VSF aangeschreven voor dealers in Nederland maar ik heb helaas geen antwoord gekregen.

groet,
Niels
Niels1975 schreef: En nu komt mijn vraag. Ik wil de fiets aanschaffen via het fietsbedrijfsplan van m'n werkgever. Weet een van jullie misschien een dealer die hieraan mee doet en ook VSF fietsen levert? Ik heb VSF aangeschreven voor dealers in Nederland maar ik heb helaas geen antwoord gekregen.
kijk op de site van VSF, zoek bij Händler en zie:
De Vakantiefietser, Amsterdam
Bike4travel, Capelle a/d Ijssel

er is er ook nog een handelaar in Norden (vlak over de grens in Twente). Deze heet de "Fietsenmaoker", klinkt erg duits :)

Sjirk
SjirkM schreef:
Niels1975 schreef: En nu komt mijn vraag. Ik wil de fiets aanschaffen via het fietsbedrijfsplan van m'n werkgever. Weet een van jullie misschien een dealer die hieraan mee doet en ook VSF fietsen levert? Ik heb VSF aangeschreven voor dealers in Nederland maar ik heb helaas geen antwoord gekregen.
kijk op de site van VSF, zoek bij Händler en zie:
De Vakantiefietser, Amsterdam
Bike4travel, Capelle a/d Ijssel

er is er ook nog een handelaar in Norden (vlak over de grens in Twente). Deze heet de "Fietsenmaoker", klinkt erg duits :)

Sjirk
Norden, bedoel je eigenlijk Nordhorn over de grens bij Denekamp? Norden ligt namelijk bij de Duitse Waddenzee in Ostfriesland....
De http://fietsenmoaker.de zit wel degelijk in Norden, dus niet in de buurt van Twente, maar wat maken die paar km uit voor een echte Wereldfietser :lol:

Bedankt voor jullie reaktie's!
Ik heb de fiets getest bij Bike4travel. Zij kunnen alleen de T-400 met Rohloff leveren via een fietsplan. En ik zit een beetje tegen de prijs aan te hikken.... Ik heb de vakantiefietser gemaild maar heb geen antwoord ontvangen tot op heden. Ik had gehoopt op een dealer in de buurt. Ik kom zelf uit Dordrecht en Twente is best een eind :wink:
De tovenaar schreef:De http://fietsenmoaker.de zit wel degelijk in Norden, dus niet in de buurt van Twente, maar wat maken die paar km uit voor een echte Wereldfietser :lol:
Hoezóóó een paar km? Het is wel bijna 170 km ten noorden van Twenthe hoor! Want ik heb eens op Oudejaarsdag 1980 van Lattrop op één dag naar huis gefietst (via Emlichheim, Schoonebeek en Assen): 145 km! En dan nog wel ondanks Beaufort 9!
Het woord fietsenmoaker is geen Duits maar onvervalst Ostfriesisch, want ik ken die taal redelijk, wat verwant is aan het Gronings. Ik heb thuis een Bijbel in bezit, welke in het Ostfries is gedrukt! Gekregen van een Ostfriese beroepsmolenaar in Spetzerfehn, bij wie ik vroeger ben opgeleid. Ik zie hem nog vol trots op zijn borst slaan: Ik ben een echte Ostfries en overig Duitsland is maar buitenland voor me!
De tovenaar schreef:De http://fietsenmoaker.de zit wel degelijk in Norden, dus niet in de buurt van Twente, maar wat maken die paar km uit voor een echte Wereldfietser :lol:
Oeps :oops: :oops: :oops:
daar viel ik hard door de mand
Hoi!
Martin E. van Doornik schreef:Het woord fietsenmoaker is geen Duits maar onvervalst Ostfriesisch, want ik ken die taal redelijk, wat verwant is aan het Gronings. Ik ben een echte Ostfries en overig Duitsland is maar buitenland voor me!
Totaal offtopic maar toch:
[Duitsland modus aan] De Ostfriesen in Duitsland aan de grens met Groningen voelen zich ook merendeels niet echt Duits maar dat Ostfries aan het Gronings verwant is, klopt maar ten dele want de geschiedenis gaat natuurlijk veeeeel verder terug: http://de.wikipedia.org/wiki/Ostfriesische_Sprache. [Duitslandmodus uit]

Fietsenmaker is overigens Zweiradmechaniker of Fahrradmechaniker (laatste repareert geen motoren)

@ Niels:
Kijk anders voor een T-400 eens bij de oosterburen. Hier in duitsland zijn ze wat goedkoper, ook met Rohloff. Als je veel offroad fietst is een Rohloff ideaal, voor al het overige is een derailleur goed genoeg.

Fiets de wereld (op een T-400 Rohloff),
Whisky
whisky schreef:Hoi!

[Duitsland modus aan] De Ostfriesen in Duitsland aan de grens met Groningen voelen zich ook merendeels niet echt Duits maar dat Ostfries aan het Gronings verwant is, klopt maar ten dele want de geschiedenis gaat natuurlijk veeeeel verder terug: http://de.wikipedia.org/wiki/Ostfriesische_Sprache. [Duitslandmodus uit]
Zo is het!
[Ook even de Duitsmodus aan]Lees daartoe eens wat werk van Theodor Storm. Immensee en Der Schimmelreiter zijn romans die dit dialect bevatten in de dialogen.[Duitsmodus uit]

Vooral het laatste boek is mooi. Gezwoeg met de elementen en het menselijk tekort! :?

Niels1975 schreef:Bedankt voor jullie reaktie's!
Ik heb de fiets getest bij Bike4travel. Zij kunnen alleen de T-400 met Rohloff leveren via een fietsplan. En ik zit een beetje tegen de prijs aan te hikken.... Ik heb de vakantiefietser gemaild maar heb geen antwoord ontvangen tot op heden. Ik had gehoopt op een dealer in de buurt. Ik kom zelf uit Dordrecht en Twente is best een eind :wink:
Niels,

Bij de vakantiefietser in Amsterdam zijn ze heel ff met vakantie vanwege het 5 jarige bestaan van de winkel, als ik het goed heb. Maar 100% zeker weten dat je daar een T-400 via het fietsplan met een derailleur aan kan schaffen. :lol:

Leuk zo'n lesje 'Ostfries' !


@ Whisky: bedankt voor de tip maar een fiets in Duitsland kopen is niet echt een optie vanwege de afstand. Ik vraag me ook af of het lukt met een fietsplan.


@ Haike: Ik vond het al vreemd dat ik geen antwoord kreeg van Vakantiefietser! Dit geeft me weer hoop!

Ik ben er overigens nog niet helemaal uit of het een derailleur wordt of een Rohloff. Nuchter bekeken moet ik gewoon een derailleur kopen. Ik ga geen wereldreis maken en met drie kleine kinderen op vakantie zal het weinig offroad fietsen worden. Maar ja, ergens blijft het toch kriebelen. Zo'n Rohloff is toch wel een bijzonder fraai apparaat....

Niels1975 schreef:Leuk zo'n lesje 'Ostfries' !


@ Whisky: bedankt voor de tip maar een fiets in Duitsland kopen is niet echt een optie vanwege de afstand. Ik vraag me ook af of het lukt met een fietsplan.


@ Haike: Ik vond het al vreemd dat ik geen antwoord kreeg van Vakantiefietser! Dit geeft me weer hoop!

Ik ben er overigens nog niet helemaal uit of het een derailleur wordt of een Rohloff. Nuchter bekeken moet ik gewoon een derailleur kopen. Ik ga geen wereldreis maken en met drie kleine kinderen op vakantie zal het weinig offroad fietsen worden. Maar ja, ergens blijft het toch kriebelen. Zo'n Rohloff is toch wel een bijzonder fraai apparaat....
Ja maar ook een slordige €800 duurder :wink: en wat je schrijft met drie kinderen op pad..... Dan zou ik die €800 uitgeven aan een betere fiets dan die T-400 en gaan denken aan een Santos met een leuke XT groep erop. Tegen de tijd dat de kinderen groter zijn heb je het geld voor een Rohloff wel weer bij elkaar gespaard, ander achterwiel in je Santos, en gaan.... met die handel :wink:

Haike schreef:
Niels1975 schreef: Ik ben er overigens nog niet helemaal uit of het een derailleur wordt of een Rohloff. Nuchter bekeken moet ik gewoon een derailleur kopen. Maar ja, ergens blijft het toch kriebelen. Zo'n Rohloff is toch wel een bijzonder fraai apparaat....
Ja maar ook een slordige €800 duurder :wink: Dan zou ik die €800 uitgeven aan een betere fiets dan die T-400 en gaan denken aan een Santos met een leuke XT groep erop.
Hmmm, nou ja, ik wil geen discussie starten over wat "beter" is. Het enige dat ik weet is dat een Santos een stuk duurder is en dat je voor die prijs dan niet veel meer waar voor je geld krijgt (er is nauwelijks verschil tussen LX en XT). Dus mocht je geen Rohloff nemen koop dan gewoon "die" T-400 en steek die 800E lekker in je zak :D Ik heb er in ieder geval geen spijt van gehad.

Fiets de wereld (op een T-400 Rohloff en een T-400 LX),
Whisky

whisky schreef:
Haike schreef:
Niels1975 schreef: Ik ben er overigens nog niet helemaal uit of het een derailleur wordt of een Rohloff. Nuchter bekeken moet ik gewoon een derailleur kopen. Maar ja, ergens blijft het toch kriebelen. Zo'n Rohloff is toch wel een bijzonder fraai apparaat....
Ja maar ook een slordige €800 duurder :wink: Dan zou ik die €800 uitgeven aan een betere fiets dan die T-400 en gaan denken aan een Santos met een leuke XT groep erop.
whisky schreef:Hmmm, nou ja, ik wil geen discussie starten over wat "beter" is.
Hum.... wat ben je dan nu aan het doen? Dat jij zweert bij een T-400 is denk ik bij de opmerkzame lezer van dit forum wel duidelijk.
whisky schreef: Het enige dat ik weet is dat een Santos een stuk duurder is en dat je voor die prijs dan niet veel meer waar voor je geld krijgt
Dan weet je net niet genoeg...
whisky schreef: (er is nauwelijks verschil tussen LX en XT)
Ten eerste zijn dat onderdelen en zegt het niks van, en over een fiets frame waar ze aan hangen.

Ten tweede zijn er wel verschillen, de naven van de XT groep gaan langer mee en hebben een betere afdichting dan die van de LX groep. Verder is de XT groep lichter van gewicht.
whisky schreef: Dus mocht je geen Rohloff nemen koop dan gewoon "die" T-400 en steek die 800E lekker in je zak :D Ik heb er in ieder geval geen spijt van gehad.
Als je goed had gelezen dan meld de OP zelf al dat met drie kinderen op pad gaan een Rohloff naaf een beetje "overdone" is, voor dat moment, daar ga je maar helemaal aan voorbij, aan de persoonlijk situatie.
Dat een Rohloff naaf een pracht ding is, behoeft geen discussie lijkt me zo.

Hoi!

Ik zweer niet bij de T-400. Maar als je niet te veel geld wilt uitgeven is dit wel de fiets met het meeste waar voor je geld. Het is zeker niet de beste fiets op de markt maar wel in zijn prijsklasse.

En Niels schrijft zelf "ik ben er overigens nog niet helemaal uit of het een derailleur wordt of een Rohloff" en een Santos met Rohloff is onevenredig duur in verhoudig tot de kale meerprijs van een Rohloff. Dat is natuurlijk niet het geval bij een Santos met XT, daar is de prijs wel fair. Blijft natuurlijk de afweging tussen de meerwaarde van XT ten opzichte van LX.

Fiets de wereld (op een voordelige fiets met Rohloff),
Whisky

Niels1975 schreef:Leuk zo'n lesje 'Ostfries' !

@ Whisky: bedankt voor de tip maar een fiets in Duitsland kopen is niet echt een optie vanwege de afstand. Ik vraag me ook af of het lukt met een fietsplan.
De Ostfriese stad Norden is wel per trein bereikbaar via Leer en Emden :D . Het bijzondere is dat het koorgedeelte van de kerk in Norden als twee druppels op het koorgedeelte van de Groninger Martinikerk lijkt!

Hoi Whisky en Haike,
Leuk om jullie discussie te volgen! Ik geloof wel dat de T-400R de beste keus in zijn klasse is en dat er voor de T-400 'zonder' meer alternatieven zijn.
In de buurt waar ik werk zit een Santos dealer, ik zal daar vanmiddag eens binnenlopen om me te informeren.

Overigens, wat vinden jullie van de T-400 met Sram I-motion 9 speed naaf? http://www.fahrradmanufaktur.de/T400_Sr ... 9G_36.html
Is jullie iets bekend over deze naaf?

groet,
Niels

Hoi Niels,

Met de Sram I-motion 9 speed naaf heb ik geen ervaring. Voor in het vlakke Nederland is het zeker genoeg, vooral wanneer je merendeels verhard fietst. Voor het ruigere en steilere werk mis je dan waarschijnlijk de kleine tussenstapjes die wel beschikbaar zijn bij een Rohloff en een 27er systeem.
Je hebt natuurlijk wel het voordeel dat een naafversnelling onderhoudsarm is, ook handig als je hem als woon-werk fiets wilt gebruiken

Hij heeft comfortabele big apples en die rijden best lekker op asfalt of op straatstenen en kunnen ook een lichte gruisweg wel aan. De bagagedrager is minder stabiel dan die van Tubus en ik heb dus het gevoel dat deze fiets bedoeld is voor comfortabel verhard fietsen en woon-werk verkeer met af en toe een klein offroad uitstapjes op goede pistes (boswegen etc).

Fiets de wereld,
Whisky

Mmm, toch wel het overwegen waard. Een naafversnelling heeft wel mijn voorkeur. Misschien een goed/goedkoop alternatief voor de Rohloff... Zal eens opzoeken wat er over de Imotion geschreven wordt. De bagage drager kan vervangen worden en andere (snellere) banden kan altijd nog. De prijs is volgens mij hetzelfde als de LX versie.

groet,
Niels

Niels1975 schreef:Mmm, toch wel het overwegen waard. Een naafversnelling heeft wel mijn voorkeur. Misschien een goed/goedkoop alternatief voor de Rohloff... Zal eens opzoeken wat er over de Imotion geschreven wordt. De bagage drager kan vervangen worden en andere (snellere) banden kan altijd nog. De prijs is volgens mij hetzelfde als de LX versie.

groet,
Niels
Wat ik weet is dat de Pletcher-achterdrager zeer stabiel en sterk is. Deze is zeker een goed alternatief voor een tubus-drager en zeker veel beter dan een standaard drager die je op veel fietsen tegenkomt.

Wat ik over de S-ram naaf heb gelezen is dat dit niet veel bijzonders is en niet vergelijkbaar is met een Rohloff. Eerder met een Shimano Nexus 8 naaf die totaal niet geschikt is voor een vakantiefiets. Je trapt je een breuk! Voor een klimmetje vrees ik het ergste.

Het gewicht van bijna 18 kilo van de fiets is niet een voorbeeld van de meest lichte trekkingfiets.

Onderschat de Big Apple van Schwalbe niet. dit is een heerlijke snelle en comfortabele band. Dit uit eigen ervaring. Ik zelf heb de 50 mm op een 28"frame. Het zijn alleen niet anti-lek banden.

Als vakantiefiets denk ik dat je meer hebt aan een T-400 met minimaal Deore LX, of nog mooier de Rohloff uitvoering. Al met al ramt Whisky met deze fiets door de meest ruige oorden van de wereld en blijkt de fiets daar prima tegen te kunnen.