Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je fietsreis en je familie - Forum Wereldfietser

Je fietsreis en je familie

Hallo,

Ik ben van plan om komende zomer een flinke fietsreis door midden en noord europa te maken, zoals het er nu uitziet solo.
Maar ik stuit op hevig tegenstand vanuit mijn familie.
Ze vinden het te gevaarlijk om alleen zo'n grote reis te maken.

Erg vervelend dus, want op reis met de gedachte dat je familie je volledig niet steunt is niet erg fijn. Zowiezo niet voor de onderlinge relatie.

Zijn er anderen ook met zulke ervaring? Hoe pak je zoiets nou doeltreffend aan?
Ik wil best met anderen fietsen, maar wie wil er nu ook zo'n eind fietsen en bovendien heb ik bepaalde data's dat ik op bepaalde plekken wil zijn. En ik rij in een behoorlijk tempo.
De vorige keren dat ik met mensen fietste waren eigenlijk niet goed bevallen. Te grote groep, te langzaam, je houd elkaar op, enzovoort.
Bovendien gebeurt het wel eens dat de één zus wil en de andere zo, allemaal overkomelijk natuurlijk, maar ik wil nou wel eens een reis zonder dat soort gezeur, de reis op zich is al zwaar genoeg.

Groeten, Bastiaan Welmers

Tja, Midden- en Noord-Europa klinkt niet alsof je je meteen in extreem onherbergzame gebieden of landen met een negatief reisadvies gaat begeven... dus als er iets misgaat, zou je er toch met behulp van lokale bevolking / andere toeristen wel uit moeten komen.

En als de familie er prijs op stelt, is het een kleine moeite om elke 1 a 2 dagen even kort met het thuisfront te bellen om te melden waar je zit en te vragen of alles nog goed gaat thuis.

In Europa rondtouren lijkt me niet zo'n probleem. Mocht je in problemen komen, dan is één telefoontje vaak genoeg om hulp te krijgen. Regelmatig met het thuisfront bellen doet ook veel goed.

Andere methode is om klein te beginnen. Tour eerst eens een paar weken door Nederland, doe de volgende reis door de Benelux en de daarop volgende door midden europa. Zo krijgt je familie vertrouwen in wat je doet.

Suc6 met je familie en je reisplannen,
Martin 8)
Hoi,

misschien ben ik hier wat hard in, maar ik zou zeggen: gewoon gaan. de bezorgheid van je familie moet je waarderen - kennelijk geven ze wel wat om je - maar je reisbestemming is, zoals ook de anderen aangeven niet echt dat je zegt helemaal het andere einde van de wereld.

Ik heb alleen maar alleen gefietst, maar moet er niet aan denken om met anderen te fietsen; alleen fietsen is echt geweldig. Gaan dus en je niet druk maken om de thuisblijvers, die vinden zelf wel uit dat het allemaal wel goed zal zijn. Zo nu en dan een kort telefoontje, of een sms-je ("je kunt niet overal je batterij opladen dus je moet zuinig zijn" werkt vast heel overtuigend).

Maar misschien ben ik dus ook wat hard in deze.

Beste Bastiaan,

Hoe oud ben je? Uiteindelijk bepaal je toch zelf wat je wilt. Het is aan je familie om achter je te staan. Je weet vast wel wie de bepalende persoon is voor de mening van je familie. Probeer juist die persoon te overtuigen. Laat je familie het blad de Wereldfietser lezen, dan kunnen ze zien wat fietsers allemaal zonder prpblemen doen en dat jouw plan helemaal niet zo gevaarlijk is als zij denken. Lukt dat niet, nodig dan je familie een keer uit voor een weekend of bijeenkomst van de Wereldfietser. Ongevallen zijn natuurlijk nooit geheel uitgesloten, maar dat kan ook bij jou om de hoek gebeuren. Een goede reisverzekering is een uitstekend vangnet. Succes.

Bert

Hallo,

Dank je voor al jullie antwoorden.

Ik ben 20 jaar.

Dat klein beginnen is inderdaad nog wel wat. Alleen, de tijd is wat krap. Ik kan misschien net voor elkaar krijgen om 2 weken hier wat rond te rijden, maar dan moet ik echt richting Slowakije waar ik 15 juli verwacht wordt.
Vervolgens moet ik 1 augustus òf in Finland zijn (Eco-trip) òf weer thuis voor een toelatingsexamen Natuurkunde :-(

Nu ben heb ik toch wel wat ervaring met fietsentochten, 2 jaar geleden dwars door Duitsland en Polen gereden met 5 man. Vorig jaar alleen door België richting Frankrijk, wat helaas jammerlijk mislukte door een kapotte fiets.

En verder wel vaker Ardennen en door Nederland en Vlaanderen met vrienden.