Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe fietstassen in te pakken - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hoe fietstassen in te pakken

Fedor schreef:Betekent echter wel dat ik m'n tentstokken ergens kwijt moet.
Deze passen niet in een fietstas (net te lang) dus zullen waarschijnlijk los achterop komen maar da's ook weer zo ielig en lastig te bevestigen (gladde zooi). Misschien dat jullie ideeën hebben waar deze te laten?
Toen ik nog een slaapzak had die ik oprolde, rolde ik de stokken in de slaapzak die midden achterop ging. Daarna heb ik de stokken jaren onder de snelbinder direct op de drager gedaan. Nadeel is dat dat rammelt en het zakje langzaam stuk gaat. De laatste tijd gaan de stokken diagonaal achterop onder het helmnetje waarmee ik alle spullen die los achterop gaan bij elkaar houdt. Niet fraai, maar het werkt. Verder zijn er natuurlijk ideeën als aan het frame binden, aan het stuur en uit de tassen laten steken, maar dat lijken me mindere oplossingen.
Leon

Ik ga binnenkort m'n grote EVA-mat vervangen
Is EVA je vriendin of wat is dit nu weer?
Ik heb altijd een losse tentstok bij me die ik gebruik als stok voor m'n waslijntje. Gewoon achterop onder de riemen met of zonder helmnet erover. Blijft goed zitten hoor.

geluk schreef:Is EVA je vriendin of wat is dit nu weer?
EVA staat voor (poly)Ethyleen Vinyl Acetaat http://en.wikipedia.org/wiki/Ethylene-vinyl_acetate

... oftwel het ouderwetse geslotencelschuimrolmatje :)

Goed isolerend, superlicht, snel uit- en opgerold en niet lek te krijgen... maar kan een echte ruggebreker zijn (9 of 14 mm dik) ;), en neemt natuurlijk véél plaats in bij vervoeren.

Fedor schreef:Misschien dat jullie ideeën hebben waar deze te laten?
Ik heb een Rack Pack van Ortlieb gekocht (bij Eric Schuijt die, op de Fiets en Wandelbeurs van dit jaar, prima aanbiedingen had) waar ik mn complete tent, Exped-matje, fleecejas en regenkleding in heb zitten. Deze tas komt bovenop mijn Ortlieb achtertassen en maak ik vast met een kleine spin.

Links achter: keuken (brander, pannen, voedsel) Ik stop het spul voor de lunch en het lekkers in een aparte plastic zak bovenop zodat ik bij een stop in één greep die spullen heb

Rechts achter: slaapkamer = kleding, slaapzak, toilettas

Bovenop in kanozak: binnentent (vriendje heeft buitentent, stokken en haringen), regenkleding (tent onderop want regenkleding voor het grijpen)

Rechtsvoor: thermarest matje, slippers / schoenen

linksvoor: helm, gereedschap, tasje met medicijnen / naaigerei enzo. eigenlijk alles voor 'noodsituaties'.

Zodra ik op de camping ben is mijn rechter voortas dus leeg, die gebruik ik vervolgens als douche-tas.

Rechtsvoor: Keuken
Linksvoor: Kleerkast plus evt. wat zwaars.
Rechts achter: Tent en spullen die vochtig mogen worden/zijn/blijven
Links achter: Andere spullen maar dan droog. Onderin vooral spullen die je zelden nodig hebt.
Bovenop in kanozak: Slaapzak en kussentje.
Rechtsbovenop in rugzakje: boodschappen.
Linksbovenop: fles wijn, pak sap, regenkleren.
Spullen bovenop zitten onder een helmnetje.
Leon
Omdat ik net als mijn vader altijd in jeugdherbergen overnacht, heb ik genoeg aan één grote achtertas (Karrimor van 1977). Kleren, NJHC-lakenzak, handdoeken, toiletetui. In de smalle hoge vak op de achterkant van de achtertas ondergoed, sokken, reservespaken en lange pedalensleutel (vliegveld!). Grijze vuilniszak mee om die bij regen over de achtertas te trekken; idem dito een grote plastic boodschappentas over de stuurtas. Kijk maar op http://www.mijnalbum.nl/Album=X64O8AA6 , gefotografeerd in Mûrs-Erigne in de Franse Loirestreek augustus 2002. Daar heb ik zeer veel regen meegemaakt :x . Onder de riemen van de bovenklep van de Karrimor zit een fietspomp.
Bovenop de bagagedrager een kleine tas met gereedschap, een verbanddoos en regenkleding. Bij warm weer bind ik mijn jas en trui erbij vast.
Stuurtas met analoge spiegelreflexcamera en toebehoren, papieren, paspoort, landkaarten, talenboekje en NJHC-trekkerskaart. In het voorvakje van de stuurtas een Simsondoosje, cassetteafnemer en crancktrekker. Aan het frame twee bidons voor water en melk. Ik heb geen GPS en mobieltje. Wel zit op het stuur een fietscomputertje. Tijdens het fietsen draag ik altijd een knickerbocker met lange kousen; broekzakken met ritssluiting. Een portemonee met bankpas zit daarin. Lekker vrij van die broekklemmen (fietsketting). Op vrije dagen zonder fietstocht (bezoek aan kerk of museum) draag ik een gewone broek.