FIETS EN TREIN EUROPA

Name: Bert Sitters

Email: b.sitters@pz.nl

Vragen over het meenemen van een fiets in de trein in Polen, Italie, Tjechie, Hongarije en veel andere landen. BAHN & BIKE van de Duitse spoorwegen geeft antwoord op veel vragen. Met veel adressen, telefoonnummers en e-mail-adressen voor verdere vragen. Een staaltje van Duitse perfectie! Link naar BAHN & BIKE via mijn site: www.fietswegen.nl
De pagina van de duitse spoorwegen met kopje Bahn & Bike:
http://www.bahn.de/pv/uebersicht/die_ba ... bike.shtml
is een andere dan:
http://www.bahnundbike.de/
die ook aardige info geeft maar van de fietsclub Baden-Württemberg is.
Heeft oa weer een link naar Bett & Bike, database van bed&breakfast voor fietsers.

De laatste paar jaar is het me opgevallen dat de fiets in Engeland en Schotland gratis mee mag. Eerder was het ongeveer 3 pond per enkele reis maar dat lijkt bij de meeste maatschappijen te zijn afgeschaft. Bovendien hebben aardig wat treinen fietsenrekken aan boord.
Ik kwam deze heatmap over treinreizen tegen.
How far can you go by train in 5h?

Ik heb er even mee zitten spelen.
Het geeft een aardig beeld over waar je terecht kan komen.
Vanuit Nederland kan je je voorstellen dat je voor die 5 uur limiet Düsseldorf neemt.
Dus eerst naar Düsseldorf en dan maar kijken hoe ver je komt.
Düsseldorf mag je ook omruilen voor Brussel hoor.
Poppink schreef:
zo 07 aug, 2022 20:56
Ik kwam deze heatmap over treinreizen tegen.
How far can you go by train in 5h?
Mooi, dank voor het delen!

Ik zou het ook wel interessant vinden om de heatmap van 8-10-12 uur te zien, dus hoe ver je op een dag kunt komen. Vorige week reed ik vanuit Göschenen (CH) in ongeveer 12 uur naar Den Bosch, in overvolle treinen (vanwege uitvallende treinen). N.B. Ik (zelf geen fiets mee) zag op de perrons heel veel mensen met fietsen staan wachten.
willem.m schreef:
zo 07 aug, 2022 21:05
Ik zou het ook wel interessant vinden om de heatmap van 8-10-12 uur te zien, dus hoe ver je op een dag kunt komen.
Waag er een mailtje aan naar de auteur.

Weet je, als je eerst je reisdoel klikt en daarna je vertrekpunt, dan kom je al een heel eind met dat plannen.
Mijn favoriete reisdoel (een van mijn favoriete reisdoelen) Thann kan ik in 1 dag bereiken.
Wereldfietser beheer schreef:
do 01 jan, 1970 01:00
Vragen over het meenemen van een fiets in de trein in Polen, Italie, Tjechie, Hongarije en veel andere landen. BAHN & BIKE van de Duitse spoorwegen geeft antwoord op veel vragen. Met veel adressen, telefoonnummers en e-mail-adressen voor verdere vragen.
Ik heb al wat opvallende zaken gezien op dit forum. Maar een bericht geplaatst in 1970. Dat is wel heel knap.
Zie ook:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geschie ... t_internet
Henk_B schreef:
za 19 okt, 2002 18:41
De laatste paar jaar is het me opgevallen dat de fiets in Engeland en Schotland gratis mee mag. Eerder was het ongeveer 3 pond per enkele reis maar dat lijkt bij de meeste maatschappijen te zijn afgeschaft.
Sinds 1979 heb ik vele malen mijn fiets meegenomen in Britse treinen. Zover ik mij kan herinneren, is dat altijd gratis geweest; ook in treinen waar een fietsplek wel verplicht gereserveerd moest worden. Alleen in een stoomtrein op een museumlijn in Wales heb ik in 2012 moeten betalen voor een fietsticket.
Capture2.JPG
Capture2.JPG (38.74 KiB) 638 keer bekeken
Capture.JPG
Capture.JPG (45.16 KiB) 638 keer bekeken
Er zijn verschillen tussen chronotrain en bahnguru.
dunlop schreef:
zo 07 aug, 2022 21:26
Vragen over het meenemen van een fiets in de trein in Polen, Italie, Tjechie, Hongarije en veel andere landen. BAHN & BIKE van de Duitse spoorwegen geeft antwoord op veel vragen. Met veel adressen, telefoonnummers en e-mail-adressen voor verdere vragen.
Ik heb al wat opvallende zaken gezien op dit forum. Maar een bericht geplaatst in 1970. Dat is wel heel knap.
Zie ook:
Ik begrijp de openingspost überhaupt niet. Je verwacht veel nuttige info over reizen per trein, maar de link verwijst naar een website met een beperkt aantal, oudere (meest recente blog uit 2019) berichten over fietsreizen met allerlei links naar bol.com en commerciële aanbieders van vakantiewoningen e.d. Wat is hier aan de hand?
Het openingsbericht klopt van geen kanten. Ik dacht dat Fietswegen van Bert Sitters was, maar als je de gegevens via sidn opvraagt blijkt dit niet zo te zijn. Ook staat op de website geen enkele naam, noch adres of contactgegeven. Ook staat er onder de kop fietsgidsen op die site niets. De website is dus een lege huls. Ook heeft de inhoud van het bericht (met de trein) nauwelijks verband met de inhoud van de website.
Daarnaast is het bericht versturd via een acoount dat sinds 2005 niet meer gebruikt is, een naam heeft die geen verband houdt met de inhoud en inderdaad, in 1970...
dunlop schreef:
zo 07 aug, 2022 21:26
Zie ook:
In software wordt de UNIX timestamp vaak gebruikt op de achtergrond, namelijk het aantal milliseconden sinds 1 januari 1970. Dit heeft dus niets te maken met de startdatum van het internet. Zie ook https://www.unixtimestamp.com/

Ook al maakt dat het bericht natuurlijk niet minder curieus, wel ergens een klein lek in de forumsoftware dat iets met die datum geplaatst kan worden.
Opvallend is ook de extensie van het e-mailadres in het startbericht.
@pz.nl, zoekend hiernaar kom ik terecht bij een website van de stichting Publieke Zaken. Dat zegt een bedrijf te zijn wat websites ontwerpt. Maar een site responsive maken, kunnen ze niet. Een lijkt ook wel zo'n curieuze site als de genoemde fietssite.
Als niet goed na te gaan is wanneer dit bericht werkelijk is geplaatst, zou ik het bericht verwijderen.

Maar het is al gemeld, zag ik.
.
Ja, ik heb het gisteravond gemeld. Het lijkt me spam. Het meest intrigerende vind ik hoe het mogelijk is dat de Site Admin dit bericht plaatst. Is er een account gehackt?
.
Dat het bericht niet door b.sitters is geschreven is duidelijk.
Het is gebruik dat hij reageert als ik op een bericht van hem reageer. 🤫

Overigens is Mod blijkbaar fietsen.
In de begintijd van het forum kom je wel meer van die berichten tegen. Normaal blijven die diep in de archieven, maar nu is er blijkbaar eentje omhoog gekickt.

Misschien dat het forum voorheen op andere forumsoftware draaide en er op deze manier is geprobeerd om de inhoud van een aantal berichten toch te behouden zonder ze onder de juiste gebruikersnaam te kunnen plaatsen?

Ik kom hier pas sinds 2004, dus voor mij is het slechts gissen naar iets dat voor mijn tijd lijkt te zijn gebeurd ;)
Even alles op een rij.
Ik zag iets over die heatmap en besloot jullie er van op de hoogte te stellen.
Om niet onnodig een nieuw topic aan te maken zocht ik naar iets met trein.
Daarna heb ik een paar pagina's zoekresultaten doorgebladerd een kwam op dit topic.
Ik heb niet opgelet op begindatum of zo.
Nu zien we dat eerste bericht dat mogelijk spam is en dat 2e bericht uit 2002 een gaan we er ons druk over maken?
Zou ik niet doen.
Achteraf had ik misschien beter een nieuw topic kunnen starten.
Volgens mij is het eerste bericht geen spam, maar een oud bericht uit het forum systeem dat voor het huidige systeem werd gebruikt. Die berichten zijn met de Wereldfietser beheerder account overgezet en als ik me goed kan herinneren ging er iets fout met de datum. Het bericht is van Bert Sitters en het e-mailadres dat hij vroeger gebruikte. Als je gaat zoeken op het forum naar berichten van Wereldfietser beheer dan zul je er veel meer tegenkomen met die datum.
Oude berichten zijn inmiddels al lang niet meer relevant.
Ik heb al lang een ander e-mail adres en die website heb ik al vele jaren niet meer.

Op het forum tref je ook nog oude berichten van Ave Gone.
Zelfs Van blaaten staat er nog op.

Opvallend dat niet-leden zich denken te kunnen bemoeien met verenigingszaken.