Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Campings bespreken in NL? (Zuiderzeeroute - vertrek 12 sept) - Forum Wereldfietser

Campings bespreken in NL? (Zuiderzeeroute - vertrek 12 sept)

Beste forumleden,

Ik ben Roland en ben mij aan het voorbereiden op m'n eerste fietsvakantie. Ik heb de Zuiderzeeroute in de planning en ben inmiddels bezig met m'n fiets (Cube Touring 2017) te 'installeren' en de routesegmenten te bepalen. Ik ga onderweg kamperen (Archies app al geïnstalleerd) en vooral lekker genieten onderweg.
Nu fiets ik zelf bijna ieder weekend toerritjes van tussen de 50 en 70 km (soms 2 x per weekend). Ik verwacht dat ik dergelijke afstanden ook op de Zuiderzeeroute ga afleggen.
Tijdens m'n fietsvakantie wil ik eigenlijk niet afhankelijk zijn van vooraf gereserveerde campingplaatsen. Ik vertrek op maandag 12 september; redelijk in het naseizoen en na alle schoolvakanties.

Wat is jullie ervaring met het 'op de bonnefooi' fietsen en een camping zoeken en vinden aan het einde van de middag? Is het aan te raden om alle campings te bespreken of kan ik de gok wagen en zonder besprekingen op pad gaan?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en ik zal nog wel wat meer posten over m'n voorbereidingen én een verslagje als ik weer terug ben.
Gewoon gaan en op het einde van de dag een camping opzoeken. Zeker in het naseizoen is er altijd wel plek op de camping.
Net wat Remko zegt, meestal plek zeker voor trekkers.
Ik zou ook gewoon op bonnefooi gaan. Soms bellen we, als we met de camper zijn eind ochtend wel eens of er plekje is (weekend/hoogseizoen/festiviteiten). Voor fietsers/wandelaars met tentje is eigenlijk altijd voor 1 nachtje wel een plek.
Geen campings reserveren, gewoon zorgen dat je niet aan het eind van je latijn raakt. Maakt de avond mooier (en als het moet kun je altijd nog een stukje door).
Op de bonnefooi. Geen probleem.
Vorig jaar heb ik in ongeveer dezelfde periode een vergelijkbaar rondje gereden. Ik heb toen alleen de eerste nacht, op de stadscamping bij Amsterdam, gereserveerd, vooral omdat ik het lastig vond om in te schatten hoe druk het daar in het naseizoen nog kon zijn. Nou, het was totaal niet druk, dus die reservering was volstrekt overbodig. De overige 7 nachten heb ik op de bonnefooi gedaan, en dat verliep prima.
Bedankt iedereen voor de antwoorden en ik ga geen campings reserveren.
Gewoon lekker aan komen waaien, voor een fietser met tentje die 1 nachtje blijft is er altijd wel plek. :D