Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste keer Engeland - Forum Wereldfietser

Eerste keer Engeland

Zojuist de boot geboekt naar Harwich. En het plan is om via Cambridge, Peak District, Yorkshire Dales en Moors uiteindelijk de boot vanaf Newcastle terug te pakken. Ik heb 2,5 à 3 weken.

Ik heb nog een DFDS tegoed dus die wil ik voor de terugweg gebruiken.

Heb voor Harwich gekozen als startpunt zodat ik grotendeels van zuid naar noord fiets in de hoop dat de wind ook daadwerkelijk gunstig is.

Ik zit te dubben of ik nu wel of geen tent etc mee ga nemen. Voor de flexibiliteit wel handig maar qua periode (ik vertrek 10 september) denk ik ook niet heel aantrekkelijk. Ik ben geen hardcore kampeerder.

Hoor graag of er iemand nog tips heeft?
Klimmen willen wel eens gemeen steil zijn, zorg voor een voldoende laag verzet, goede remmen, en overweeg nog eens goed welke spullen mee te nemen.

Campings zijn soms niet voor tentkampeerders, soms ook alleen voor leden van de camping club. Soms ook best prijzig. Mocht het niet lukken in de buurt een camping te vinden dan kun je natuurlijk ook prima een B&B'tje regelen, even een pub induiken om te vragen of iemand daar een plekje voor je tent heeft of weet of gewoon de boer vragen of je op zijn land je tentje mag neerzetten.

Verder lopen er een hoop fietsroutes, zijn sommige wandelroutes ook prima te fietsen en soms ook totaal niet, en moet je vooral links rijden ;)

Als je met de metro naar Hoek van Holland wil, let dan ook in de zomervakantie op dat je fiets niet mee kan tijdens de spits, daarbuiten gaat doorgaans prima. Bij evenementen wil er wel eens een verbod zijn voor het gehele metronet, hoe ver je dan ook van het evenement verwijderd bent ;) Overigens is het ook prima te fietsen natuurlijk.

En sinds de Brexit, vergeet je paspoort niet.
Jurr schreef:
ma 15 aug, 2022 18:59

Als je met de metro naar Hoek van Holland wil, let dan ook in de zomervakantie op dat je fiets niet mee kan tijdens de spits, daarbuiten gaat doorgaans prima. Bij evenementen wil er wel eens een verbod zijn voor het gehele metronet, hoe ver je dan ook van het evenement verwijderd bent ;) Overigens is het ook prima te fietsen natuurlijk.
Mag mijn fiets mee in de bus, tram of metro?
Dat mag niet altijd en overal. Fietsen zijn niet toegestaan in bus en tram. In metrolijnen A, B, C, D en E mag de fiets wel gratis mee, behalve op maandag t/m vrijdag voor 09.00 uur en tussen 16.00 en 18.30 uur.
https://www.ret.nl/vraag-antwoord/de-re ... metro.html
Dank voor de tips!

Hebben jullie nog tips wat betreft vooruit plannen? Wat betreft slaapplekken bedoel ik.
Plannen ver vooruit kan lastig zijn omdat heuvels veelal in een rechte lijn genomen moeten worden waardoor je de nodige beklimmingen tegen kunt komen van rond de 20 procent. Meestal niet lang maar wel pittig en kunnen een aanslag zijn op je planning in tijd.

Bunkhouses kunnen een uitkomst zijn onderweg. https://independenthostels.co.uk/uk-bri ... s-hostels/
Dank Alfred,

Lijkt me tof daar te overnachten.

ja, dat plannen zal lastig zijn. Het zal ongetwijfeld pittig worden. Eventueel slecht weer. Dan gaan de kilometers wat langzamer.

Het zal vast goed zijn een paar dagen van te voren even te bellen.

Besloten toch een tent mee te nemen. Voelt toch flexibeler.