Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsrouteplanner Fietersbond - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fietsrouteplanner Fietersbond

.
Het is inderdaad een nadeel dat routes niet te verslepen zijn in de Fietsersbond routeplanner. Op lange afstanden krijg ik regelmatig toch wel merkwaardige of soms zelfs slechte routes die ik zou willen vermijden. Overigens ben ik itt de meeste mensen hier dan meestal vooral geïnteresseerd in vlot doorrijden, landelijk/rustig is mooi meegenomen (60km wegen zijn dan ideaal). Dan werkt brouter of Google Maps in de lopen-stand en dan je lijntjes wat verslepen gewoon beter. Dat laatste heeft als voordeel dat je ook snel streetview kan gebruiken om te beoordelen of een weg geschikt is.
De Fietsersbond routeplanner werkt voor mij wel goed voor korte afstanden, binnen steden, tussen centrum en voorsteden, e.d.

Wat ik ook jammer vind van de planner van de Fietsersbond, is dat ze krampachtig vasthouden aan een gesloten datamodel, dat niet uitwisselt met andere systemen en databases. Ik heb hier een tijd geleden al de nodige discussies over gehad met de Fietsersbond, maar het weerhoudt mij ervan om als vrijwilliger bijdrages te leveren aan hun database, als het vervolgens niet vrij toegankelijk is en er geld mee wordt verdiend door het door te verkopen aan gemeenten e.d. Dat doorverkopen is vast niet verkeerd als het binnen de bond goed wordt besteed, maar open data zoals Openstreetmap, en voortvloeiend brouter, opencyclemap, osmand, de kaarten in Garmin etc bewijst IMO dat een open datamodel gewoon beter werkt, zeker ook omdat het over de landsgrenzen heen gaat.

Edit: verwijzingen naar verwijderde posts aangepast
.
.
.

Bijlagen

.
.
.
.
Ik ben nu wel nieuwsgierig waar het voormalig spoorlijntje van Leon nu is.
DaVinci schreef:
di 16 aug, 2022 21:49
Ik ben nu wel nieuwsgierig waar het voormalig spoorlijntje van Leon nu is.
Ik heb er al naar gezocht, niks gevonden.
dunlop schreef:
di 16 aug, 2022 21:47
Op verzoek van Leon mijn onderschrift gewijzigd.
Je bent een trol.
Dunlop en Leon,

Bedankt voor het onleesbaar maken van dit draadje. Ik hoop dat jullie met een voldaan gevoel op jullie discussie terugkijken.

.
.
.

Jullie hebben je punt gemaakt :?