Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Start fietsreis in Trebes, zuid Frankrijk, camping? - Forum Wereldfietser

Start fietsreis in Trebes, zuid Frankrijk, camping?

Wij vertrekken 19 Augustus met de fietsbus naar Trebes (zuid Frankrijk) om daar te starten met een fietstocht naar Nederland. We komen rond 6.00 uur s’ochtends aan. Ons idee is om eerst een kilometer of 30/40 te fietsen en daarna een camping te zoeken om bij te komen van de busreis. Maar geen idee of dit handig/reeel is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
En vraag twee , weet iemand een rustige camping in die omgeving( we fietsen eerst canal du midi richting Beziers).
Groet,Mjeanne
Ik heb alleen maar ervaring met het weer naar huis gaan met de fietsbus, dus ik kan je vraag niet goed beantwoorden. Toch een kanttekening.
Ik was er vorige week zaterdag in Tuoro (It.) waar ik de bus naar huis zou nemen, getuige van dat mensen die vers met de bus uit Nederland waren aangekomen in de smalle schaduw van de bus bezig waren om hun voordragers te monteren. Dat leek niet helemaal naar wens te gaan. Hulp was niet nodig, dus ik heb ze verder alleen gelaten. Ik kan me voorstellen dat je in zo'n situatie liever de camping opzoekt die het dichtste bij is (in dit geval 2 km verderop) en daar in de schaduw de hitte van de dag uitzit en de volgende ochtend in de relatieve koelte aan je echte reis begint. Laat ik het zo zeggen, ik zou daar de voorkeur aan geven.
Dank voor je reactie. Wij hoeven geen voordragers op de fiets terug te zetten, alleen de tassen op de fiets te hangen.
Dan zou ik eerst een dagje Carcassonne bezoeken (mits je daar nog niet geweest bent) Aardige stadscamping op 10 km fietsen en erg de moeite waard om deze stad te bezoeken. En anders herinner ik me de camping in Lézignan-Corbières als een prettige plek om te staan, een km of 30 oostwaarts.
Onze ervaringen zijn wel uit de tijd van de slaapbus; redelijk uitgerust aankomen en de eerste dag kan gewoon een dagafstand gefietst worden. Ik zou met de huidige bussen ook kiezen voor een rustige start...
avic schreef:
ma 11 jul, 2022 17:12
En anders herinner ik me de camping in Lézignan-Corbières als een prettige plek om te staan, een km of 30 oostwaarts.
La Pinède inderdaad, prima camping met café, een Lidl-supermarkt in de buurt en niet ver van het centrum.
mjeanne schreef:
ma 11 jul, 2022 16:30
We komen rond 6.00 uur s’ochtends aan. Ons idee is om eerst een kilometer of 30/40 te fietsen en daarna een camping te zoeken om bij te komen van de busreis. Maar geen idee of dit handig/reeel is.
Precies dat heb ik eens gedaan toen de fietsbus on om 05.30 in Tournon dropte. Alles nog dicht en zeer aangename temperatuur. Een paar uurtjes fietsen was toen wel prettig. Je moet dus wel wat boterhammetjes of zo bij je hebben of zo.
Dank voor de tips, camping ga ik opslaan en dat van die broodjes is ook een goede. Zijn de bakkers in Frankrijk niet al om 7.00 uur open? Heerlijk zo’n vers croissantje smorgens vroeg.
mjeanne schreef:
di 12 jul, 2022 10:39
Zijn de bakkers in Frankrijk niet al om 7.00 uur open?
Vaak wel ja, meer een uur zonder ontbijt is voor mij een uur te veel. :D
Opgezocht: bakkerij Cabrera in het centrum van Trebes gaat meestal om 06.30 open. 8)
Al twee keer met Flixbus 's-nachts naar mijn bestemming gereisd en daarna zonder problemen hele dag gefietst. Als ik er eenmaal ben, wil ik ook fietsen! Was wel tweemaal naar een duitstalig gebied, waar ik de dag om 6 uur 's-morgens prima ben begonnen bij de plaatselijke bakker.
Opgezocht: bakkerij Cabrera in het centrum van Trebes gaat meestal om 06.30 open. 8)
[/quote]

Kijk, daar word ik blij van

:) :D :lol:
mjeanne schreef:
ma 11 jul, 2022 16:30
Wij vertrekken 19 Augustus met de fietsbus naar Trebes (zuid Frankrijk) om daar te starten met een fietstocht naar Nederland. We komen rond 6.00 uur s’ochtends aan. Ons idee is om eerst een kilometer of 30/40 te fietsen en daarna een camping te zoeken om bij te komen van de busreis. Maar geen idee of dit handig/reeel is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
En vraag twee , weet iemand een rustige camping in die omgeving( we fietsen eerst canal du midi richting Beziers).
Groet,Mjeanne
Wij hadden twee jaar geleden een nachtje gereserveerd in een hotel in Carcassonne. Was een relaxed begin na een vermoeiende nacht in de bus en Carcassonne is de moeite van een bezoek waard.
We gaan eerst ontbijten bij de bakker, daarna naar de camping fietsen. Veel zin in! Dank voor de reacties