Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Maps me - Forum Wereldfietser

Maps me

Hallo


Alles wat vroeger heel goed lukte (kaarten op etrex, gpx inladen, tracks op maps.me) lijkt niet meer te lukken.
Ik heb nu een probleem met maps.me op smartphone.

Ik heb gpx gedownload, omgezet naar kml.
Dan moet ik mail naar mezelf versturen. Kml downloaden en er wordt gevraagd 'openen met ...' en dan moet ik maps.me kiezen.

Zo doe ik het al jaren. Als ik dit nu doe, dan krijg ik de mogelijkheid niet om dit via 'maps.me' te openen. Wel bv. Routes, naviki ... maar niet maps.me
Ik heb de app al even verwijderd en terug gedownload maar het stat er niet tussen ...

Wat doe ik ook hier verkeerd?
Sabien
iPhone?

kml bestand opslaan.
Naar bestanden, en het bestand selecteren.
Delen
Dan staat maps.me er als optie.
Hi Sabien
Ik heb net even geprobeerd met brouter.
Route direct downloaden als kml en dan opent Organic.maps ( = de maps.me zonder reclame) het bestand vanzelf.
Wat betreft maps.me.
Ik lees net op een forum dat sinds de laatste update van nog maar een paar dagen geleden het inladen van .kml bestanden niet meer kan. Uitermate jammer, ik vond dit zo gemakkelijk.
Vandaar dat het uiteraard niet lukte.

Heb ondertussen al organic.maps geïnstalleerd. Alleen het downloaden van de kaarten lukt niet. Dat zal iets voor morgen zijn.
Alvast bedankt voor de tip. Ik hoop dat het me uiteindelijk lukt.
Niet mijn ding dat uitzoeken.
Sabien schreef:
vr 01 jul, 2022 13:33
Ik heb nu een probleem met maps.me op smartphone.
Welke smartphone?
Sabien schreef:
za 02 jul, 2022 00:34
Heb ondertussen al organic.maps geïnstalleerd. Alleen het downloaden van de kaarten lukt niet. Dat zal iets voor morgen zijn.
Alvast bedankt voor de tip. Ik hoop dat het me uiteindelijk lukt.
Niet mijn ding dat uitzoeken.
Goede zet om te switchen, ik lees dat maps.me opgekocht is door een party met onduidelijke bedoelingen(bron) en Organic Maps lijkt het open source vervolg.

Wat betreft dat downloaden van kaarten, van deze site:

Als je nieuwe landkaarten (detailkaarten óf een heel land) wilt downloaden, Klik op de 3 streepjes aan de onderzijde van het scherm. Klik vervolgens op "Gedownloade kaarten". klik dan op het + teken. Je kunt hier aangeven dat je een landkaart wil downloaden. Ook wordt aangegeven uit hoeveel detailkaarten een land (of gebied) bestaat.
Jemig, exact mijn probleem.


Ik ben nu organic aan het downloaden... Laten we hopen dat dit net zo fijn is als maps.me... Onze go to van de afgelopen 6 jaren!

En gelukt hoor, ander kleurtje maar mijn eerste indruk is dat het vergelijkbaar is met maps.me.
goh wat heeft Duitsland toch weinig campings vergeleken met Nederland.
Weinig campings, maar hotelkamers op het platteland zijn er voldoende en vergeleken met NL veel goedkoper.
Mijn andere favoriet is Mapy.cz
mapy.cz - cycling & hiking offline maps

Heeft schermen met en zonder wandel- en fietsroutes.

Nadeel: importeert geen gpx en kml.
Bedankt, goed gelukt met organic maps!