Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met Brouter 'door de wei' / onzichtbare kaart bij POI's. - Forum Wereldfietser

Met Brouter 'door de wei' / onzichtbare kaart bij POI's.

Twee dingen:

# Best handig nieuws. Het probleem dat je bij het plannen van een fietsroute per sé een op de kaart bestaande weg of pad moest volgen is voorbij. Als een wegvak (nog) niet op de kaart stond kón je onmogelijk je route verder plannen zonder dat het systeem een omweg berekende. Nu zijn er drie mogelijkheden:
1. Hou de Shift-toets vast tijdens het aanklikken van het volgende routepunt. Je kunt dan eenmalig overal klikken. Je krijgt stippellijnen in beeld om aan te geven dat je 'in de wei' aan het plannen bent.
2. Gebruik de B-toets hiervoor. Dan blijft de mogelijkheid aan staan.
3. Klik één keer op een routesegment dat je eerder gepland hebt en de lijn die over de weg loopt verandert in een rechte stippelllijn.

# Vraagje. Sinds een tijd zijn er in Brouter-web lagen met lokaties (POI's). Die kan ik wel aanklikken en de lokaties verschijnen ook, maar niet tegelijk met de kaart. Ik kan ofwel de kaart zien, ofwel de POI's op een grijze achtergrond. Knap onhandig. wat doe ik fout?
Dank voor het delen Leon! Dit is idd handig.
Ja, was al een lang aangevraagde feature, de "b" staat voor beeline.

Ik zou het wel aanjuichen als ook een terugmelding naar OSM wordt gedaan zodat je in de toekomst de beeline niet nodig hebt en ook anderen daar gebruik van kunnen maken.


Leon schreef:
zo 26 jun, 2022 13:21
# Vraagje. Sinds een tijd zijn er in Brouter lagen met lokaties (POI's). Die kan ik wel aanklikken en de lokaties verschijnen ook, maar niet tegelijk met de kaart. Ik kan ofwel de kaart zien, ofwel de POI's op een grijze achtergrond. Knap onhandig. wat doe ik fout?
Ik ben niet zeker over wat je bedoeld maar vermoed dit:

Screenshot_20220626_200039.png
Zo ja, welke browser? Draaien er extra "filters" zoals AdBlock Plus of uBlock Origin?
Firefox, zowel op Windows als Android. Aan/uit met U-block origin en "verbeterde bescherming tegen volgen" baat niet. Ook niet na opnieuw opstarten. Verder geen Add Ons op Android.
Ik gebruik ook Firefox (v101.0 op Linux) maar Cycling (Waymarked trails) en Hiking (Waymarked trails) werken wel. POI's werken ook voor mij niet, ik vermoed dat de de server te veel requests doet en daardoor de POI's niet (meer) werken.

Als de Cycling en de Hiking overlays niet werken, staat de Overlay transparancy dan misschien verkeerd?