Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oude druk Benjaminse of moet ik de laatste hebben? - Forum Wereldfietser

Oude druk Benjaminse of moet ik de laatste hebben?

We zijn van plan om naar Rome te fietsen. Vrienden gaven ons de 3 boekjes van Benjaminse uit 2001. Weet iemand of het belangrijk voordeel heeft om de laatste druk uit 2021 te kopen?
Persoonlijk zou ik niet willen reizen met boekjes die 20 jaar oud zijn, een boekje van zo'n 3 à 4 jaar oud zou eventueel wel nog kunnen, maar 20 jaar vind ik wel érg lang...
Hoogstens nuttig voor de algemene landschappelijke sfeerbeschrijvingen. Aan de Info over onderdak, de routekaartjes en de routebeschrijving zelf heb je niets, want in alle landen waar je doorheen reist, is het fietsnetwerk sinds 2000 enorm uitgebreid en de route dienovereenkomstig gewijzigd.
Een voorbeeld. Je plant een etappe naar een camping uit een oud boekje, maar die camping is er al jaren.niet meer. Dat ontdek je pas met jouw verouderde boekje, als jij er staat. Volgende camping is te ver. Had je dit geweten , dan was je eerder gestopt bij een camping die wel gewoon open is.
Enig alternatief is een vrij duur hotel. In een nacht ben je veel en veel meer geld kwijt, dan de nieuwe boekjes jouw hadden gekost.
Ik ben vorig jaar op basis van de route uit een Benjaminse-boekje uit 2004 naar Bazel gefietst. Laat ik het er op houden dat ik in Bazel ben aangekomen, maar het was niet dankzij dat boekje :lol:

(boekje was dus waardeloos)