Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke fietsinstelling in brouter - Forum Wereldfietser

Welke fietsinstelling in brouter

Ik heb het geweldige brouter ontdekt.

Nu heb ik echter weer keuzestress :? : je kunt verschillende fietsinstellingen doen voor een route, zoals onder andere vakantiefiets, gravel en MTB.
Ik wil thuis al routes opladen voor mijn fietsreis in Kenia. Ik kan natuurlijke meerdere routevarianten uploaden naar mijn GPS, maar wellicht heeft iemand ervaring met een instelling waar je overwegend onverhard rijdt, maar geen technisch mtb parcours.
Graag reactie van ervaringsdeskundigen.

Fijne dag,

Erik
Ik gebruik hier in NL en omgeving door elkaar de standaardinstelling en Vakantiefiets, geen voorkeur voor fietsroutes.De andere opties voegen voor mij niet veel toe. Stukken gravel, die ik graag fiets, voeg ik met de hand toe door het spoortje te slepen. (Op de PC. Op een touchsceen weet ik nog steeds niet hoe ik dat moet doen)
Ik ken Kenia niet, maar ik denk dat buiten de stad de mogelijkheden zo dungezaaid zijn dat een routeplanner niet zo veel toevoegt. Dwz als je toch maar drie afslagen en twee bochten per dag maakt kun je op een goede kaart zo ook wel zien wat de mogelijkheden zijn.
Daarbij is het belangrijker dat de kaart die je gebruikt betrouwbaar is. Ik heb geen idee van de OSM in Kenia.
Ha, ha Leon,
Dan moet je zeker niet in Afrika gaan fietsen.
De keren dat ik in Malawi op een stoffige vijfsprong stond met allemaal even brede paden waren talloos. Dan helpt een kaart niet echt. Bij grotere wegen lukt het me wel met de kaart.

Ik ga eens wat experimenteren.

Erik
Haha, Malawi lijkt dus een beetje op België :D
Ik snap dat je dan vooraf een route wilt uitzetten zodat bij elke vijfsprong (soms vijf-en-een-half plus nog een paadje?) meteen duidelijk is welke kant je op moet.
Blijft over dat de vooraf uitgezette route niet beter kan zijn dan de data op de gebrukte kaart toelaten. D.w.z. de weg die volgens de kaart doorloopt en niet doodloopt moet ook in werkelijkheid doorlopen en bruikbaar zijn.
Succes!
en dan zijn Malawi en Kenya niet eens te vergelijken....