Additionally, paste this code immediately after the opening tag: C2C route Engeland - Forum Wereldfietser

C2C route Engeland

Over een maandje ga ik in Engeland een tweetal c2c routes doen.

Ik overweeg op de heenweg vanaf Newcastle de Reivers route te doen. Terug twijfel ik nog over welke het dan wordt.

Na een aantal tochten in eigen land en vorig jaar met broer in Noorwegen drie weken samen gefietst te hebben wordt dit mijn eerste tocht alleen in het buitenland. In Noorwegen was er altijd wel plek op een camping of een airbnb te fiksen wanneer we even wat meer comfort wilden.

Hebben jullie ervaring met het regelen van slaapplekken op deze routes? Ik vind een beetje zekerheid voor de eerste paar dagen wel fijn en hou niet zo heel erg van op de bonnefooi fietsen in de hoop een slaapplek te vinden voor de avond. Ik vermoed dat het populaire routes zijn en aangezien Covid er voorlopig er niet meer zo toe doet zal het vast wat drukker zijn. Een tent meenemen kan natuurlijk altijd maar ik ben er niet heel erg een groot fan van. Maar wellicht ontkom ik er niet aan deze toch mee te nemen?

Boeken jullie veel vooruit?
Mocht je er zijn met het weekend van 4 juni, dan is het overal heel erg druk en vol. Is het Jubilee weekend van 70 jaar Elizabeth op de troon.
Ik heb beide routes gedaan (link) in mei. Ik heb alles van te voren geboekt en zelfs dat was al een uitdaging. Er was weinig op de route en regelmatig was dat nog vol ook.
Als je niet boekt, dan zou ik zeker een tentje meenemen zodat je altijd een terugval mogelijkheid hebt.
jony schreef:
di 12 apr, 2022 13:56
Mocht je er zijn met het weekend van 4 juni, dan is het overal heel erg druk en vol. Is het Jubilee weekend van 70 jaar Elizabeth op de troon.
Vanwege het jubileum zijn 2 en 3 juni bank holidays hier in het VK, dus de drukte begint al voor het weekend. Meestal zijn bank holidays alleen op maandag.
Ik zal er zijn van 8 tot 21 mei.
Het gaat toch een andere route worden.

De Noordzeeroute. Eindigend in Aberdeen.

Dank voor de reacties.
Jelmer_Gr. schreef:Eindigend in Aberdeen.
Als je vanuit het zuiden komt, en zo scnrijf je het, laat je de Shetlands voor wat het is.
Jammer. Ik vond het een van de mooiste plekken waar ik ooit was. Aan de andere kant, hoe minder toeristen,hoe beter.🤭