Additionally, paste this code immediately after the opening tag: campings Pinksteren - Forum Wereldfietser

campings Pinksteren

Met Pinksteren willen we een rondje fietsen,

2 personen en een kleine tent voor steeds maar 1 nacht.
is het noodzakelijk om (natuur/ SVR) campings te reserveren vanwege Pinksteren?
Voor Corona had ik gezegd: nee, nu weet ik het niet.
Misschien beetje suf antwoord; bel/mail eens met die club. Zij zitten het dichtst bij de bron of zijn de bron.
Het zal ook van het weer afhangen. Als het zo is als vandaag dan lijkt bellen me verstandig. Als het weer grijs en nat is zijn er annuleringen zat en zijn er sowieso geen lastminutekampeerders op een paar wereldfietsers na.

Uiteraard willen campings dat je reserveert. Ze zouden dwaas zijn als ze je dat niet zouden aanraden.
Ik had vorig jaar met Hemelvaart en Pinksteren precies hetzelfde, maar ben na 2 dagen braaf bellen (Hemelvaartweekend) gestopt. Antwoord was steevast 'voor fietsers hebben we altijd plek'.

Het was overigens mooi weer, en zeker wel druk.
Sinds het coronagedoe bel ik een paar uur voordat we aankomen wel even op. Ik heb de indruk dat dat zeker op prijs wordt gesteld. Plek is er overigens altijd wel. Veel van die boerencampings lijken niet erg gewend aan spontaan langskomen zonder enige aankondiging.
peter de rijk schreef:
za 26 mar, 2022 21:29
Veel van die boerencampings lijken niet erg gewend aan spontaan langskomen zonder enige aankondiging.
opvoeden dus…gewoon doen. En corona-maatregelen zijn wel klaar nu toch?!
peter de rijk schreef:
za 26 mar, 2022 21:29
Veel van die boerencampings lijken niet erg gewend aan spontaan langskomen zonder enige aankondiging.
Da's vreemd. In mijn herinnering zijn boeren en spontaan op bezoek komen toch nauw met elkaar verbonden.
Je bent er inderdaad vaak een wat vreemde eend in de bijt als fietsende trekker, maar doorgaans wordt je uiterst hartelijk ontvangen.
Word lid van de NKTC.
Is altijd open.

Je betaald €46 pet jaar en slapen kost €4.

Is snel terug verdiend
Het is geen NKTC, maar NTKC
supermario schreef:
zo 27 mar, 2022 14:00
Word lid van de NKTC.
Is altijd open.

Je betaald €46 pet jaar en slapen kost €4.

Is snel terug verdiend
Al een paar keer overwogen, maar met gezin in wisselende samenstelling op pad is dat plaatje toch al heel anders, zeker als je bedenkt dat er heel vaak geen terrein langs je route ligt.
Er zijn ook gastvrije leden, waar je gratis mag slapen en ook op scouting tereinen mag je staan.
supermario schreef:
zo 27 mar, 2022 14:00
Word lid van de NKTC.
Is altijd open.

Je betaald €46 pet jaar en slapen kost €4.

Is snel terug verdiend
Dat wel, maar de keuze qua overnachtingsplekken is wat beperkter.
Vraag bij de boerencamping wel altijd van te voren naar de prijs. Veel boeren hanteren voor fietsers gewoon het basistarief en dat kan behoorlijk oplopen!
Het leven word duurder😀.

Stond voor de carona pandemie, op een natuurcamping langs de kust, (was onderweg naar Texel) moest €18,50 aftikken.

Deze camping staat in een beschermd natuurpark, waar ook voor betaald moest worden.
supermario schreef:
ma 28 mar, 2022 04:34
Het leven word duurder😀.

Stond voor de carona pandemie, op een natuurcamping langs de kust, (was onderweg naar Texel) moest €18,50 aftikken.

Deze camping staat in een beschermd natuurpark, waar ook voor betaald moest worden.

Peunuts, vorig jaar mocht ik in Zandvoort 30,- p/n betalen. :|
Dan nog even de ervaring,

twee campings, de Knotwilg in Werkendam en Landgoed de Wildert in Bosschenhoofd met Hemelvaart aangedaan.
Beide campings 20 euro voor 2 personen incl. water en belasting per nacht.

Niet gereserveerd.
jasmon schreef:
ma 06 jun, 2022 17:13
Dan nog even de ervaring,

twee campings, de Knotwilg in Werkendam en Landgoed de Wildert in Bosschenhoofd met Hemelvaart aangedaan.
Beide campings 20 euro voor 2 personen incl. water en belasting per nacht.

Niet gereserveerd.

Met Pinksteren waren de plannen gewijzigd en toen 2 nachten in een trekkershut in Hoenderloo. Die wel gereserveerd.