Additionally, paste this code immediately after the opening tag: OsmAnd afstand deel route - Forum Wereldfietser

OsmAnd afstand deel route

Misschien weet iemand dit. Hoe kan ik van een ingelade route in OsmAnd de afstand van een deel van die route bepalen (dus tussen twee punten)?
Ik weet niet of dat zo 1-2-3 kan in osmand. Je zou het globaal kunnen inschatten ahv de hoogtegrafiek.
Zie de video op 4:14: https://youtu.be/UXpvjE1vmbI?t=254
Analyseer op de kaart, en loop de route na en kijk in het hoogteprofiel naar de afstanden.
DuckDuckGo: Calculating distance between to points on a GPX track

here is a way to do it (in the android version, i don’t know whether it works the same on ios):

open the “directions” screen (either from the left swipe menu, or by clicking the button with an angled arrow in a rhombus at the bottom-left of the screen).

click on “options”, and then “gpx route” to select the gpx file.

still in options, you might want to enable “reverse gpx direction” if the path you want to measure goes in the opposite direction than the gpx route.

exit options by pressing the “close” button.

click on the text under the “from:” label, and choose a point using “my position”, “select on map“, or choosing a favorite or a marker.

do the same with the text under the “to:” label.

there you go! the distance is shown below.
Ah bedankt! Die kende ik nog niet. Nu heb ik wel een track met allemaal sections. Hoe krijg je een overzicht op de kaart van de secties van een track. Zie nu enkel lijst met namen van de secties.
Je moet de track of wel ingeladen hebben of de track selecteren. Een track met secties ken ik eerlijk gezegd niet, misschien dat je er 1 hebt met heel veel punten en dat die daarom in stukken wordt gehakt. In dat geval zou ik de track opnieuw opslaan met minder punten.
Screenshot_20220516-183733_OsmAnd+.jpg
Toch nog ander vraagje. Heb route geladen maar hoe zorg ik er nu voor dat ik die way points niet meer zie? Moet toch bij configure map zitten lijkt me. Dank voor alle tips :D
Mijn plaatsen > Favorieten ?
De tovenaar schreef:
di 17 mei, 2022 09:28
Mijn plaatsen > Favorieten ?
Daar staan enkel favorieten die ik heb gemaakt maar deze kwamen mee met de route. En bij mijn favorieten kan je de weergave niet uitzetten. Dat zou toch bij configure map.
Onder je track staan vier opties: Overzicht - Track - Punten - Opties
Kies "Punten"
Klik op de drie verticale puntjes rechts van het mapje "Punten" voor meer opties.
Dan kan je toon op de kaart aan/uit schakelen.

Zie ook https://issuu.com/guyvanvuchelen5/docs/ ... rsie_3_4_8 pagina 28
Beste Tovenaar,

Dank voor je antwoord. Ik wil niet de track aan of uitzetten ofwel wel niet laten zien op de kaart. Ik wil enkel al die way points rode kruisjes op screenshot uitzetten. Dat lukt me niet. Track wel of niet zichtbaar lukt me.
Mogelijk heb je nog andere suggesties. Ik houd me aanbevolen. Mooie app osmand maar ook complex.

Groet Raoul
Dan volg je niet de beschrijving die ik je gaf. Je kan de punten ook uitzetten terwijl je de track nog steeds kan zien.
Ah je hebt gelijk! Gevonden. Bedankt.
Mooi zo, Osmand is idd een app voor de doorzetters, maar dan heb je ook wat :D
een app voor de doorzetters
jammer dat ze het af en toe helemaal omgooien, begint het zoeken opnieuw.
Weer even ander vraagje. Waar vind ik de legende? Op internet ingewikkeld verhaal over de renedering map style maar ergens moet je toch kunnen zien welke weg en kleur wat is.

Groet en bedankt alvast.
Menu Hulp>Legenda (Osmand default map style)
Oei daar had ik nog niet gekeken. Best complex. Ik gebruik OpenFietsMap en dan is hier de legenda denk ik. https://www.openfietsmap.nl/legenda

Nu waarschuwt ook steeds voor alle drempels. Kan je dat apart uitzetten?