Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS kaart Mexico gevraagd - Forum Wereldfietser

GPS kaart Mexico gevraagd

Hoi,

Ik ga binnenkort fietsen in Mexico en zoek een GPS kaart voor op mijn Garmin.
Ik downloade deze altijd van garmin,openstreetmap.nl maar dat gaat niet meer.

Heeft iemand misschien een GPS kaart van Mexico en kan deze als bestandje opgestuurd worden ?

Of heeft iemand misschien een idee om deze elders op het wereld wijde web te downloaden ?

Groetjes Lars
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Heb een alternatief gevonden in OpenTopoMaps. Hier kun je kaarten downloaden van de hele wereld:

[url]https://garmin.opentopomap.org/#mexico/url]
Hier kan je van iedere plek op aarde een garmin kaart downloaden (max. 512 Mb per bestand)
ook in mijn Openfietsmap stijl:
https://extract.bbbike.org/?format=garm ... latin1.zip
Hoi, ik heb beide bestanden gedownload maar hoe krijg ik deze in mijn Garmin BaseCamp ?

Lars, amateur op de laptop, iets beter op de fiets ;-)
Werken de gedownloade bestanden wel op je GPS?

Ik ben niet bekend met BaseCamp, ik gebruik QMapShack, maar even zoeken levert deze handleiding op. Dat ziet er te doen uit maar heel simpel lijkt het niet.
De img's die je hebt gedownload zijn alleen voor je gps bedoeld, helaas is er geen versie voor Basecamp.

Makkelijkst is om je garmin of micro sd kaart (icm cardreader) aan je computer te koppelen en dan leest Garmin de kaart vanaf de gps of micro sd kaart.

Of je installeert een virtual drive waar daulagari naar linkt en zet ze daar op om Basecamp om de tuin te leiden.

Wat ook nog kan is deze tool: https://www.javawa.nl/osmcombiner.html
Hoi, oh echt is het zo simpel :D

Ik had het al geprobeerd maar had te weinig ruimte op mijn gps zegt mijn laptop. Wat wel raar is want er zit een geheugenkaartje van 16 gb in zie ik net. Ik ga zo maar even googelen hoe ik ruimte vrij kan maken op mijn gps.

Bedankt alvast !!!
Zo raar ...

Als ik één van deze kaarten direct op mijn Garmin wil overzetten krijg ik de melding dat ik nog maar 27 MB ruimte heb.

Als ik mijn Garmin aansluit op laptop en ik kijk via Basecamp bij interne opslag op mijn GPS heb ik nog 14 GB ruimte ....

Dus ik kan wel kaarten vanuit mijn Basecamp op mijn GPS zetten maar niet rechtstreeks vanuit mijn downloads ....

Wie weet hoe dit kan en wat ik fout doe of over het hoofd zie ?
Via de eerstgenoemde manier wordt blijkbaar het geheugenkaartje van 16 GB niet gezien, maar alleen de interne opslag, schat ik.
Geen idee wat daar mis gaat. Je kan de kaart het beste via een cardreader rechtstreeks kopiëren op de micro SD kaart via je filemanager en niet door je garmin aan de computer te hangen (veels te traag), noch via Basecamp (nog veel trager) en ook niet naar je interne geheugen van je Garmin.
Hoi,

Woont er iemand toevallig in de buurt van Rotterdam ( of Rockanje ) die mij kan helpen met het laden van de kaart van Mexico op mijn Etrex 30 ?

Ik heb nou al alles geprobeerd maar het lukt mij niet.
Ik heb nog 1 week voordat ik vlieg ...
Als De tovenaar hier het niet weet geef ik je weinig kans. Hij is geboren met een micro-SD-kaartje achter zijn oren ingeplugd en een Garmin in zijn hoofd.
Maar heb je gedaan wat hij in zijn laatste bericht zei?
Hoi, ik weet niet wat er met de filemanager bedoeld wordt.

Ik had micro sd card reader gekocht en de kaart er rechtstreeks vanuit downloads er met de rechtermuis knop op gekopieerd.

micro sd in garmin gedaan, naar tel in, kaarten, en geen kaart van Mexico te vinden, pffff

Ben bang dat het ouderwets kaartlezen en kompas navigeren wordt ha ha
Heb je al geprobeerd om het sd kaartje uit je GPS te halen, dit kaartje in een sd kaartlezer te zetten, deze in je laptop te steken, vervolgens het image bestand van de landkaart op het sd kaartje te zetten en tenslotte het sd kaartje weer terug te plaatsen in je GPS?
De filemanager is de Verkenner, bij een windowscomputer tenminste.
lars de wit schreef:
vr 18 mar, 2022 14:03
Ik had micro sd card reader gekocht en de kaart er rechtstreeks vanuit downloads er met de rechtermuis knop op gekopieerd.
a) heb je de kaart (gmapsupp.img) wel eerst uitgepakt uit de zip file?
b) heb je vervolgens deze in een mapje genaamd garmin gekopieerd?

Zo niet, dan ziet jouw gps de kaart niet.
lars de wit schreef:
vr 18 mar, 2022 14:03
Ben bang dat het ouderwets kaartlezen en kompas navigeren wordt ha ha
Gebruik je telefoon (+powerbank of fietslader), dan heb je al dit gezeik niet.
Flix schreef: Gebruik je telefoon (+powerbank of fietslader), dan heb je al dit gezeik niet.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dit nogal grof in de bek. Excusez les mots.
grof in de bek
Zeker als je het vet drukt :D .
Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.