Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op estafettefiets de wereld rond. Wie wil? - Forum Wereldfietser

Op estafettefiets de wereld rond. Wie wil?

Ik heb een plan waarbij ik jullie wil vragen om eens met me mee te denken.

Ik wil graag een reisfiets de wijde wereld in sturen met als doel dat deze alle fietsbare landen van de wereld gaat zien. Deze fiets moet bereden worden door meerdere fietsreizigers van over de hele wereld, die de fiets als een estafettestokje aan elkaar doorgeven en de avonturen in woord en beeld op internet met ons delen.

Ik stel het volgende ter beschikking:
  • Santos trekkingfiets met Rohloff, tandriem en Magura velgremmen
  • Complete tassenset
  • Tent, kookspullen, slaapmat
  • Gereedschap en reservemateriaal
Afbeelding

Het maakt niet uit hoe lang de estafettefiets onder de billen van één rijder onderweg is, zolang hij/zij maar doorreist zodra de eerdere fietser met zijn/haar etappe klaar is. Het kan zijn dat de huidige rijder onderweg een geschikte opvolger vindt en de fiets doorgeeft, of dat een door mij gekozen opvolger afreist naar de locatie van de fiets en daar de reis vervolgt.

Dit zal mooie, boeiende en verrassende verhalen kunnen opleveren. Niet alleen door de vele landen die de fiets gaat doorkruisen, maar ook doordat iedere berijder zijn/haar eigen verhaal op unieke wijze kan vertellen. Zo kun je er een bepaald thema of doel aan koppelen of er een kunstzinnige, fotografische of poëtische reportage van maken. Dit laat ik geheel aan de reizigers in kwestie over.

Het zal logistiek wel een uitdaging worden en ik wil jullie vragen hier eens over mee te denken. Op welke manieren krijg ik de fiets zo efficiënt mogelijk de wereld rond zonder dat deze te lang ergens stilstaat, zo min mogelijk vliegkilometers maakt, niet steeds terug naar Nederland komt, en hopelijk niet stilletjes verdwijnt?

Afbeelding

Afbeelding
Top idee...ik zou me het meeste zorgen maken over het laatste: dat ie ineens weg is. #wittefietsenplan
LHTJoost schreef:
ma 10 jan, 2022 16:10
Top idee...ik zou me het meeste zorgen maken over het laatste: dat ie ineens weg is.
Inderdaad, voor het selecteren van de volgende berijder is er de nodige mensenkennis en vooral veel vertrouwen nodig.
Ja, maar ... een fiets moet toch ook nog een beetje passen, of niet? Of wil je uitsluitend mensen van gelijke lichaamsmaten selecteren, die dan ook nog in de zelfde houding willen zitten?
alma schreef:
ma 10 jan, 2022 17:00
Ja, maar ... een fiets moet toch ook nog een beetje passen, of niet? Of wil je uitsluitend mensen van gelijke lichaamsmaten selecteren, die dan ook nog in de zelfde houding willen zitten?
Daar moet ik inderdaad heel goed over nadenken. Op zoek dus naar een unisex frame met ruim voldoende verstelmogelijkheden. Eén frame voor alle lichaamslengten bestaat helaas niet.
Equality-versus-Equity.png
Een creatief idee.

Oeps, moelijk.
Meedenken?
Tuulijk niet.
Zou er maar een trekker in monteren, anders is je fiets weg.
Wat een krea idee. Daar kan je ook de wereld mee rond. Top.
Als je op een groot sociaal medium zit zou ik het idee daar droppen. Begin je zelf met fietsen?
Strakke overgang is een uitdaging, aan de andere kant genoeg flexibele mensen.
Gps tracker in de fiets maakt het leuk om de fiets live te kunnen volgen.
Over diefstal zou ik me niet druk maken, daarvoor zijn er te veel eerlijke mensen :wink: