Additionally, paste this code immediately after the opening tag: smartphone in Rusland - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

smartphone in Rusland

Ik begrijp - en deel - de bezorgdheden die hier geformuleerd worden, maar zit ook met een vraag. Mensen delen zonder veel nadenken allerlei persoonsgegevens met private ondernemingen zoals Google, Facebook etc. Maar als er een overheid bij betrokken is - ho maar! Hier is iets aan de hand! Oppassen!

Op een fietsvakantie in Rusland zullen er misschien persoonsgegevens verzameld worden. Vervelend, maar waarom accepteren zoveel mensen dan zonder morren dat private ondernemingen net hetzelfde doen? Omdat je in ruil gratis allerlei lekkers krijgt?

Mocht ik Rusland zijn, ik zou een app maken die fantastische route-informatie geeft. Gratis, maar je moet wel wat gegevens over jezelf leveren.
Als het gratis is, dan verliezen heel veel mensen hun kritische vermogen.
Poppink schreef:
di 28 sep, 2021 21:12
8<
Gewoon je eigen telefoon meenemen maar eerst een nieuwe Google identiteit aannemen.
In plaats van LTHJoost@gmail.com bijvoorbeeld Joost007@gmail.com
8<
007 gebruiken en dan naar Rusland vertrekken? ;-)
Polling schreef:
wo 29 sep, 2021 07:39
Poppink schreef:
di 28 sep, 2021 21:12
8<
Gewoon je eigen telefoon meenemen maar eerst een nieuwe Google identiteit aannemen.
In plaats van LTHJoost@gmail.com bijvoorbeeld Joost007@gmail.com
8<
007 gebruiken en dan naar Rusland vertrekken? ;-)
Dan gaat niets de Russen helpen.

Hans
Ik heb voor de nood altijd een VK World ip67 telefoon liggen, soort baksteen met ingebouwde powerbank van 9Ah.
Het internet begint niet vlak over de grens in Rusland.

'De Russen' kijken misschien ook al thuis met je mee waar je allemaal naartoe surft.
Jelmer_Gr. schreef:
za 02 okt, 2021 23:07
Het internet begint niet vlak over de grens in Rusland.

'De Russen' kijken misschien ook al thuis met je mee waar je allemaal naartoe surft.
Helder punt. Waar je (met je smartphone) fysiek bent zal slechts ten dele uitmaken voor wat er aan persoonlijke informatie wordt opgeslagen door overheden, en zoals iemand anders terecht opmerkte, vooral ook door bedrijven.

Het beeld van "thuis meekijken" roept toch het visioen op van betaalde mensen die van afstand live op jouw computer meekijken. Dit kost natuurlijk manuren werk / geld, waardoor de kans klein is dat een gewone burger, levend in een westers land, hier mee te maken heeft.

Wat dan wel weer bijzonder makkelijk en goedkoop is voor grote mogendheden, is om een vrijwel oneindig aantal bezigheden op telefoon/internet automatisch op te slaan in databases. De handel in de gegevens is levendig, via oa automatische veilingen, de verdienmodellen zijn er. De techniek van datatransmissie en -opslag is in onwaarschijnlijke mate verbeterd tov jaren terug. Totaal niet te vergelijken met de ontwikkelingen in bijvoorbeeld energieopslag, die helemaal niet zo snel gaan.

Hans
javb2812 schreef:
zo 03 okt, 2021 00:08
...Wat dan wel weer bijzonder makkelijk en goedkoop is voor grote mogendheden, is om een vrijwel oneindig aantal bezigheden op telefoon/internet automatisch op te slaan in databases. De handel in de gegevens is levendig, via oa automatische veilingen, de verdienmodellen zijn er. ...
Dat is wel zo efficiënt. Als TS zijn visum aanvraagt en de douane passeert, kan geautomatiseerd worden gecheckt welke online activiteiten van TS bekend zijn in relatie tot Rusland. Zoals dit draadje. 😉

Ik heb trouwens het idee dat er wat herhaling in de antwoorden komt. Op naar het volgende level, zoals Noord-Korea of de VS?
Niks nieuws onder de zon… meer dan 40 jaar geleden kreeg ik geen visum voor de sovjet-unie. Mijn naam was bekend vanwege activiteiten voor Amnesty, schrijven naar politieke gevangenen…