Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets met bepakking onbewaakt achterlaten? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets met bepakking onbewaakt achterlaten?

Poppink schreef:
zo 15 aug, 2021 19:02
Vertel: zijn er mensen op dit forum waarvan de tassen zijn leeggeroofd?
Van wie de fiets is gestolen?
Vertel!
In mijn hele carriëre als vakantiefietser is het slechts één keer voorgekomen, in the middle of nowhere van Albanië toen 'behulpzame' jongetjes hielpen bij het opzetten van de tent in hun (?) weiland werd er achter mijn rug om een zadeltas gejat, die vond ik later terug in een greppel. Hun erop aangesproken maar ze wisten natuurlijk van niets.
Poppink schreef:
do 19 aug, 2021 09:01
Ook van spatborden?
Aan de foto te zien zouden ze hun nut mooi kunnen bewijzen.
Hè ja, nog een mogelijkheid om modder zich op te laten hopen en als extra rem te functioneren ;)
Ik ben in maart 1974 na een fietstocht onderweg langs een zaalgebouw in stad Utrecht geweest waar ik moest wezen. M'n Slee Buitensport-zijtas bij de garderobe afgegeven. Dat ding was nog van m'n vader uit 1947. Toen ik de zaal weer verliet, bleek die gejat te zijn. Het enige incident ooit. Ben er nu nog kwaad over. Bijgaande foto is in Buffalo (USA) genomen in 1973.

Groene zijtas met kat (klein).jpg
Nederland lijkt me wat dat betreft een risicoland.

Ik herinner me het verhaal van een Nederlandse wereldfietsster die jaren lang de wereld rondfietste. Kort na haar thuiskomst werd haar fiets gestolen in de buurt van Breda.
JanH schreef:
do 19 aug, 2021 08:56
Ronald van der Perk schreef:
zo 15 aug, 2021 19:11
Ja, Vande achtertas gejat in Barendrecht toen ik even 5 minuten in een bloemenwinkel was. Naast de bloemenwinkel was een terras met koffiedrinken gasten. Tsja, was een pakaf tas.
Was jouw fiets toen bepakt en bezakt en herkenbaar als een vakantiefietser?
Nee, ik ging op bezoek bij iemand en dit was de enige tas die op de bagagedrager zat.
"Vertel: zijn er mensen op dit forum waarvan de tassen zijn leeggeroofd?":

Ja, tijdens onze 4 maanden trip. In het oude Oost Duitsland.
Mijn zadeltasje is leeggeroofd. Een binnenband en een tangetje van 5 euro. Ze hadden het tasje zo los kunnen klikken maar hebben heel stilletjes de rits open én dicht gedaan. Verder de km teller en pomp van mijn vrouw haar fiets gejat, haar handdoek die buiten hing en mijn fietsschoenen uit de voortent. Allemaal niet leuk maar op te lossen. Maar de collega kampeerders uit Duitsland konden weer naar huis, na hun eerste nacht waren bij hun de fiets-accu's gejat. Allemaal in dezelfde nacht op een kanocamping aan de Werra. Collega fietskampeerders(NL) die de fietstassen aan de fiets lieten zitten met inhoud waren niets kwijt!
Deze reis al eerder pech met schoenen, in Portugal heeft een vos een fietsschoen meegenomen. Tegenwoordig doe ik mijn schoenen in de fietstas in de voortent.
Tijdens reizen ben je kwetsbaar, al onze overige reizen geen last gehad van diefstal. Nu gaan wij ook niet naar musea en kerken bezoeken we als de ander bij de fietsen blijft. Net als met boodschappen doen.
nicolevelo schreef:
do 19 aug, 2021 11:22
Nederland lijkt me wat dat betreft een risicoland.

Ik herinner me het verhaal van een Nederlandse wereldfietsster die jaren lang de wereld rondfietste. Kort na haar thuiskomst werd haar fiets gestolen in de buurt van Breda.
Nederland spant zeker de kroon, maar zonder diep in mijn geheugen te graven ken ik uit de eerste hand alvast ervaringen van wereldfietsers wier vervoermiddel in Georgië, in Nepal, in Denemarken (echt waar) en in Rome was gestolen. De Nepal-gedupeerde kwamen we op Sumatra tegen, hij was verder gereisd op een goedkope Chinese mountainbike. De Rome-fietsers hadden hun fiets voor de jeugdherberg in Rome gewoon op straat gezet, ze dachten dat fietsendiefstal een "typisch Nederlands" verschijnsel was.
peter de rijk schreef:
do 19 aug, 2021 18:25
nicolevelo schreef:
do 19 aug, 2021 11:22
Nederland lijkt me wat dat betreft een risicoland.

Ik herinner me het verhaal van een Nederlandse wereldfietsster die jaren lang de wereld rondfietste. Kort na haar thuiskomst werd haar fiets gestolen in de buurt van Breda.
Nederland spant zeker de kroon, maar zonder diep in mijn geheugen te graven ken ik uit de eerste hand alvast ervaringen van wereldfietsers wier vervoermiddel in Georgië, in Nepal, in Denemarken (echt waar) en in Rome was gestolen. De Nepal-gedupeerde kwamen we op Sumatra tegen, hij was verder gereisd op een goedkope Chinese mountainbike. De Rome-fietsers hadden hun fiets voor de jeugdherberg in Rome gewoon op straat gezet, ze dachten dat fietsendiefstal een "typisch Nederlands" verschijnsel was.
Deze jeugdherberg in Rome? Ik had daar mijn fiets naar binnen meegenomen en hem in de kelder gestald. Nooit en te nimmer effe op straat in de steek laten. Bizar is dat er een politiebureau er pal tegenover staat, waarvan het witte hek linksonder te zien is.
AIG Roma.jpg
Ik heb op mijn zadelbuis een cycla-alarm gemonteerd. Als je het alarm geactiveerd hebt en de fiets wordt bewogen dan gaat het alarm af. Werkt perfect en zit er al zo’n 10 jaar op. Geloof maar dat dat afschrikt. Maar gelukkig nooit meegemaakt dat er daadwerkelijk iemand mijn fiets of de spullen daarop heeft willen meenemen.