Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een smakelijke tocht (routevoorbereiding) - Forum Wereldfietser

Een smakelijke tocht (routevoorbereiding)

Beste forummers,

Van fietsen krijg je honger, en dorst. Terwijl ik afgelopen week voor mijn tent zat te koken, bedacht ik dat het tijd werd werk te maken van een al langer sluimerend plan: een tocht langs eet- en drinkbare plaatsnamen. Hongerige Wolf en Dorst mogen natuurlijk sowieso niet ontbreken. Scherpbier, Schapenbout, Appel, Peer en Wortel staan al op het menu.

Wie helpt mij met ideeën voor in de route op te nemen plaatsen? Pakket van eisen (nou ja, wensen):

- De naam als geheel moet een drank of etenswaar zijn. Namen waar iets eet- of drinkbaars in zit maar die dat met iets anders combineren, zoals Slabroek, vallen af. (Scherpbier bestaat eigenlijk ook niet, maar is een verbastering van scherrebier, dun bier van goedkope kwaliteit, en mag derhalve meedoen. )
- Even de Duitse of Belgische grens over (zie Peer en Wortel) is geen probleem, maar de tocht moet in principe een rondje Nederland worden. Bordeaux en andere Franse wijnen vallen dus af. ;)
- Er moet iets te fotograferen zijn, als bewijs. Dat mag een bebouwdekombord zijn (in Nederland blauw met witte letters) of een bord dat een buurtschap of gehucht aanduidt (wit met zwarte of blauwe letters) en soms is de naam van een gehucht alleen nog terug te vinden als straatnaambord. Maar liefst dus wel iets 'officieels', niet een bord bij het hek van de plaatselijke melkveehouderij of zo. Bij Haring (NB) vind ik met Streetview bijvoorbeeld geen bord, alleen de Haringsestraat, maar die telt dus niet, zie regel 1.
- In principe zoek ik namen van steden, dorpen, buurtschappen, maar suggesties voor andere namen zijn ook welkom, zoals de straatnaam Reuzel (in Rotterdam en Gemert).
- Van alle regels kan worden afgeweken in geval van te leuk om te laten liggen.

Waar moet mijn tocht beslist langs? Alvast bedankt,

Carl
Carl schreef:
za 24 jul, 2021 10:55
Hongerige Wolf en Dorst mogen natuurlijk sowieso niet ontbreken.
Wijkt te veel af van de regels, dus die moeten toch afvallen.
😇
Leuk plan, klinkt als een lekkere tocht. Ik woon vlak naast Dorst, dus de - van mij - meest voor de handliggende suggestie noem je zelf al.

Er zijn blijkbaar al mensen geweest die wat op een rij hebben gezet: https://www.allesopeenrij.nl/cultuur-2/ ... aatsnamen/. Conflicteert helaas wel met je uitgangspunten.
Flix schreef:
za 24 jul, 2021 11:17
Carl schreef:
za 24 jul, 2021 10:55
Hongerige Wolf en Dorst mogen natuurlijk sowieso niet ontbreken.
Wijkt te veel af van de regels, dus die moeten toch afvallen.
😇
Die doen mee hors d̶'̶o̶e̶u̶v̶r̶e̶ categorie. Afvallen gaat trouwens vanzelf tijdens het fietsen. ;)
Bart* schreef:
za 24 jul, 2021 13:14
Er zijn blijkbaar al mensen geweest die wat op een rij hebben gezet: https://www.allesopeenrij.nl/cultuur-2/ ... aatsnamen/. Conflicteert helaas wel met je uitgangspunten.
Op Ham, al dan niet droog, met of zonder lidwoord, was ik nog niet gekomen! Dank voor je suggestie.

Groetjes,

Carl
Je maakt het ons wel lastig om met suggesties te komen door je regels, die je zelf vervolgens al verbreekt 8)

Maar in Reusel moet je aan de Reuzel, en je zou in EetHen een Hen kunnen gaan Eten...

Vervolgens de vieze smaak wegspoelen in Biert
Jeroen Meus heeft al eens zo'n route uitgezet:

Als die Odeur je bevalt, kun je in Bourgogne bourgondisch gaat eten, en als je De Haan en een Heks bovenop de Saffraanberg tot As roostert krijg je Jeuk ook als serveer je het in een Miskom, met Hamme en Peer, Bastogne-koekjes, gestoofde Bever, Bier, Dottenijs en Geel Eigenbrakel. Sorry voor die laatste. Spoel maar even met Spa.
Leon schreef:
zo 25 jul, 2021 15:59
Spoel maar even met Spa.
Dank je Leon. Wel jammer van mijn eigen regels, anders hoefde ik niet ver van huis voor een glaasje Wateringen.

Polariteit: van Biert heb ik al een foto, op een moment dat het bebouwdekombord gevandaliseerd was met 'je' achter de plaatsnaam. :)

Om zelf nog maar een toevoeging aan mijn lijstje te doen: Duiven!

Carl
Sexbierum :P