Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie Tauern Radweg - Campings zonder reservering - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie Tauern Radweg - Campings zonder reservering

We hebben over 2 weken zomervakantie en zijn dan van plan om de Tauern Radweg te fietsen met onze 2 kinderen. In Oostenrijk hebben we nog niet eerder gefietst. Nu reserveren we campings nooit van te voren, maar we vroegen ons af of dat in Oostenrijk ook goed gaat? Hebben de meeste campings een trekkersveldje? Ook gezien de huidige situatie wordt er misschien om reservering gevraagd?

Bedankt alvast
Wij hebben twee jaar geleden een flink deel van de Tauern Radweg gedaan. Destijds geen enkele camping gereserveerd, en dat was geen enkel probleem. Alleen bij de Donau was een camping vol en kon je echt niet terecht, maar dat was ook vermoedelijk zeer massale camping met soort van tolpoort bij de toegangsweg, opgelost met een camping 5km verderop.
blokdoorn schreef:
zo 11 jul, 2021 00:06
Wij hebben twee jaar geleden een flink deel van de Tauern Radweg gedaan. Destijds geen enkele camping gereserveerd, en dat was geen enkel probleem. Alleen bij de Donau was een camping vol en kon je echt niet terecht, maar dat was ook vermoedelijk zeer massale camping met soort van tolpoort bij de toegangsweg, opgelost met een camping 5km verderop.
Dank voor je bericht. Fijn dat het in Oostenrijk ook geen probleem is. Nu maar afwachten of we kunnen gaan gezien de laatste Corona ontwikkelingen.
Ik denk dat de situatie van twee jaar geleden onder de huidige omstandigheden niet van belang is. Ik zou voor het vertrekt via het Internet kijken wat de eisen zijn voor Oostenrijk, bijv. hier:
https://www.campingclub.at/reisen_trotz_corona_2021
Of een site van de overheid van Oostenrijk.

Ook zou je bijvoorbeeld steeksproefgewijs één of meerdere campings van tevoren vanuit Nederland kunnen bellen en vragen hoe de situatie op dat moment is, die zijn beter op de hoogte dan wij. Dit om onaangename verrassingen te voorkomen.
Ik ben vorig jaar ook tijdens corona door Oostenrijk gefietst. Was geen enkel probleem om zonder reservering aan te komen en de meeste campings zijn al lang blij dat er iemand langskomt. Zeker voor een klein tentje is er altijd plek (in mijn ervaring).
windvanger schreef:
za 10 jul, 2021 21:01
We hebben over 2 weken zomervakantie en zijn dan van plan om de Tauern Radweg te fietsen met onze 2 kinderen. In Oostenrijk hebben we nog niet eerder gefietst. Nu reserveren we campings nooit van te voren, maar we vroegen ons af of dat in Oostenrijk ook goed gaat? Hebben de meeste campings een trekkersveldje? Ook gezien de huidige situatie wordt er misschien om reservering gevraagd?
Zeker met kinderen zou ik er even een telefoontje aan wagen of er plek is. Je weet halverwege de dag toch wel waar je zult stoppen? Toen wij vorig jaar deze route reden, was de camping in Zell am See bijvoorbeeld vrijwel vol.
Dank jullie wel voor de reacties en tips. Op voorhand zal ik een paar campings bellen om te polsen. Verder het in de gaten houden van een aantal websites de komende 2 weken.
Goede suggestie om van te voren te bellen. Vorig jaar hebben we de elfstedentocht gefietst en de eerste paar dagen steeds even van te voren gebeld of er plek was op de camping. Gaan we in Oostenrijk ook doen.

Nu maar afwachten...