Additionally, paste this code immediately after the opening tag: toon Track op scherm tijdens opnemen (REg), Osmand-Android - Forum Wereldfietser

toon Track op scherm tijdens opnemen (REg), Osmand-Android

hallo Osmand-gebruikers

Hoewel het voorheen goed ging is het nu weer mis:
tijdens het opnemen van een track tegelijkertijd de track volgen op het scherm.
Ik heb de juiste instellingen gemaakt (denk ik):
- Plugins beheren-Track opnemen- menu-instellingen: GPX-Track automatisch opnemen tijdens navigatie: AAN
- Hoofdmenu, configureer scherm, Track opnemen: AAN
- Hoofdmenu - stel profiel in - kaart instellen - Toon – Routes – toon huidige track - AAN
. Rec is rood en klaar om op te nemen.

Het lukt me echter niet tijdens de opname ook de track op het scherm te zien.

PS Hoewel de rack achteraf wel zichtbaar is, d.w.z. de punten/de (rechte) lijn, moet deze dan nog 'bijgewerkt' worden
als hij niet de weg volgt; kies bv voor fietsen of wandelen., én bewaar.

iemand een idee hoe dat komt?

hoor get graag

dank, theodosius
door theodosius » wo 11 aug, 2021 15:34

Oplossing (?)
Het juist instellen van de registratie-interval: interval tussen geregistreerde punten - om de hoeveel seconden een trackpunt toegevoegd wordt.
Want, als de registratie-interval te groot is: duurt het te lang voordat er weer een registratie (= punt) gemaakt/opgenomen wordt. Tijdens de rit (opname) kan Osmand/Android dan de directe (real time) registratie, d.m.v. Tonen (toon op kaart), niet bolwerken en zie je niks (denk ik). Weinig punten geeft, naderhand, ook rechte lijnen – van spaarzaam punt naar spaarzaam punt. Bij te klein kost het weer (te) veel rekenkracht.
- Instellen: hoofdmenu - Plugin-manager/Plugins beheren - track opnemen - drie puntjes rechts – instellingen. Twee mogelijkheden: steeds vragen/instelling m.b.v. een balkje of een standaard getal.
- Hoeveel instellen: Guy Vanvuchelen, guy.vanvuchelen@gmail.com, in zijn uitgebreide handleiding: suggestie: Voetganger elke 5 sec., Fiets elke 20 sec.
Ik heb dit uitgeprobeerd (proef).
Proef: instelling interval (sec./min.) in relatie tot aantal punten/profiel;
Voor voetganger profiel -> blokje om (2 km, loop-snelheid).
. als voor registratie-interval: ‘altijd vragen’ aan staat (balkje)
1. ------------- (ingesteld, balk bijna vol rechts), 5 punten
2. --- (ingesteld, balk vrijwel leeg links), 110 punten

Voor fiets profiel > Huis – Ouderkerk v.v. (10 km, ca. 17 km/uur)
. als voor registratie-interval: ‘altijd vragen’ aan staat (balkje)
1. ------------- (ingesteld, balk bijna vol rechts), 11 punten;
2. --- (ingesteld, balk vrijwel leeg links) 447 punten
. als interval vast=standaard is ingesteld
3. ------ (ingesteld standaard: 20 (zou bij balkje: ong.in het midden zijn) 101 punten
- Hoeveel punten zijn er nodig? Afhankelijk van route: bij gekronkel (bv. Voetganger door kleine straatjes) meer dan bij lange rechte stukken?

theodosius