Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS kaart voor fietstocht van Groningen naar Stockholm - Forum Wereldfietser

GPS kaart voor fietstocht van Groningen naar Stockholm

Ik zit met een vraag.

Ik maakte tot nu toe een GPS kaart op maat via deze website:
http://garmin.openstreetmap.nl/

Zodoende verkreeg ik een kaart die qua gigabytes nooit groter was dan strikt noodzakelijk.
Die kaart kopieerde ik dan naar een 8GB microSD-kaartje die ik vervolgens in mijn GPS stopte.
Daarna hoefde ik me alleen nog bezig te houden met tracks plannen en overzetten.

Maar er staat daar nu al heel lang in rode letters het volgende bovenin die website:
Sorry, due to server problems only country maps are currently available. You may need to refresh the browser cache first (CTRL-F5).

CTRL-F5 indrukken helpt niet.

Als ik dan kijk wat ik kant en klaar kan downloaden:
http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe

Dan heb ik voor deze fietsreis nodig:
OFM(EU2021_N_GPS).zip 08-Apr-2021 2.1G Scandinavia, Baltics
OFM(EU2021_W_GPS).zip 08-Apr-2021 1,6G Benelux, N. France
OFM(EU2021_C_GPS).zip 08-Apr-2021 2,6G Central Europe (Germany, Austria, W.Poland, Czech Rep.)

Ik heb een Garmin GPSmap 64. Voor zover ik weet kan ik met de firmware van deze GPS niet switchen tussen de ene en de andere kaart als die eenmaal op één microSD-kaartje staan.

Dan zou ik dus drie verschillende microSD-kaartjes mee moeten nemen, alleen maar omdat die website interactief gezien niet meer werkt.

Wie kan mij helpen dit wat handiger / makkelijker op te lossen?

Ik weet dat er een GPS-kaart van heel Europa van 16GB wordt aangeboden, maar die lijkt mij niet aantrekkelijk vanwege lange laadtijden (dat verwacht ik tenminste).

Is er nog een andere werkwijze waardoor ik toch net als voorheen met slechts één microSD-kaartje toe kan?
ivokremer schreef:
zo 23 mei, 2021 18:46

Ik heb een Garmin GPSmap 64. Voor zover ik weet kan ik met de firmware van deze GPS niet switchen tussen de ene en de andere kaart als die eenmaal op één microSD-kaartje staan.
Twee jaar geleden fietste ik van Göteborg via Oslo en dan de Noordzeekusten terug naar België. Ik had de drie kaarten die je noemt om mijn GPSmap 64 staan en heb geen problemen ondervonden om van kaart te wisselen onderweg telkens dat nodig was.
Dan ga ik dat eens even onderzoeken, bedankt.
ivokremer schreef:
zo 23 mei, 2021 18:46

Ik weet dat er een GPS-kaart van heel Europa van 16GB wordt aangeboden, maar die lijkt mij niet aantrekkelijk vanwege lange laadtijden (dat verwacht ik tenminste).

Is er nog een andere werkwijze waardoor ik toch net als voorheen met slechts één microSD-kaartje toe kan?
Zelf werk ik met Mapsource (en af en toe Basecamp). In Mapsource selecteer ik alleen de kaartsegmenten die ik voor een tocht nodig heb en expoteer deze naar mijn Garmin Oregon 600.

Jan
Met de GPSMap 64 kan je eenvoudig meerdere kaarten op de SD kaart gebruiken en switchen. Dit heb ik regelmatig gedaan.

Mocht het je niet lukken laat het even weten.
Als je de kaarten uitpakt op je pc, moet je de drie die allemaal "gmapsupp.img" zijn genaamd, hernoemen, bv EU_w.img, EU_N.img en EU_c.img en die kopieer je naar één folder genaamd garmin op je microSD kaart. Je mag ze alle drie tegelijk selecteren op je GPS want ze sluiten precies aan, geen overlap. Dus voor jouw GPSmap 64 is het helemaal niet nodig ze op verschillende sd kaartjes te stoppen, dat was alleen het geval bij oudere series zoals de GPSmap 60.

De kaart van heel Europa is alleen bedoeld voor de computer, omdat er wb de GPS een limiet is van 4 Gb per bestand.
Bedankt voor alle reacties tot zover.

Die limiet van 4GB in de GPS kende ik nog niet.
Dat is een FAT32 issue en eigenlijk is het 4,294,967,295 bytes. Daar kan Garmin ook weinig aan doen. Het is geen complot maar wel de schuld van Bill Gates ;)
Klopt inderdaad wat 'Tovenaar' stelde met het anders benoemen van de kaartdelen.
Als ik nog één enkel detail kan toevoegen loont het misschien de moeite om de kaarten gratis te downloaden via OFM (OpenFietsMap) dan staan fietsvriendelijke routes meteen aangeduid...