Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stuurtas: ja of nee? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Stuurtas: ja of nee?

Christophorus schreef:
za 29 okt, 2022 21:28
Verticale kokertasjes naast de stuurpen.
Ook te vinden als eerste google-hit bij "snackpack fiets".
Fedor schreef:
za 29 okt, 2022 19:56
... Ik had al twee snackpacks waar nu de telefoon en camera in gaan (naast sleutels, portomonneetje en ja ook wat repen). ...
Hoe doe je dat dan als je onderweg een cafe / winkel binnengaat? Haal je dan de waardevolle spullen uit de diverse tasjes en neem je die dan los mee?
JanH schreef:
zo 30 okt, 2022 10:16
Hoe doe je dat dan als je onderweg een cafe / winkel binnengaat? Haal je dan de waardevolle spullen uit de diverse tasjes en neem je die dan los mee?
Dat doe ik zelden maar dan idd alles ff in een tasje gooien of in de zakken van mijn shirt (daar stop ik tijdens fietsen niets in).
Mmm....
Ik draai het Ortlieb stuurtasje op slot met de waardevolle spullen er in en ga boodschappen doen.
Niet iedere fiets stuurt lekker met een stuurtas, maar ik merk dat ik ze wel steeds meer gebruik op fietsen die er wel geschikt voor zijn, zoals deze Koga-Miyata. Toch wel net iets makkelijker dan een zadeltas.

Afbeelding
Poppink schreef:
zo 30 okt, 2022 10:45
Mmm....
Ik draai het Ortlieb stuurtasje op slot met de waardevolle spullen er in en ga boodschappen doen.
Kun je een Ortlieb stuurtas op slot doen?
Je kunt hm bij mijn weten wel met een slot vastmaken aan de fiets, maar de kap is dan nog steeds open te doen. Ik nam de stuurtas altijd mee naar binnen.

Heb nu trouwens de Ortlieb vervangen door één van Revelate Design, de Egress Pocket. Is wat compacter. Zit met klittenband vast dus afhalen gaat wat lastiger dan bij de Ortlieb. Heb daarom de waardevolle spullen in een klein zakje in de stuurtas. Hoef ik alleen even het zakje mee te nemen.
DSC_8491.JPG
DSC_8492.JPG
DSC_8493.JPG
Ah, bedankt. De mijne heeft niet zo’n lusje.
🔪 ✂️ 🪒
willem.m schreef:
zo 30 okt, 2022 12:21
🔪 ✂️ 🪒
Ik neem ook geen kabelslot mee, maar zet mijn fiets altijd goed in het zicht en 's nachts tussen een lantaarnpaal op de camping en de tent.
Begrijp ik goed dat je je tent vlakbij een lantaarnpaal zet? Dat is superhandig als je 's-nachts in de tent een boek wilt lezen 😀
Nee Willem.
De fiets naast de tent en zodanig dat (als er licht is op de camping) de schaduw van de fiets op het tentdoek van mijn tent valt en niet op het tentdoek van de buren.
Maar dat snapte je al en je vraag lijkt me meer een overbodige dan een vraag om een toelichting.
Nee dat snapte ik niet.
willem.m schreef:
zo 30 okt, 2022 13:08
Nee dat snapte ik niet.
Ik ook niet (helemaal). Jij (Poppink dus) maakt de fiets dus 's nachts niet vast?
willem.m schreef:
zo 30 okt, 2022 12:21
🔪 ✂️ 🪒
Bedoel je soms dat ze dat lusje door kunt snijden/knippen, zodat ze de stuurtas in kunnen? Dat slotje zou voor mij geen reden zijn om mijn stuurtas op de fiets te laten zitten, terwijl ik in een winkel ben.
Klopt.
Fedor schreef:
zo 30 okt, 2022 13:34
Ik ook niet (helemaal). Jij (Poppink dus) maakt de fiets dus 's nachts niet vast?
De Poppink heeft een AXA slot en ik ben niet zo bang dat ze er met mijn fiets vandoor gaan.

Behalve het jatten van het vlaggetje van mijn kinderfiets en het jatten van een fiets in Groningen is het in mijn leven tot nu toe erg meegevallen.

EDIT
Je hebt gelijk Joost, er zijn immers belangrijker zaken.
Bijzonder dat er blijkbaar een behoefte is om het eigen gelijk bevestigd te zien door te blijven zoeken naar de onjuistheid van andermans redenering.
Mensen: je kan met of zonder stuurtas probleemloos op fietsreis.
Vul waar stuurtas staat gerust in: tent, reisgenoot, binnenbanden, training, helm, kettingslot …😉
🔪 ✂️ 🪒

Toch is elke drempel er één, en diefstal uit een net geparkeerde fiets logischerwijs een gelegenheids-actie, en dan helpt dat slotje wel.

Oh zo. ( :wink: )
Stuurtas altijd mee. Ik heb genoeg spullen van waarde. Ik ben dol op echte kaarten in mijn kaartenvenster. Ik vind fietsend op zo'n klein kassie kijk maar niks. Komt mede door mijn slechte ogen. Campings liggen nog wel eens van een plaatsje af. Als ik 's avonds naar het plaatsje wil klik ik mijn stuurtas aan het stuur. Hoef ik belangrijk spullen niet in mijn tent achter te laten.